ماهان شبکه ایرانیان

کاهش وزن و ۵ ترفند برتر کارشناس های تغذیه برای سبک زندگی سالم

کاهش وزن دغدغه کسانی است که اضافه وزن دارند. البته گاهی در افراد خوش اندام هم وسواس «کاهش وزن» دیده می‌شود. هر دلیلی که برای کم کردن وزن خود دارید، بهترین راه پیروی از روش های تدریجی و سالم و در نهایت بهترین توصیه مراجعه به کارشناس تغذیه است. روش های گران قیمت سم زدایی را فراموش کرده و این ۵ قدم ساده را در سال پیش رو برای کاهش وزن خود پیش بگیرید.

کاهش وزن دغدغه کسانی است که اضافه وزن دارند. البته گاهی در افراد خوش اندام هم وسواس «کاهش وزن» دیده می‌شود. هر دلیلی که برای کم کردن وزن خود دارید، بهترین راه پیروی از روش های تدریجی و سالم و در نهایت بهترین توصیه مراجعه به کارشناس تغذیه است. روش های گران قیمت سم زدایی را فراموش کرده و این 5 قدم ساده را در سال پیش رو برای کاهش وزن خود پیش بگیرید.

اگر قصد دارید در سال جدید وزن خود را کاهش داده و شروع مجددی داشته باشید، ما برای تحقق رؤیاهایتان همراهتان هستیم. حقیقت این است که کاهش وزن دشوار بوده و راه حل میانبری برای آن وجود ندارد. متخصصین تغذیه و رژیم درمانی صدها تلاش شکست خورده برای کاهش وزن را در میان مراجعه کنندگان خود به ثبت رسانده‌اند. تأکید آن‌ها همواره بر این است که تغییرات ناگهانی و گسترده اکثر مواقع با شکست مواجه شده و برعکس، تغییرات کوچک و استمرار در رعایت آن‌ها موفقیت را به دنبال دارد.

در ادامه 5 توصیه ی متخصصین را در این زمینه با همدیگر مرور خواهیم کرد.

1- به حرف هر کسی اعتنا نکنید، شما به سم زدایی احتیاج ندارید

1- به حرف هر کسی اعتنا نکنید، شما به سم زدایی احتیاج ندارید.هزاران برنامه ی آنلاین و تبلیغات در این زمینه وجود دارد که شما با یک سم زدایی بی نقص مسیر کاهش وزن خود را هموار کرده و به همه ی رؤیاهایتان می‌رسید. اما احتیاجی به این کار نیست. خوردن پروتئین بدون چربی، میوه ها، سبزی‌ها، حبوبات و چربی های سالم به شیوه ای درست، جهت کاهش وزن همان تأثیرات ایده آلی را القا کند. تأثیراتی که ما در رؤیاهای کاهش وزن خود همیشه دنبال می‌کنیم. اما حقیقت این است که کلیه و کبد برای همین منظور در بدن مشغول فعالیت هستند و مسائل مربوط به سم زدایی را در دستور کار دارند. بنابراین خبر خوب اینکه احتیاجی به رژیم غذایی دشوار و خاصی نیست.

2- تغییرات کوچک اما مستمر، نتایج بزرگ و بی نظیری به دنبال دارند

2- تغییرات کوچک اما مستمر، نتایج بزرگ و بی نظیری به دنبال دارنداز حذف یک حبه قند هنگام خوردن چای گرفته تا چشم پوشی از یک عدد شیرینی یا بیسکویت تعارفی به شما، تغییرات کوچک نتایج باورنکردنی در کاهش وزن به دنبال دارند. از آنجایی که کاهش 500 کالری در رژیم غذایی منجر به کاهش نیم کیلوگرمی در هفته می‌شود، تغییرات کوچک نیز به هدف شما منجر خواهد شد.

500 کالری را می‌توانید در مواردی نظیر یک عدد شیرینی دونات، یک عدد شیرینی خامه ای، 70 گرم چیپس، یک فنجان اسپرسو شکلاتی و نظایر آن یافت کرده و حذف کنید. به همین سادگی.

3- برای کاهش وزن مراقب نوشیدنی هایتان باشید

3- برای کاهش وزن مراقب نوشیدنی هایتان باشیدنوشیدنی های سالم مثل آب، شیر و دوغ (و نه نوشابه و آبمیوه های صنعتی) تأثیر به سزایی در کاهش وزن شما دارد. حتی به آب میوه های خانگی هم نمی‌توان اعتماد کرد. به دلیل میزان بالای قند طبیعی در آب میوه ها، زیاده روی در مصرف آن هم منجر به چاقی می‌شود.

شاید در کوتاه مدت نوشیدن زیاد آب وزنتان را بیشتر نشان دهد. اما بدون شک در دراز مدت به مراحل کاهش وزنتان کمک شایانی خواهد کرد. یکی از دشمنان اصلی کاهش وزن الکل و نوشیدنی های الکلی است. در صورتی که به نوشیدن الکل عادت کرده اید تا جایی که امکان پذیر است آن را از برنامه ی خود به کلی حذف کرده و یا نوشیدن آن را کاهش دهید. طبق تجربه شخصی من، نوشیدن یک لیوان آب حدود 20 دقیقه قبل از غذا و البته نوشیدن 6-8 لیوان آب در طول روز تأثیر چشم گیری در کاهش وزن شما خواهد داشت.

4- در مورد نحوه خوردن و کاهش وزن با خود روراست باشید

4- در مورد نحوه خوردن و کاهش وزن با خود روراست باشیدزیاده روی در هیچ چیز خوب نیست، به خصوص خوردن و آشامیدن. بدون شک تصاویر و ادعا هایی مربوط به افرادی که چند روزه چندین کیلو وزن و سایز کم کرده را دیده و شنیده ایم. در حالی که همه ما به صورت غریزی این تغییرات ناگهانی را دوست داریم. اما حقیقت چیز دیگری است. تغییرات تدریجی بهترین و سالم ترین نتیجه را برای کاهش وزن در بر داند. طبق آمار مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، میزان استاندارد کاهش وزن، نیم الی یک کیلوگرم در هفته است. بنابراین در برنامه ی کاهش وزن خود، این مورد را حتماً در نظر بگیرید.

 تنظیم یک هدف واقع گرایانه و منطقی شما را از ناامید شدن در طول مسیر بازمی دارد. واقع بین بودن در انتخاب غذا نیز دخیل است. تا جایی که امکان دارد از غذاهای طبیعی استفاده و از محصولات کارخانه ای و پروسس پرهیز کنید. تمام شاخه های غذایی (پروتئین، سبزی‌ها، گوشت، حبوبات، غلات و سایر موارد) را در برنامه ی خود بگنجانید. از فست فودها دوری کرده و در صورتی که امکان این کار وجود ندارد، برنامه ی منظمی (مثلاً هفته ای یک بار) برای خوردن آن‌ها تعیین کنید.

5- برخی ترفندهای کاهش وزن ممکن است جوابگو باشند

5- برخی ترفندهای کاهش وزن ممکن است جوابگو باشنددر صورتی که به عنوان رژیم غذایی، کربوهیدرات را از برنامه ی خود به کلی حذف کرده اید و با شکم گرسنه شروع به خوردن میوه یا عصاره ی گریپ فروت کرده اید، رژیم نادرستی را در پیش گرفته اید. بیشتر رژیم های غذایی بر پایه ی ترفندها و روش هایی پایه ریزی شده اند که ظاهراً بسیار مؤثر هستند. اما اغلب اوقات این چنین نیست. البته برخی از این ترفندها شاید برای عده ای مفید واقع شود. در صورتی که گیاه خواری یا غذا نخوردن از ساعت 8 شب به بعد در گذشته برای شما جوابگو بوده است، این مسیر را ادامه دهید.

 برای موفقیت رعایت تمام جوانب یک رژیم به خصوص ضرورتی ندارد. گاهی ترفندهای خاصی در این رژیم ها وجود دارند که به تنهایی و در راستای اعمال تغییرات کوچک در روند زندگی مفید واقع می‌شود. اما باید مراقب بود چراکه برخی از این ترفندها زیاده روی هستند. به عنوان مثال باید از ترفندهایی که شما را محدود به خوردن چند ساقه ی کرفس یا حذف کلی یک گروه غذایی می کنند، جداً پرهیز کنید.

تجربه شخصی من

در نهایت به عنوان شخصی که تجربه ی 35 کیلو کاهش وزن دارم، توصیه می‌کنم یک مسیر مشخص و هدف دقیق برای خود تعیین کنید. از صحبت های بی پایه و اساس تبلیغات تلویزیونی و وب‌سایت های غیر معتبر مبنی بر کاهش چشم گیر چند کیلو در روز و نظایر این‌ها بر حذر باشید. هیچ کس بهتر از شما عادات غذایی و سیستم بدن شما را نمی‌شناسد و هیچ کس دلسوزتر از شما به خودتان نیست. تصمیم بگیرید، به خدا توکل کنید و اراده ی بی نظیرتان را در این مسیر دنبال کنید. نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان