راهنمای خرید لوازم آرایش صورت : آرایش حرفه ای (بخش دوم)

مهمترین بخشی که در آرایش صورت باید به آن توجه داشت، زیبایی پوست است. زیرسازی حرفه ای پوست صورت، یکی از اصلی ترین کارهاست که باید به هنگام آرایش انجام دهید تا علاوه بر داشتن پوستی صاف و زیبا، جلوه ای طبیعی و خاص نیز داشته باشید.

مهمترین بخشی که در آرایش صورت باید به آن توجه داشت، زیبایی پوست است. زیرسازی حرفه ای پوست صورت، یکی از اصلی ترین کارهاست که باید به هنگام آرایش انجام دهید تا علاوه بر داشتن پوستی صاف و زیبا، جلوه ای طبیعی و خاص نیز داشته باشید.

ابزار و زیرساز متناسب با پوست شما

در حالی که انتخاب رنگ مناسب نکته بسیار مهمی است، انتخاب نوع کرم نیز بسیار مهم بوده و تا حد زیادی به نوع پوست شما بستگی دارد. برای پوستهای خشک، لازم است از زیرساز مایع یا کرمی استفاده شود، در حالی که برای پوستهای معمولی بنا بر ترجیح خودتان، می‌توان از زیرساز مایع، کرمی یا پودری استفاده کرد. اگر پوستی چرب دارید، ممکن است فکر کنید که زدن پودر به مات شدن و برق نزدن صورت چرب شما کمک خواهد کرد. اما لازم است بدانید چربی پوست شما، باعث ماسیدن پودر روی صورتتان خواهد شد. در نتیجه استفاده از یک زیرساز مایع به همراه پودر در ناحیه T شکل صورت، بهترین انتخاب خواهد بود.
بدیهی است که انتخاب زیرساز، تا حد زیادی بستگی به سلیقه خود شما و نتیجه ای دارد که می‌خواهید به دست بیاورید. آقای لوتایور توضیح می‌دهد: «بهترین راه برای پوشاندن صورت با زیرساز مایع، استفاده از برس کوتاه و پرپشت است. برای پوشش دهی سبک و متوسط پوست، برس را به صورت مدور روی پوستتان حرکت دهید. البته می‌توانید بنا بر میزان پوششی که مد نظر دارید از ماده زیرساز روی برس بریزید. جاهایی که پوشش بیشتری لازم است یا برای محو کردن پستی و بلندیها، با قسمت صاف قلم مو، به آرامی روی پوستتان ضربه بزنید.»
زیرساز کرمی در مقایسه با زیرساز مایع قدرت پوشش بهتری داشته و استقاده از آن برای داشتن پوستی صاف که طبیعی به نظر برسد، بهتر است. آقای لوتایور پیشنهاد می‌دهد برای زدن زیرساز مایع به پوست، از اسفنج یا پد و برای تکمیل کار، از قلم موی آرایشی ایو سن لورن استفاده کنید.

زیرساز پودری نیز پوششی متوسط دارد و همان طور که لوتایور می‌گوید، منافذ باز را پوشانده و برق اضافه پوست شما را می‌گیرد. او به شما توصیه می‌کند که در صوت استفاده از پودر، حتما دقت کنید: «حجم بسیار کمی از پودر را در بخش مرکزی صورت خود بزنید، چرا که در صورت زیاده روی در استفاده، روی صورت ماسیده و تصویر بدی به جای می‌گذارد.» پودر، از یک سو خطوط چهره را پررنگتر کرده و از سوی دیگر، پوست را خشکتر می‌کند. در نتیجه بهتر است زمستانها کمتر از آن استفاده کرده و در تابستان، پودر بیشتری به صورتتان بزنید.

پس از دانستن این که کدام ماده برای پوست شما مناسبتر است، باید در مورد روش پودر زدن به صورت صحبت کنیم. در این تکنیک، لایه ضخیمی از پودر را به صورت زده و ده دقیقه صبر کنید. سپس پودر اضافه را با استفاده از یک فرچه بزرگ و نرم از روی صورت بگیرید. این روش برای صورت فوق العاده است؛ چرا که برق پوست را گرفته و ظاهری خشک به آن می‌بخشد که باعث می‌شود خطوط چهره مشخصتر باشند. پس اگر پوستی جوان و باطراوت دارید و می‌خواهید ایرادات آن را بپوشانید، حتما از این شیوه استفاده کنید. البته ممکن است در نهایت پوستتان کمی سنگین شود که برای شب و میهمانی مناسب است، اما برای استفاده روزانه، خیر.

منبع: byrdie

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان