ماهان شبکه ایرانیان

خودروهای رالی به‌یادماندنی(قسمت اول)؛ مزدا RX-۷

در طول تاریخ خودروسازی، اتومبیل‌های اسپرت موفق زیادی ساخته شده‌اند. سایت تاپ‌گیر ۹ خودروی رالی موفق تاریخ را انتخاب کرده است. در همین راستا ما هم تصمیم گرفتیم هر هفته با یکی از این ۹ خودرو آشنا شویم. در ادامه با اولین خودروی این لیست آشنا می‌شویم.

خودروهای رالی به‌یادماندنی(قسمت اول)؛ مزدا RX-7
خودروهای رالی به‌یادماندنی(قسمت اول)؛ مزدا RX-7

در طول تاریخ خودروسازی، اتومبیل‌های اسپرت موفق زیادی ساخته شده‌اند. سایت تاپ‌گیر 9 خودروی رالی موفق تاریخ را انتخاب کرده است. در همین راستا ما هم تصمیم گرفتیم هر هفته با یکی از این 9 خودرو آشنا شویم. در ادامه با اولین خودروی این لیست آشنا می‌شویم.

مزدا RX-7

مزدا RX-7 Group B یکی از خودروی شاخص اسپرت رالی است؛ خودرویی که در مسابقات رالی گروه B توانست حاضر شود و باعث پیشرفت نسل‌های بعدی خودروهای ورزشی مزدا شود. گروه B نام یکی از سری مسابقات رالی است که از سال 1982 تا 1986 میلادی برگزار شد.

اگر از عاشقان دنیای خودرو و اتومبیل‌رانی باشید، قطعا با سری RX-7 مزدا آشنایی دارید.  RX-7  اسم یکی از سری محصولات مزدا است که پیشینه آن به سال 1978 میلادی برمی‌گردد. مزدا از این سری، 3 نسل مختلف FC، SA/FB و FD را تولید کرد. از ویژگی‌های بی‌نظیر سری استثنایی آر ایکس 7، چراغ‌های مخفی و پیشرانه‌های وانکل است. این سری مزدا سرانجام در سال 2002 میلادی توقف تولید شد.

مزدا در سال 1984 میلادی یعنی درست در اوج مسابقات رالی وارد مسابقات گروه B شد. برای حضور در مسابقات، مزدا 20 دستگاه از این سری را تولید کرد.  مزدا RX-7 در تاریخ 1 فوریه 1984 میلادی (12 بهمن سال 1362 شمسی) وارد این مسابقات شد. با وجود تلاش مهندسان شرکت مزدا، تیم 3 نفره راننده مزدا نتوانستند در سال 1984 میلادی نتیجه خوبی بگیرند. این تیم تنها 2 امتیاز کسب کرد و چهاردهم شد. سال بعد مزدا یک تیم 7 نفره از راننده را با این خودرو راهی مسابقات گروه B کرد و توانست با کسب 22 امتیاز مقام دهم را بگیرد.

با وجود پیشرفت خودروها برای حضور پررنگ‌تر در مسابقات گروه B، عمر این مسابقه در سال 1986 میلادی پایان یافت. نمونه‌ی خودرویی که در تصویر می‌بینید هیچ‌وقت نتوانست در مسابقات حاضر شود. خودرویی که مدل 1985 میلادی با کد شاسی MRTE 019 است. مزدا در قلب این خودرو از پیشرانه twin-rotor استفاده کرد. پیشرانه 1308 سی‌سی وانکل این خودرو می‌توانست قدرتی معادل 300 اسب‌بخار در 8500 دور بر دقیقه و گشتاور 270 نیوتون‌متر در 7500 دور بر دقیقه را تولید کند.

آیا شما هم از طرفداران این ژاپنی اسپرت هستید؟
telegram_ad2_1

12+
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان