ماهان شبکه ایرانیان

کلاه بره نماد تفکرات نظامی یا یک پوشش رایج بین هنرمندان؟

کلاه بره یا به اصطلاح کلاه کج تنها برای نظامیان نیست. اگر کارتون وروجک و آقای نجار را به یاد داشته باشید، آقای نجار هم چنین کلاهی به سر می گذاشت

کلاه بره نماد تفکرات نظامی یا یک پوشش رایج بین هنرمندان؟

کلاه بره یا به اصطلاح کلاه کج تنها برای نظامیان نیست. اگر کارتون وروجک و آقای نجار را به یاد داشته باشید، آقای نجار هم چنین کلاهی به سر می گذاشت. کاربرد کلاه بره در تاریخ مد و لباس معاصر با نقاش ها، کارگردانان، شاعران و فرهیختگان گره خورده. نقاشانی نظیر رامبرانت (Rembrandt) و آهنگ سازانی نظیر ریشارد واگنر (Richard Wagner) با ترویج کلاه بره، آن را به خوبی در جوامع هنرمندان رایج کردند.

وروجک-و-آقای-نجار

کلاه بره ، کلاهی برای همه

برای خیلی ها استفاده از کلاه به یک عادت تبدیل شده است. مهم نیست تابستان باشد و برای جلوگیری از آفتاب، بهار باشد و برای خیس نشدن موها یا زمستان باشد و برای مقابله با سرما؛ آنها کلاه خود را بر سر می گذارند. کلاه بره (Beret) یکی از این کلاه ها است که به نوعی با انقلاب کوبا و چه گوارا (Che Guevara) عجین شده است. کلاه بره کلاهی نرم و انعطاف پذیر است که طراحی تخت و متفاوت آن باعث شده که مورد توجه بسیاری افراد قرار بگیرد. البته به دلیل همین تفاوت در طراحی نیز افراد بخصوصی آن را بر سر می گذارند. این کلاه در پوشش نظامی نیروهای ویژه و چتربازان بسیاری از کشورهای جهان نیز وارد شده است.

اوج استفاده از این کلاه در قرن نوزدهم و در کشورهای ایتالیا، فرانسه، پرتغال و اسپانیا بود. قبل از آن بره را بیشتر روستاییان فرانسوی بر سر می گذاشتند.

کلاه برهاما بدون شک امروز چیزی فراتر از یک پوشش ساده ی روستایی محسوب می شود. در ادامه تصاویر و چندین نمونه ی زیبا از این کلاه را با همدیگر مشاهده می کنیم.

منبع: theguardian

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان