شرکت بازیسازی الکترونیک آرتز ممکن است در آینده، بیخیال عرضهی سالانهی بازیهای ورزشی خود مثل FIFA یا Madden شود. مدیر عامل الکترونیک آرتز گفته است که بازیهای آنلاینی که افراد مشترک آن میشوند، میتوانند آیندهی عناوینی مثل فیفا باشند.
جدیدترین شمارهی مجموعه بازیهای فیفا در هفتهی اول عرضهی خود، بیشتر از هر بازی دیگری در انگلستان فروخت.
«آندرو ویلسون» گفته است که صنعت بازیّسازی به سمتی پیش میرود که بازیها به عنوان یک سرویس به مخاطب ارایه میشوند. گیمرها هم به خرید دیجیتال بازیها روی آوردهاند و این موضوع، عرضهی بازیها به عنوان یک سرویس را راحتتر میکند. مدیر عامل الکترونیک آرتز در مصاحبهی خود به خبرگزاری بلومبرگ نسخهی موبایل بازی Madden را مثال زده است که سه سال گذشته عرضه شده است و هر فصل، یک آپدیت بزرگ دریافت میکند.
البته آندرو ویلسون میداند که شاید چنین سیستمی روی موبایل جواب دهد، ولی روی کنسول باید به دنبال راههایی برای تکامل آن باشند: «باید به هنگام طراحی بازی، مدت زمانی که هر بار پای آن مینشینید و اندازهی صفحه را هم در نظر بگیریم. چونه میتوان آن بازی موبایل Madden را که روی صفحهی موبایل شماست و یک دقیقه برایش وقت میگذارید، به تلویزیون 60 اینچی تبدیل کنیم که هر بار یک ساعت پای آن مینشینید؟»
جدیدترین شمارهی مجموعه بازیهای فیفا در هفتهی اول عرضهی خود، بیشتر از هر بازی دیگری در انگلستان فروخت. حتی همین حالا هم بازیهای دیگری مثل Call of Duty: WWII توانستهاند صدر جدول را از FIFA 18 بگیرند، باز هم این بازی فوتبال در لیست پنج بازی پرفروش هفته جای دارد و به این زودیها هم از این لیست خارج نخواهد شد.
با اینکه از یک فیفا که هر سال با قابلیتهای جدید آپدیت میشود، استقبال میکنیم، ولی میدانیم که الکترونیک آرتز به این زودیها بیخیال ساخت و عرضهی سالانهی این بازی نخواهد شد.
منبع: VG247