همواره تایید کیفیت و نظارت مستمر بر تولید خودروهای داخلی از مهمترین نگرانیهای مسئولان و خریداران بوده است. از همین رو، بهمنظور بهبود وضعیت بازرسی قبل از تحویل خودرو، ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان، اطمینان بیشتر از بهبود کیفیت خودروهای نهایی شده، سالنهای جدید بازرسی قبل از تحویل و کارواش مکانیزه سالن PDI ایران خودرو با حضور مهندس یکهزارع، مدیرعامل و مدیران ارشد در چند روز اخیر در این گروه صنعتی افتتاح و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
پروژه بازنگری و ارتقای سطح بازرسی محصول قبل از تحویل، در راستای ارتقای رضایت مشتریان از کیفیت محصولات ایران خودرو اجرا شده است. بنا به این گزارش، کل فرآیند طراحی این پروژه ازسوی معاونت مهندسی ایران خودرو و فرآیند تامین، نصب، راهاندازی و عملیات ساخت آن نیز از سوی شرکتهای تام ایران خودرو و ایساکو صورت گرفته است.
این پروژه که از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و از شروع تا پایان هشت ماه به طول انجامیده است. کنترل و بازرسی محصولات از نظر عملکردی و ظاهری، قبل از تحویل به مشتری یکی از اهداف مهم این پروژه تعریف شده بود. به همین منظور، سالن کاملا جدید کنترل و بازرسی زیرخودرو، طراحی و ساخته شد.
در این سالن تمام قطعات و عملکردهای زیر خودرو مورد بازرسی قرار میگیرد. پیش از این، مراحل کنترل، در فرآیند تولید و تستهای دینامیکی در جادهها صورت میگرفت. علاوه بر این موضوع، دو دستگاه کارواش فول اتوماتیک از نوع برند واش تک از بهترین برندهای آلمانی خریداری و نصب شده است و بهطور تقریبی ساعتی 150 دستگاه خودرو در این کارواش شست شو و با خشک کن اتوماتیک خشک خواهد شد که به بازرسی ظاهر و مشاهده ایرادهای ظاهری خودرو کمک شایانی خواهد کرد.
یکی دیگر از موارد مهم این پروژه، امکان ردیابی کامل خودروها به تفکیک IN و اپراتور توسط یک سیستم مکانیزه است. چنانچه در خودرویی ایراد عملکردی یا ظاهری دیده شود، با چک لیست ایرادها، وارد سالن تعمیرات تحویل خواهد و تعمیرات لازم بر روی خودرو صورت میگیرد و مجدد سیکل PDI را طی و بعد از دریافت تایید نهایی تحویل مشتری میشود. انتظار میرود بهرهبرداری از این پروژه، نقش بسزایی در رضایت مشتریان هنگام دریافت خودرو ایفا کند.