نو سازی سال جدید و تعطیلات عید

خانه تکانی و خرید را در چند روز انجام دهید. هم با برنامه پیش می روید، هم از خستگی بعدش، از هر عید و سال جدیدی بیزار نمی شوید

در سال جدیدی که پیش رو داریم، جدا از خریدهای نونوارانه و خانه تکانی و تهیه هفت سین، شاید خیلی کارهای عقب مانده داشته باشیم. یا تنبلی بیش از حد بر ما غلبه کرده باشد و “از شنبه” های همیشگی، به “ایشالا عید” تبدیل شده باشند. کارهای ریز و درشتی که شاید تعطیلات نوروز و فکر باز و هوای خوب، برایشان بی تأثیر نباشد. اما بهتر است روش کارهای روتین سال جدید را هم به روز کنیم. راه های جذاب تر، سریع تر و خلاقانه تری که نکو بودنش از همان اول پیدا باشد.

از وقت گیرها شروع کنید

خانه-تکانی-شب-عید

خانه تکانی و خرید را در چند روز انجام دهید. هم با برنامه پیش می روید، هم از خستگی بعدش، از هر عید و سال جدیدی بیزار نمی شوید. کارهای سنگین را اولویت بندی کنید و از اعضای خانواده خود کمک بگیرید. بوی وایتکس، آرتروز، کشکک زانو ساییده و دیسک کمری که بیرون زده، سال جذابی برایتان نمی آورند. هزار جور لوازم نظافت و شستشو هم برای راحتی ما در دسترس‌اند. هر روز را به تکاندن یک قسمت از خانه اختصاص دهید. آشپزخانه، اتاق ها، سرویس ها، پذیرایی و قسمت عید دیدنی بازی.

فنگ شویی را باور کنید

فنگ-شویی

فنگ شویی در زبان چینی به معنی باد و آب است. این فلسفه باستانی، برای پیدا کردن بهترین دکوراسیون و چیدمان لوازم، در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می‌شود، تا سلامتی، شادی و به طور کلی انرژی مثبت به وجود بیاید؛ و نتیجه آن، پرهیز از بی نظمی و انباشتگی، استفاده درست از رنگ ها و قرارگیری اشیا در جهت مناسب خواهد بود.

در واقع، هدف از خانه تکانی خودمان هم همین است. دور ریختن لوازمی که استفاده نمی کنیم یا کهنه شده اند و خرید و جایگزین کردن آنها؛ به علاوه ی نظافت و پاکیزگی، که حس نو شدن و زندگی جدید به ما می بخشند.

کاردستی بسازید

نظم-دهنده-کمد

تکاندن خانه باعث می شود کمبودهایی احساس کنید. اما می توانید سال جدید را بدون خرج اضافه و با خلاقیت شروع کنید. کمدها، کابینت ها یا کشوهای لباس به کمی ذوق احتیاج دارند. طبقه اضافه، سبد و جعبه های نظم دهنده به آنها اضافه کنید. اگر لازم است به قوطی یا بطری هایی که دارید  برسید، از آنها برای اقلام ریز استفاده کنید و با برچسب، کار خود را راحت تر کنید.

سخاوتمند باشید

بخشنده-باشیم

بهترین نتیجه این خانه تکانی و خلاص شدن از جاگیرهای بدون استفاده، جدا از آرامشی که به همراه می آورد، فرصتی است که برای بخشیدن آنها پیدا می کنیم. همه سال موسسه های خیریه بسیاری برای بیماران یا نیازمندان تلاش می کنند. به هر روشی که می توانید کسی را خوشحال کنید، بهترین زمان نزدیک است.

کرکره فروشگاه ها را نکشید

شلوغی-شب-عید

خریدهایتان را که برای 28 اسفند بگذارید، لباس های لک و سوراخ و سبزه های کچل و ماهی های ورم کرده نصیبتان می شوند. برای خرید لباس بیشتر وقت بگذارید. یک متر اندازه گیری بردارید و اندازه های مهم خود را یادداشت کنید. سایز لباس های فیت و اندازه خود را هم به خاطر بسپارید، تا مجبور نباشید وارد همه اتاق پروهای معطر شوید. کمدتان هم که از بی مصرف ها خالی شده، می دانید چه دارید و چه نیاز دارید. پس، قبل از ورود به فروشگاه ها، آنها را مرور کنید. صبح ها به خرید بروید و این کار را در چند روز انجام دهید، تا با کارمندان بیچاره عصرگاهی برخورد نکنید. بهترین زمان خرید لباس و لوازم منزل همین حالاست. از حراج زمستانه غافل نشوید وگرنه یا در راه رسیدن به پیراهن دلخواهتان له می شوید، یا سایز 32 یا 58 را دو برابر قیمت می خرید.

هفت سین جذاب بسازید

سبزه-ماش

برای سفره هفت سین خود، تم مشخص کنید. جدا از رنگ مبل و پرده و دکور خانه، رنگ و طرح متفاوتی پیدا کنید. لازم نیست نقاش حرفه ای باشید تا به ظرف های کوچک خود رنگ و لعاب بدهید. می توانید جنس مناسبی انتخاب کنید. ظرف های سفالی، شیشه ای، چینی یا چوبی و با جزئیاتی که مخصوص خود شما و سبک و سلیقه تان است، هفت سین متفاوتی بسازید. سبزه را خودتان سبز کنید. سبزه های ماش ظاهر زیباتری دارند و اگر با گل یا گلدان های شیک تزیین شوند، به سفره تان تازگی خوشایندی می بخشند.

آجیل هم که خودتان بلدید. اما حواستان باشد برای اطمینان از تازه بودن، آجیل‌ های بسته‌ بندی شده‌ که تاریخ و پروانه بهداشتی دارند، بخرید. اگر هم به هر دلیلی آجیل فله ای می خرید، به جای آجیل ‌های شور یا شیرین، بی‌ نمک ‌ها را انتخاب کنید.

گلخانه راه بی اندازید

گیاهان-آپارتمانی

یکی دیگر از فرصت های روح نواز دم عید، خریدن گل و گیاه است. به گل فروشی های بزرگ بروید و یک دل سیر بچه بیاورید. اگر هم دلش را دارید خودتان دست به کار شوید و گیاهان رنگارنگتان را در خانه جدیدشان بکارید. خانه تکانده شده و تمیز، با گل و گیاه، جوان تر و جذاب تر می شود.

دید و بازدید ها را باکیفیت کنید

سبزی-پلو-با-ماهی-عید

عید دیدنی ها را کنترل کنید. هر روز 30 نفر با لباس های مختلف در خانه های مختلف، جمع نشوید. برای لذت بردن بیشتر از معاشرت، با هم سبزی پلو با ماهی بخورید. مهمان های مشترک را در یک روز دورهم جمع کنید، تا هم حرف های بیشتر و جذاب تری برای هم داشته باشید، هم مجبور به شمردن گل های قالی نشوید. از طرفی، آجیل خوردن هرچقدر هم برای بچه ها جذاب باشد، باز به چشم یک عیدی دهنده سخاوتمند دیده نمی شوید. برای مهمان های کوچک خود هم برنامه ای در نظر بگیرید. یا با مداد رنگی و اسباب بازی، عید دیدنی را برای کودکان خوشایند کنید.

از شمال رفتن خسته شوید

تهران-گردی-نوروز

آسمان شمال همان رنگ پارسال و سال قبل و 15 سال پیش است. ایران هم جهت های زیبای دیگری دارد. هرکدام از ما شاید برای گردش از شهرهای دور شروع کردیم. خیلی ها هم، زیبایی های شهر خود را حتی به اسم هم نمی شناسیم. اگر تعطیلات عید به سفر می روید در کشور خود گردش کنید. جاذبه های گردشگری شهرتان مانند ساختمان های تاریخی، موزه ها و گالری ها، کم هزینه هم هستند. حتی اگر از تاریخ دبیرستان خاطره بدی دارید، سراغ مناطق تفریحی شهر بروید. آخر هفته ها با دوستان باحال خود به پیک نیک بروید، هدف را کوتاه ترین قله شهر بگذارید و 3 کیلومتر اول که تخمه ها تمام شد، برگردید. اگر هم ورزشکار یا ورزش دوست اید، چیزی که زیاد است دوست پایه و پارک های چند هکتاری و هوای تمیز!

برای سفر آماده شوید

چیدمان-چمدان

از اول اسفند لباس هایتان را بشویید، لوازم و تجهیزات سفر بخرید و تا آخر اسفند، تاکردن و چیدمان یاد بگیرید. ترفندهای جذابی که به تازگی به لطف اینستاگرام و تلگرام، در گوشی همه دیده می شوند، به کار بگیرید. راه های تا کردن کم حجم، استفاده بهینه از لوازم قدیمی و هر کاردستی نوآورانه دیگر را امتحان کنید.

از چُرت های رو مبلی غافل نشوید

استراحت-در-تعطیلات-عید

در نهایت، از سکوت خانه خود لذت ببرید. کسانی که چند ساعت از طول روز خود را مشغول تقویت عضلات پا و هماهنگی مغز هنگام نیم کلاچ‌اند، در تعطیلات عید علاقه وافری به کاناپه خود پیدا می کنند. از این فرصت برای استراحت استفاده کنید. کتاب هایی که مدت هاست روی پاتختی و جلوی چشم مانده تا شبی که خسته نیستید، فرابرسد را بخوانید. فیلم های که می گویند باید قبل از مرگ ببینید، پیدا کنید. یا به خط خطی هایی که خیلی شیک و کوبیسم اند، اجازه ظهور دهید.

برای راحتی و استراحت شما، بامیلو هم در نوروز بازار خود، خرید را آسان تر کرده است. برای اطلاع بیشتر از این بازار، با مطالب بعدی همراه باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان