لباس رسمی دید و بازدید های عید

نزدیک عید و سال نو که می شویم، عید آمد و ما قبا نداریم دست از سرمان بر نمی دارد. قبل از خریدن هفت سین هم باید فکر کنیم در ۱۲۰ عید دیدنی پیش رو چه بپوشیم

نزدیک عید و سال نو که می شویم، عید آمد و ما قبا نداریم دست از سرمان بر نمی دارد. قبل از خریدن هفت سین هم باید فکر کنیم در 120 عید دیدنی پیش رو چه بپوشیم. لباس تکراری هم که در شأن ما نیست و حیف است هیجان قیچی کردن برچسب های لباس نو را از خود دریغ کنیم. پس برای این دیدوبازدید های بهاری چگونه شیک و آراسته بپوشیم؟ چه ها بخریم و داشته هایمان را چگونه ست کنیم که سنبل مجلس باشیم؟

رنگ های هماهنگ

لباس عید سبز

می دانیم رنگ امسال سبز است و چه بهتر که خودش نشانه طبیعت، تازگی و بهار نو است. از طرفی هم دیگر ست بودن کامل طرح و رنگ از مد افتاده و شیک پوشی در ارتباط بی ربط آن‌هاست. چه برای رفتن به عید دیدنی، چه برای خرید پرتغال، سرتاپا یکرنگ نپوشید. یا از آن بدتر کمی روشن تر یا تیره ترها را کنار هم نچینید. در کنار رنگ اصلی که انتخاب کردید، از رنگ های مرتبط دیگر استفاده کنید. البته که قهوه ای همراه با سبز ترکیب چشم نوازی خواهد بود، اما اغلب ظاهری یادآور درخت ایجاد می کند. سبز را با نارنجی، قرمز، کرم یا سرمه ای ست کنید.

پارچه های بهاری

اکسسوری رنگ سال

مدت‌هاست گل دارها در مد زنانه، بچگانه و حتی مردانه یکه تازی می کنند. عید امسال هم از لباس های گلدار غافل نشوید. در فصل شکوفه ها، گلدار پوشیدن هم به نوعی به روز بودن است. به پارچه های براق هم بیشتر توجه کنید. از پارچه های پولک دوزی شده یا متالیک در پوشش خود استفاده کنید و ظاهر رسمی و شیک بسازید. مخمل های جذاب هم به زندگی خود راه دهید. پارچه مخمل گزینه زیبایی برای دیدارهای شبانه خواهد بود.

لباس عید پولک دوزی

خوش اندام های امروزی

اگر زمانی به لباس های مادرانتان حسودی می کردید و اندام فیت و متناسبی دارید، دوباره اپل ها، لباس های گشاد و پیلی دار و چرمی به مد وارد شده اند. اما برای افراد لاغر اندام بهتر است از ترکیب رنگ های روشن و طرحدار استفاده کنید.

مد دهه 80

اگر هم می خواهید لاغر و قدبلند جلوه کنید، رنگ های تیره را با رنگ های جزئی شاد و تند ست کنید. یا اکسسوری ها و لوازم جانبی طرح دار پیدا کنید.

شلوارهای راسته و بهتر از آن دمپا گشاد، شما را کشیده تر نشان می دهند. بهتر است شلواری با طرح راه راه باریک و تیره انتخاب کنید تا قلمی تر به نظر برسید. اگر لباس های ساده را بیشتر می پسندید، یقه های متفاوت انتخاب کنید. تاپ یا بلوزهای دکلته، یقه قایقی، رومی یا دلبری بپوشید. هر فیت و اندازه ای دارید، شومیزهای یقه هفت بپوشید و گردنتان را پنهان نکنید.

شلوار دمپا گشاد

محبوب قلب ها، دامن

دامن های تا زانو (Midi Skirts) بهترین انتخاب دیدوبازدید عید هستند. هم ظاهری رسمی و جذاب دارند، هم دنیایی از تنوع به همراه می آورند. اما دامن بلند یا زیر زانو، قدتان را کوتاه تر می کند. اگر هم اندام پری دارید، پیراهن یا دامن های جذب تا زانو گزینه مناسبی هستند. سراغ طرح های راه راه و گلدار درشت هم نروید که مرکز ثقل جهان خواهید شد.

دامن گلدار

جوراب گرم و نرم

در مهمانی های عید نوروز، جوراب شلواری ها را فراموش نکنید. برای گرم نگه داشتن خود در مقابل نسیم های بهاری، نازک ترین جوراب هم بی تأثیر نیست. اگر هم لباس های کوتاه می پوشید از جوراب شلواری های ضخیم استفاده کنید.

جوراب شلواری

یکی از زیباترین استایل های جوراب شلواری، پوشیدن کفشی دقیقاً به همان رنگ است. با این ترکیب، توجه ها به لباس شما متمرکز می شود. اگر پیراهنی با نقش یا برش متفاوت دارید، یا عاشق لباس خاصی هستید، بهترین راه نمایش لباستان همین است. کفش های جیر یا هر مدلی که براق نباشد، بیشتر با رنگ مایه جورابتان هماهنگ می شوند. همچنین، همرنگ بودن جوراب و کفش (به ویژه کفش های پاشنه بلند) در نگاه اول شما را قدبلندتر نشان می دهد.

اکسسوری های رنگارنگ

زیورآلات رنگی

زیورآلات چشم گیر تهیه کنید. هرچقدر هم ساده پوش باشید، لوازم جانبی درشت با رنگ های تند و شاد و زیورآلاتی با فلزات و سنگ های براق استایل شیکی برای مهمانی هایتان می سازند. از اکسسوری های مو گرفته تا لاک و کیف دستی کوچک خود را، خیره کننده انتخاب کنید. احتیاجی به چند کیلو اکلیل و سیاهی و قرمزی روی صورتتان نیست. برخلاف لباس و لوازم جانبی، برای سال نو خود لوازم آرایش ملایم پاستلی (Pastel) انتخاب کنید. پاستل یک ابزار نقاشی است که از گچ و رنگدانه ساخته شده، برگرفته از واژه Paste به معنی خمیر است و استفاده از آن، به قرن 18 میلادی و زمان رنسانس برمی گردد.

عکس های خوش رنگ

از سلفی و دونفره های عاشقانه و دسته جمعی های هفت سین عید که نمی گذرید. پس برای اینکه التماس صاحب دوربین را نکنید که عکستان را پاک کند، از قبل به فکر لباسی باشید که در عکس ها بدرخشید. اگر می خواهید صورتتان جلب توجه کند، رنگ های خیلی تند نپوشید. لباس های ساده و رنگ های ملایمی انتخاب کنید که با رنگ پوست‌ تان هماهنگ باشند. مگر اینکه لباس خاص و جذابی داشته باشید یا بخواهید اندام زیبایتان بیشتر جلوه کند.

لباس سفید خالص، برای همه مناسب است. اگر احساس می‌کنید در لباس سفید نمی‌درخشید، حتماً رنگ سفیدتان متمایل به آبی یا زرد است. اگر می‌خواهید تیره بپوشید، بنفش بادنجانی را امتحان کنید. صورتی بسیار روشن و ملایم، درخشش زیبایی به‌صورت می‌دهد و ترکیب آن با آبی یا سبز هم، برازنده خواهد بود.

لباس عید سفید

همه ما اگر هم به لباس مناسب اندام خود یا مد روز و ترفندهای ست کردن مسلط نباشیم، تا حدودی می دانیم چه رنگ و طرح و برشی به ما بیشتر می آید. پس از این دانش خود استفاده بهینه کنید. لباس هایی که دوست دارید را با خریدهای کوچک نونوار کنید. اگر هم کمی هنرمندید، عید امسال از ذوق خود در تغییر و آراستن لباس های نو و زیبایتان استفاده کنید. سال جدید و دیدارهای خوب و خوشَش، بهترین فرصت برای ساختن ظاهر زیبا و درخشش صورت و سیرت هم زمان شما خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان