ماهان شبکه ایرانیان

نماد شهرهای جهان ؛ شهرهای مهم جهان را چگونه می شناسند ؟؟

نماد شهرهای جهان ؛ شهرهای مهم جهان را چگونه می شناسند ؟؟ یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - جالب انگیز,جهان گردی,گردشگری کشورهای مهم دنیا، آثار و بناهای تاریخی بسیاری دارند که نشان از هویت و سرگذشت ...

کشورهای مهم دنیا، آثار و بناهای تاریخی بسیاری دارند که نشان از هویت و سرگذشت آن کشور دارد. معمولا بیشتر این آثار و معماری ها در پایتخت یا یکی از مهم ترین شهرهای هر کشور قرار گرفته است. بسیاری از این بناها عمر طولانی داشته و نشان از قدمت تاریخی آن شهر و کشور دارند، اما کشورهایی نیز وجود دارند که به دلیل پیشینه نه چندان تاریخی خود، اقدام به ساخت آثاری نمودند که سال ها بعد تبدیل به نماد آن شهر یا کشور شود، در هر صورت، هریک از شهرهای جهان، نمادی مخصوص به خود دارند که برخی از آن ها به دلیل مهم و گردشگری بودن شهر، بسیار معروف شده و حتی برروی پول آن کشور ثبت شده اند و مردم از آن شهر با آن نماد یاد می کنند. آشنایی با نماد شهرهای جهان، جزو سرگرمی های اکثر افراد دنیا می باشد، بنابراین اگر شما هم می خواهید با نماد شهرهای جهان، آشنا شوید، مطلب زیر را تا پایان مطالعه کنید.

نماد

تهران، ایران ؛ برج میلاد

این برج که می توان گفت، مهمترین نماد شهر تهران و حتی کشور ایران می باشد، به خاطر ارتفاع زیادش از همه جای شهر قابل دیدن است. برج میلاد، بلندترین آسمان خراش ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است، البته تا پیش از اتمام ساخت برج میلاد در سال 1387، میدان آزادی و برج معروفش، سال ها نماد شهر تهران بوده است.

نماد

نماد

برلین، آلمان ؛ کاخ برلین

کاخ برلین که نماد شهر برلین می باشد، به دلیل اهمیت زیادی که دارد، از سال 2013 در حال بازسازی بوده و کار مرمت آن تا 2019 ادامه خواهد یافت. این برج، یک کاخ سلطنتی و پایتخت امپراتوری آلمان بوده است.

نماد

لندن، انگلستان ؛ بیگ بن

با وجود از بین رفتن بزرگترین و معروف ترین برج ساعت جهان در سال 1834 در یک حادثه آتش سوزی، برج ساعت بیگ بن، مجددا بازسازی شده و تبدیل به یکی از بزرگترین و معروف ترین اماکن گردشگری دنیا شد.

نماد

مسکو، روسیه ؛ کاخ کرملین

همانطور که از معنای نام این کاخ بر می آید،  قصر کرملین، دژی برای محافظت از شهر بوده اما در حال حاضر، این بنا یک مجتمع می باشد که دارای چهار قصر، کلیسا، دیوار کرملین و برج است.

نماد

بیجینگ، چین ؛ معبد بهشت

معبد بهشت یا معبد آسمان، به نوعی در نظر مردم چین، اقامتگاه خدا محسوب می شود، به همین دلیل هم بسیار بزرگتر از شهر ممنوعه، اقامتگاه امپراتوران چین می باشد، زیرا پادشاهان چین به هیچ عنوان جرات این را نداشتند که اقامتگاه خودشان را بزرگتر از اقامتگاه خدایان بسازند.

نماد

آتن، یونان ؛ معبد پارتنون

معبدی بسیار قدیمی که تاریخ ساخت آن به قرن پنجم پیش از میلاد باز می گردد، البته گفته می شود که این عبادتگاه، جایگزین عبادتگاهی قدیمی تر بوده که تنها 25 سال پس از ساخت تخت جمشید، به دستور خشایارشاه در این محل ساخته شده بود.

نماد

آگرا، هندوستان ؛ تاج محل

تاج محل یکی از معروفترین نمادهای شهرهای جهان می باشد که به دستور شاه جهان، برای گرامیداشت یاد همسرش، ممتاز محل ساخته شده است. گفته می شود که همسر این پادشاه، تباری ایرانی داشته و به همین دلیل پادشاه دستور ساخت این آرامگاه را در کنار آب روان به سبک آرامگاه های ایران داده و قصد داشته که یاد همسرش اینگونه همیشه زنده بماند.

نماد

کوالالامپور، مالزی ؛ برج های دوقلوی پتروناس

این برج ها که در مجموع 452 متر ارتفاع دارند، به این جهت به برج های دوقلوی پتروناس معروفند که علاوه بر شباهت، از طبقات زیرین نیز به هم متصل می باشند. برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور، پایتخت مالزی ساخته شده اند.

نماد

کویت، کویت ؛ برج های (ایراج) کویت

سه برج بلند و باریک که در شهر کویت در کرانه آب های خلیج فارس ساخته شده اند و به نام برج های کویت معروف می باشند که در زبان عربی به آن ها ایراج گفته می شود. در برج اول، رستوران، کافی شاپ و سالن پذیرایی وجود دارد، برج دوم، برج آب بوده و برج سوم نیز مسئول کنترل برق برج های دیگر می باشد.

نماد

دبی، امارات متحده عربی ؛ برج العرب

برج العرب که درواقع هتلی مجلل در یکی از جزایر مصنوعی دبی می باشد، به هتلی 7 ستاره معروف است. این هتل که به شکل V می باشد، دارای هفت طبقه آکواریوم بوده و درکل جزو گرانترین و لوکس ترین هتل های دنیا شناخته می شود.

نماد

ریودوژانیرو، برزیل ؛ مجسمه مسیح

یکی از عجیب ترین نمادهای جهان که جزو عجایب هفتگانه نیز محسوب می شود، مجسمه مسیح منجی در شهر ریودوژانیرو می باشد که دارای ارتفاعی 38 متری می باشد. از نکات قابل توجه مجسمه این است که در نوک قله کوه کورکووادا در ارتفاع 710 متری بنا شده است.

نماد

مادرید، اسپانیا ؛ مجسمه خرس و درخت

مجسمه 20 تنی که با عنوان مجسمه خرس و درخت یاد می شود، در میدان پوئرتادوسول در شهر مادرید واقع شده است. این درخت که نامش مادرونو می باشد، دارای میوه های شیرینی است که از آن مربا تهیه می شود و از میوه آن با نام توت فرنگی نام برده می شود، در صورتی که این میوه، در اصل توت فرنگی نمی باشد.

نماد

رم، ایتالیا ؛ کولوسیوم

بزرگترین تماشاخانه امپراتوری رم که یادآور نبردهای خونین و وحشتناک گلادیاتورها می باشد. کلسیوم درواقع مکانی برای سرگرمی امپراتوران ظالم رمی بوده که با نبردهای خونین گلادیاتورها و یا اعدام برده ها از طریق آزادسازی حیوانات وحشی همراه بوده است.

نماد

پاریس، فرانسه ؛ برج ایفل

یکی از معروف ترین نمادهای جهان که جزو پربازدیدترین اماکن گردشگری در دنیا نیز محسوب می شود. برج ایفل که نیاز چندانی به معرفی ندارد، نه تنها نماد شهر پاریس می باشد، بلکه جزو نمادهایی قرار می گیرد که معرف کشورش نیز هست، زیرا در همه جای دنیا، کشور پاریس را با نماد برج ایفل می شناسند.

نماد

قاهره، مصر ؛ اهرام ثلاثه

مصر از قدیمی ترین شهرهای جهان می باشد که دارای عجایب بسیاری نیز هست و شاید از بین نماد شهرهای جهان، عجیب ترین و پر رمز و رازترین نماد در این شهر قرار گرفته باشد. اهرام ثلاثه مصر، سال هاست که در ردیف اول عجایب هفتگانه جهان قرار می گیرد و همگان کشور مصر را با نام اهرام ثلاثه می شناسند.

نماد

سیدنی، استرالیا ؛ خانه اپرا

خانه اپرای سیدنی جزو آثاری است که با وجود قدمت کم تاریخی، جزو مهمترین ها به عنوان نماد شهرهای جهان قرار می گیرد. قدمت این بنای مدرن به سال 1973 باز می گردد و شامل 5 سالن تئاتر، 5 سالن تمرین نمایش، 2سالن اصلی، 10 رستوران و کافه و تعداد زیادی فروشگاه می باشد.

نماد

نیویورک، آمریکا ؛ مجسمه آزادی

نام شهر نیویورک سال هاست که با نام مجسمه آزادی همراه است. این مجسمه که نام اصلی آن "آزادی، روشنگر جهان" می باشد، در سال 1886 به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال آمریکا از بریتانیا از طرف کشور فرانسه به عنوان نماد دوستی به این کشور اهدا شد.

نماد


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان