چگونه آرایش کنیم : سه مرحله کامل برای مبتدی‌ها

آرایش صورت ممکن است جادو کند، اما به این معنی نیست که باید مرموز هم باشد. برای رسیدن به یک ظاهر طبیعی، به مهارت یا ابراز زیادی نیاز ندارید

چگونه آرایش کنیم : سه مرحله کامل برای مبتدی‌ها

آرایش صورت ممکن است جادو کند، اما به این معنی نیست که باید مرموز هم باشد. برای رسیدن به یک ظاهر طبیعی، به مهارت یا ابراز زیادی نیاز ندارید. حتی می‌توانید برای زدن یا ترکیب کردن مواد مختلف از سرانگشتان خود استفاده کنید و محصولاتی که به کارتان نمی‌آید را کنار بگذارید. بنابراین هیچ واهمه‌ای نداشته باشید و از روند ساختن چهره‌ درخشان و تازه‌ی خود لذت ببرید! در ادامه به سه مرحله آرایش طبیعی اشاره می‌کنیم.

مرحله اول

آرایش را با پوست پاکیزه شروع کنید

با یک شیرپاک‌کن صورت خود را بشویید و یا به‌سادگی از یک محلول ملایم برای پاک کردن هرگونه آلودگی از پوست خود، استفاده کنید.

یک مرطوب‌کننده سبک به کار ببرید

آرایش طبیعی

مرطوب‌کننده‌های سبک مانع از چرب شدن زیاد پوست در طول روز شده و همچنین به مرطوب نگه‌داشتن قسمت‌های خشک پوست شما نیز کمک می‌کند. پیش از زدن کرم پودر، پنج دقیقه صبر کنید تا مرطوب‌کننده کاملاً جذب پوست شود.

مقدار کمی مرطوب‌کننده رنگی یا اندکی کرم پودر روشن استفاده کنید

آرایش طبیعی

با استفاده از انگشتان خود فقط چند نقطه روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه بزنید. سپس به کمک انگشتان یا برس مخصوص کرم پودر، به سمت گردی صورت (از مرکز به‌طرف بیرون) آن را پخش و یکدست کنید. اگر پوشش بیشتری می‌خواهید، می‌توانید از یک اسفنج آرایشی استفاده کرده و تکنیک ترکیبی مشابهی را به کار ببرید.

کمی روشن‌کننده دور چشم بزنید

از یک برس برجسته کوچک برای زدن کمی کرم پودر به بخش‌های تیره‌تر زیر چشم و گوشه‌های داخلی و خارجی استفاده کنید. سپس کرم را پخش‌کنید. این کرم هرگز نباید بیشتر از یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوستتان باشد. به دنبال گزینه‌ای بگردید که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر است و اگر نیاز است قسمت روشن‌تر پوستتان را انتخاب کنید.

مرطوب‌کننده و روشن‌کننده چشم را با پودر شفاف ثابت کنید

پوست خود را به مقدار کمی از این پودر مخملی آغشته کرده و آن را به کمک یک برس مناسب پخش‌کنید. اگر برای این کار از یک برس پخش‌کننده استفاده می‌کنید، پودر اضافی را قبل از استفاده آن بر روی صورت، با حرکات دایره‌ای خوب بتکانید.

مرحله دوم

از سایه چشم دلخواهتان بر روی پلک خود استفاده کنید

 

آرایش طبیعی

اگر تابه‌حال از سایه چشم استفاده نکرده‌اید؛ سایه‌ای خنثی مانند خاکستری یا قهوه‌ای روشن انتخاب کنید. از یک برس سایه گرد یا انگشت خود استفاده کنید. در طول پلک ضربه‌های کوتاه بزنید.

سایه باید از خط مژه تا گوشه داخلی چشم ادامه داشته باشد و ازآنجا به سمت استخوان کم‌رنگ شود. سپس سایه خود را به کمک پودر مات تثبیت کنید. اگر می‌خواهید از یک برس استفاده کنید، ابتدا آن را به‌آرامی بتکانید تا پودر اضافی آن روی مژه‌ها پخش نشود.

از خط چشم مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید

%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-7

خط چشم را در کناره خط مژه بالایی بکشید. پلک بالایی خود را با یک دست بالا برده و به پایین نگاه کنید. همان‌طور که با تمرین آرایش، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کنید، می‌توانید در نوع کشیدن خط چشم دست به خلاقیت بزنید. مواردی مانند رنگ، بافت و شکل خط می‌تواند تأثیر زیادی روی چهره شما داشته باشد. پس مدل‌های مختلف آن را امتحان کنید تا به مدل محبوب و مناسب خود برسید.

مژه‌های خود را فر کنید

%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-4

یک فر کننده مژه را در امتداد پلک و ابتدای مژ‌ه‌های بالایی خود قرار دهید و پنج ثانیه نگه‌دارید.

نوبت ریمل است

%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-6

نوک فرچه ریمل را متمایل به گوشه خارجی چشمتان برای مژه‌های بالا و پایین به کار ببرید. یک لایه برای این قسمت کفایت  می‌کند.

مرحله سوم

رژ گونه بزنید

%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-3

وقتی‌که این کار را انجام می‌دهید لبخند بزنید تا ببینید که سیبِ گونه‌ شما کجاست! رژ گونه را آهسته با برس رو به بالا و به‌سوی گیجگاه خود بکشید. بهتر است از رنگی استفاده کنید که تیره‌تر و درخشان‌تر از پوست شما باشد و به‌آسانی با رنگ کلی آرایش شما ترکیب شود. از برس نرم و متراکم استفاده کنید. سپس پودر تثبیت‌کننده مات روی آن بزنید تا رنگ‌ها ترکیب شوند.

رژ لب یا برق لب استفاده کنید

%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-8

در آخرین قدم آرایش طبیعی صورت، سراغ لب ها بروید. لب‌های خود را به شکل بوسیدن جمع کنید. رژ لب را مستقیم بر مرکز لب بالایی و پایینی خود بزنید. سپس به کمک انگشتان آن را به دو طرف پخش‌کنید و در صورت نیاز به لب‌هایتان رنگ اضافه ببخشید.

اگر لب‌های خشکی دارید، بهتر است قبل از زدن رژلب، آن‌ها را آماده کنید. به‌آرامی آن را با یک پارچه گرم و نمدار، مرطوب کنید و لایه‌نازکی از بوم لب را بر روی آن بزنید و بگذارید جذب شود. می‌توانید از برق لب‌های بی‌رنگ یا صورتی و کرم‌های مات و خنثی گرفته تا قرمز آتشین استفاده کنید.

صورت خود را در نور بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز زیبا و خوش‌ترکیب است. آرایش طبیعی شما تکمیل شد!

منبع: Wikihow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان