ماهان شبکه ایرانیان

۸ کاری که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند

موفق بودن را در چه می دانید؟ به نظر شما چطور باید پله های موفقیت را طی کرد؟ فکر می‌کنید افراد موفق برای موفق بودن‌شان برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ یا احتمالاً آنها را از آن دسته آدم‌های خوش‌شانس می‌دانید؟ چقدر به رفتاری که دارند توجه می‌کنید؟ فکر نمی‌کنید هر کاری که انجام می‌دهند یا از آن خودداری می‌کنند، دلیلی دارد؟

موفق بودن را در چه می دانید؟ به نظر شما چطور باید پله های موفقیت را طی کرد؟ فکر می‌کنید افراد موفق برای موفق بودن‌شان برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ یا احتمالاً آنها را از آن دسته آدم‌های خوش‌شانس می‌دانید؟ چقدر به رفتاری که دارند توجه می‌کنید؟ فکر نمی‌کنید هر کاری که انجام می‌دهند یا از آن خودداری می‌کنند، دلیلی دارد؟

نمی‌خواهیم بگوییم آنها استانداردهایی دارند که سایرین نیز باید بر اساس آن رفتار کنند؛ اما قطعاً برای موفق و خوش‌نام بودن کارهایی که نباید انجام می‌داده‌اند را کنار گذاشته‌اند.

ما هشت کار ممنوعه برای موفق بودن را برای شما فهرست کرده‌ایم که کافی‌ست تصمیم بگیرید و آنها را ترک کنید.

1- ‌نمی‌گذارند گذشته، آینده را به آنها دیکته کند

 winning_man

همه‌ی ما محدودیت‌ها، چالش‌ها و اشتباهاتی داریم. آنچه مهم است این است که از آنها بیاموزیم و نگذاریم که به زندگی ما فشار وارد کنند. فکر می‌کنید که این کار در سخن آسان است و عملی نیست؟ این کاملاً به دیدگاه شما بستگی دارد.

وقتی اشتباهی از سوی خودتان پیش می‌آید آن را به موقعیتی برای یادگیری چیزهایی که نمی‌دانستید، تبدیل کنید. و اگر دیگران اشتباهی کردند آن را تبدیل به موقعیتی برای مهربانی و بخشندگی بدانید.

هر چیزی که پیش از این بوده‌اید و هر کاری که پیش از این کرده‌اید و هر چیز دیگری در گذشته فقط آموزنده‌ست. افراد موفق معتقدند که گذشته آنها را آگاه می‌کند اما شخصیت آنها را هرگز تعریف نمی‌کند.


مقاله‌های مرتبط:

◄ 7 چیزی که مردان موفق در کیفشان دارند

◄ 31 صفت مشترک رهبران جهان

◄ مثبت‌اندیشی چطور مهارت‌های شما را افزایش می‌دهد


2- هرگز بدگویی نمی‌کنند

 gossip

مقاومت در برابر برخی از مکالمات خیلی سخت است! به ویژه اگر درباره‌ی کارهای دیگران، دلایل تصمیم‌های آنان، انگیزه‌های اصلی‌شان و یا کارهای پنهانی‌شان باشد!

اگر پشت سر دیگران حرف می‌زنید به این فکر کنید که دیگران نیز پشت سر شما بدگویی خواهند کرد و متأسفانه بدگویی همیشه هم جالب به نظر نمی‌رسد! دفعه‌ی بعدی که وسوسه شدید این کار را انجام دهید به این فکر کنید که حرف‌های شبیه به آن را نیز دیگران نیز درباره‌ی شما خواهند گفت.

اگر کسی چیزی درباره‌ی شخص دیگری گفت عذرخواهی کنید و دور شوید. نگران نباشید که احترام فرد بدگو را نگه نداشته‌اید؛ هرکسی که مایل به بدگویی باشد درهرحال از سوی دیگران احترامی ندارد.

3- به‌اجبار «بله» نمی‌گویند

 4WaystoSayNo

ردکردن یک درخواست از طرف همکاران، مشتریان و حتی دوستان واقعاً سخت است. اما به ندرت «نه گفتن» به آن بدی که تصور می‌کنید است. بسیاری از اطرافیان شما را درک خواهند کرد و اگر این اتفاق نیفتد حتماً نباید به این موضوع اهمیت بدهید که آنها چه فکر می‌کنند!

وقتی پاسخ نه می‌دهید برای لحظاتی احساس بدی دارید. اما وقتی چیزی را می‌پذیرید که واقعاً دوست ندارید آن را انجام دهید، همان احساس بد را در زمانی طولانی‌تر تجربه خواهید کرد و یا حداقل تا زمانی که در حال انجام آن کار هستید.

افراد موفق برای نه گفتن تمرین می‌کنند و در این کار واقعاً حرفه‌یی هستند.

4- حرف کسی را قطع نمی‌کنند

 interrupting

وقتی حرف کسی را قطع می‌کنید، در واقع به او می‌گویید:«چیزی که می‌گویی برای من مهم نیست. من به چیزی اهمیت می‌دهم که خودم می‌گویم و آنچه می‌گویم از آنچه تو خواهی گفت بسیار مهم‌تر است.»

می‌خواهید که روابط حرفه‌یی‌ و شخصی بهتری داشته باشید؟ گوش کنید؛ واقعاً به آنچه بقیه می‌گویند گوش کنید. سپس سؤال کنید تا مطمئن شوند شما کاملاً متوجه منظور آنها شده‌اید.

افراد موفق همواره می‌دانند که خودشان به چه فکر می‌کنند، آنها دوست دارند از تفکرات دیگران یاد بگیرند.


مقاله‌های مرتبط:

چطور قدرت ذهن را برای تحمل مشکلات افزایش دهیم

پنج کاری که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام می‌دهند


5- هرگز بدون دلیل کاملاً موجه، دیر نمی‌کنند

 Respect-Time

ممکن است همیشه سرتان شلوغ باشد و به خیلی از کارهای‌تان نرسید و یا قرارهای‌تان را از دست بدهید. اما هر زمانی که دیر می‌کنید افراد دیگر به درستی احساس می‌کنند که زمان خود را مهم‌تر از آنها می‌دانید. شما با این کار درواقع شانس خود را برای داشتن یک رابطه‌ی حرفه‌یی و یا شخصی خوب نابود می‌کنید.

هرچند ممکن است برخی از شما تصور کنید نمی‌توانید به افرادی که چنین تصوری می‌کنند کمکی کنید و درهرحال دیرکردن هم یک انتخاب است!

افراد موفق روز را کمی زودتر شروع می‌کنند به همین دلیل به اولین اتفاق برنامه‌ی روزانه‌ی خود زودتر می‌رسند. آنها نگران زمانی که هدر می‌رود نیستند و استرس بسیار کم‌تری احساس می‌کنند که نتیجه‌ی آن خلاقیت و قدرت تصمیم‌گیری بیشتر است.

6- هرگز خشمگین نمی‌شوند

  become-a-success-in-life-1024x732

نلسون ماندلا می‌گوید:«خشم مانند نوشیدن زهر می‌ماند درحالی‌که انتظار دارید دشمنان شما را بکشد.»

«بدخلقی»، «حسادت»، و «تنفر» نیز چنین ویژگی‌ای دارند. مثل یک بیماری هستند که در نهایت خودتان را از پای درمی‌آورند.

افراد موفق هیچ‌گاه انرژی خود را بر روی آنچه دیگران انجام می‌دهند متمرکز نمی‌کنند، آنها بر روی کار خود تمرکز دارند.

7- کاری را که برای آن زمان ندارند، انجام نمی‌دهند

 457998107

قرار نیست همه‌ی زندگی خود را در حال دویدن باشید. مدام کار کنید و نخواهید که چیزی را از دست بدهید؛ به این می‌گویند گیرافتادن در یک زندگی دیوانه‌کننده!

قرار نیست همه‌ی ما همه‌چیز داشته باشیم و همه‌ی کارها را تجربه کنیم. درهرحال شبانه‌روز برای همه‌ی ما 24 ساعت و محدود است و تفاوت انسان‌ها نیز در انتخاب کاری است که انجام دهند.

کشف کنید چه چیزی برای شما مهم است و از همه‌ی آنهایی که اینگونه نیستند، دوری کنید. افراد موفق با انتخاب درست کارها از زمان خود به‌خوبی استفاده می‌کنند.


مقاله‌های مربوط به سرطان را در بلاگ بامیلو بخوانید


8-  از انجام کارهای مهم نمی‌ترسند

 Executive-Under-Stress

این جمله را شنیده‌اید که «تنها چیزی که ما باید از آن بترسیم خود ترس است.» اما گاهی اوقات هم باید بگوییم که تنها چیزی که ما باید از آن بترسیم، خودمان هستیم!

همه‌ی ما می‌ترسیم؛ از چیزهایی که شاید اتفاق بیفتند و یا شاید نه، از چیزهایی که نمی‌توانیم تغییر دهیم، از چیزهایی که شاید نتوانیم انجام دهیم و از همه مهم‌تر از این می‌ترسیم که دیگران از ما چه برداشتی خواهند داشت.

این ترس‌ها ممکن است ما را برای انتخاب لحظه‌ی درست مردد کند و ما را به این نتیجه برساند که برای کشف جایگزین‌های بهتر به وقت بیشتری نیاز داریم، به روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و شاید سال‌ها!

به ترس‌ها اجازه ندهید که شما را به عقب برانند. هر آنچه که شما برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید، هر آنچه که تصور می‌کنید، هر آنچه که رویای آن را در سر دارید، از امروز شروع کنید.

افراد موفق ترس‌های خود را کنار می‌گذارند و آغاز می‌کنند. آنها کاری انجام می‌دهند، هر کاری!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان