بر روی ماشین آلات سنگین وزن معمولا از پیشرانههای غول پیکر با حجمهای 7 لیتر به بالا استفاده میشود، اما برای تجهیزات جنگی از جمله تانکها، دیگر پیشرانههای 7 لیتری یا 11 لیتری جوابگو نخواهد بود و اینجاست که شرکتهای دفاعی و سازنده تانکهای سنگین وزن، از پیشرانه های غول پیکر 12 سیلندر با حجمهای بالا استفاده میکنند که نمونه آن میتواند پیشرانه دیزلی Transmash V12 باشد که دارای حجم 38 لیتری بوده و پیش از این بر روی تانکهای T-55 و یا تانک Brobandvagn 971 مورد استفاده قرار گرفته است که بجای برجک آتش، وظیفه حمل پلهای متحرک به آن محول شده است.
این زمینه چینی نسبتا طولانی برای این بود که به موضوع اصلی بحثمان برسیم و آن هم استفاده از پیشرانه غول پیکر Transmash V12 بر روی یک دستگاه خودروی کلاسیک ولوو PV544 متعلق به سال 1960 میلادی است که برای جاسازی این پیشرانه غول پیکر بر روی شاسی اتومبیل اوراقی ولوو PV544، تیونر مذکور مجبور به ساخت یک شاسی طولانیتر شده است که مطمئن نیستیم بتواند به سرعت بالا برسد و دوام لازم داشته باشد، مگر اینکه برای خودنمایی در سرعتهای پایین حرکت کند. هرچند این پروژه در حال توسعه بوده و هنوز محصول نهایی آماده نشده است که ببینیم چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.
گفتنی است که این خودرو با دریافت یک شاسی جدید، طول آن به چیزی حدود 6096 میلی متر رسیده است که برای تحرک آن، پیشرانه دوازده سیلندر 38 لیتری اتومبیل میتواند 587
اسب بخار قدرت و همچنین یک گشتاور بسیار بالا تولید کند که به راحتی یک تانک غول پیکر را تکان خواهد داد، حال تصور کنید که این پیشرانه بر روی اتومبیل کوچک ولوو PV544 مورد استفاده قرار گیرد که میتوانید تست روشن شدن آن را در انتهای همین مقاله شاهد باشید، ولی باز هم تکرار میکنیم که این پروژه در حال توسعه بوده و هنوز محصول نهایی آماده نشده است.