این افراد به سفر عید نوروز اعتقادی ندارند!

سفر عید نوروز شاید برای شما خاطرات زیادی به دنبال داشته باشد. برای تعطیلات نوروز برنامه‌ی سفر ریخته‌اید؛ تمام راه‌ها، وسایل و بلیت‌ها را چک کرده‌اید و بعد از خواندن مقاله‌های بامیلو درباره‌ی ابزار ضروری پیک‌نیک، سفر سازگار با محیط زیست، وسایل ضروری ترکاندن در سفرهای نوروزی و آدم‌های خوش‌سفر و بدسفر برای رسیدن تعطیلات لحظه‌شماری می‌کنید.

سفر عید نوروز شاید برای شما خاطرات زیادی به دنبال داشته باشد. برای تعطیلات نوروز برنامه‌ی سفر ریخته‌اید؛ تمام راه‌ها، وسایل و بلیت‌ها را چک کرده‌اید و بعد از خواندن مقاله‌های بامیلو درباره‌ی ابزار ضروری پیک‌نیک، سفر سازگار با محیط زیست، وسایل ضروری ترکاندن در سفرهای نوروزی و آدم‌های خوش‌سفر و بدسفر برای رسیدن تعطیلات لحظه‌شماری می‌کنید.

خوش به حال‌تان! این را می‌گوییم چون احتمالاً شما در آن دسته شغل‌هایی مشغول به کار هستید که تعطیلات‌تان مال خودتان است! با خیال راحت تعطیلات آخر هفته را به کارهای عقب‌افتاده‌تان مشغولید و یا هر سال برای تعطیلات نوروز به آسانی برنامه‌ریزی می‌کنید.

مرخصی گرفتن و تعطیل کردن کار؛ کاری که برای بسیاری خیلی عادی و طبیعی به نظر می‌رسد؛ برای برخی از افراد، یک کار پر دردسر و در برخی مواقع غیر ممکن است. البته شاید برخی از شما که این نوشته را می‌خوانید، با این شرایط به‌خوبی آشنا هستید. شرایط کارهایی که صاحبان آنها به دلیل حساسیت، وضعیت بد زمانی و بسیاری دلایل دیگر قادر به داشتن یک تعطیلات بلندمدت و یا برنامه‌ریزی برای یک تعطیلات کوتاه مدت نیستند. این افراد در بهترین حالت احتمالاً می‌توانند سبد پیک نیک خود را پر کنند و چند ساعت از شهر دور باشند و یا در چمن‌های پارک سر خیابان چند ساعتی دراز بکشند!

با برخی از افرادی که در این شرایط زندگی و کار می‌کنند بیشتر آشنا شوید:

این مقاله‌ها را درباره‌ی سفر بخوانید

10 راه ساده برای سفر سازگار با محیط زیست
10 وسیله‌ی ضروری برای ترکاندن در سفر و سیزده به در
در چه کشورهایی با کمتر از روزی 50 دلار بگردیم
جاذبه‌های گردشگری ایران؛ فراموشی اکوتوریسم
10 مقصد کوهنوردی دنیا به پیشنهاد نشنال جئوگرافیک

سفر عید نوروز برای پزشکان اورژانس

travel in nowruz-02

ببخشید که نمی‌گوییم همه‌ی پزشکان! خوب تکلیف پزشکان عمومی و متخصصانی که از بند اورژانس رها شده‌اند، مشخص است؛ توضیح بیشتری نمی‌دهیم! هر پزشکی در بخش اورژانس، در هر لحظه از کار خود با یک فشار روانی شدید و یا یک پروژه‌ی از پیش تعیین نشده روبه‌روست. عموماً هم چون بیشتر پزشکان دوست ندارند در بند شیفت‌های بیمارستان و کلینیک‌های درمانی باشند و مطب دنج خود را ترجیح می‌دهند، تعداد کسانی که داوطلب کار در چنین شرایط پر استرس و پر فشاری هستند، خیلی کمتر از چیزی است که تصور می‌کنید!

قرار هم نیست که ما به عنوان شهروندان در ایام تعطیلات از حوادث رانندگی در مسیر عیددیدنی، برق‌گرفتگی در حال ریسه کشیدن دور سفره‌ی هفت سین و یا شکستن ناگهانی فک در حال شکستن فندق، بکاهیم. خوب یعنی به همین راحتی بگذاریم پزشکان اورژانس نفس بکشند، پس برای چه دکتر شدند؟

پرستارها حداقل به سفر عید نوروز بروند!

travel in nowruz-05

خوب معلوم است که تعطیلی در کار نیست! اگر بیمارستان خیلی خوب باشد، اوضاع بیماران روبه‌راه باشد، تعداد همکاران‌شان زیاد باشد و کلاً اوضاع بیمارستان محل کار رویایی و تخیلی باشد، می‌توانند به کار شیفتی در تعطیلات فکر کنند.

آتش‌نشان‌ها هم سفر عید نوروز ندارند!

travel in nowruz-04

جا دارد یادی از زحمت کشان آتش نشانی و قربانیان حادثه پلاسکو هم بکنیم. یعنی می‌خواهید بگویید گیرکردن لای شاخه‌ی درخت، آتش زدن زیرزمین توسط کودکان خانواده‌ی مهمان و یا گیرکردن در یک ساختمان در حال ریزش بر اثر ارتعاشات ناشی از هنرنمایی ارکستر مهمانی همسایه، در تعطیلات کمتر می‌شود؟

هیچ‌کدام از ما درباره‌ی کم‌شدن این حوادث در تعطیلات نوروز امیدوار نیستیم اما خوب در عین حال پیش‌بینی می‌کنیم که گیرکردن در قفس حیوانات ضمن گشت و گذار در باغ‌وحش‌ها هم در این مدت بیشتر شود! به یاد داشته باشید که آتش‌نشانی شغل پر فشار و پرخطری است؛ آن هم در شرایط تعطیلات و سفر که ممکن مردم بیشتر در خطرِ مواجهه با حوادث باشند.

برای پلیس راهنمایی و رانندگی و سفر عید نوروز معنی ندارد

travel in nowruz-07

شعر زمان بچگی را هنوز به یاد داریم:

شبا که ما میخوابیم
آقا پلیسه بیداره
ما خواب خوش میبینیم
اون دنبال شکاره
آقا پلیس زرنگه
با دزدا خوب میجنگه
ما هم اونو دوست داریم
بهش احترام میزاریم!

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده بودید. اما «آقا پلیسه نه تنها بیداره» بلکه به سفر عید نوروز هم اعتقادی ندارد. گاهی اشتباه می‌کنید، درست است؟ فکر می‌کنید اتوبان تهران- قم یکی از آزادراه‌های اطراف برلین است و بدون محدودیت پای‌تان را روی گاز می‌گذارید. حقیقت این است که خیلی‌ها مانند شما این اشتباه را می‌کنند؛ به همین دلیل هم هست که از هر مسیری که به سفر می‌روید و هر مقصدی را که انتخاب می‌کنید، پلیس‌های راهنمایی و رانندگی را در جاده‌های مختلف می‌بینید.

البته این افراد برای گرفتن مچ شما و خندیدن به رانندگی‌تان این کار را نمی‌کنند؛ قرار است امنیت جانی شما را تأمین کنند آن هم درست در روزهایی که می‌توانستند در سفر باشند.

خبرنگارها مگر به سفر عید نوروز نمی روند؟!

travel in nowruz-03

مذاکرات هسته‌یی در وین در جریان باشد، قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 باشد بعد خبرنگارها در سفر باشند؟ در تعطیلات؟ خوب پس بقیه‌ی افراد برای لحظاتی که پسته‌ی شور میل می‌کنند و از هم عیدی می‌گیرند، از چه چیزی صحبت کنند؟

درست است که تعطیلات نوروز است اما بسیاری از اخبار کشور از اتفافاتی است که درهمین دوران می‌افتد. در ضمن سایر کشورهای دنیا نیز مثل ما نوروز را در تعطیلات به سر نمی‌برند، خوب واضح است که اگر خبرنگاران سر کارشان نباشند یک جای کار دنیا می‌لنگد! حالا به این توضیحات عکاس‌های خبری را هم اضافه کنید که آنها نیز داستان خاص خودشان را دارند.

راننده‌های وسایل نقلیه

travel in nowruz-01

سفرهای فشرده و پشت سر هم، پر و خالی شدن فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و خلاصه حجم زیاد رفت‌وآمد در تعطیلات به این افراد نیاز دارد. درست است که حجم کار آنها در طول روزهای عادی کاهش پیدا می‌کند اما همه‌شان کوزه‌گرهایی هستند که از کوزه شکسته آب می‌خورند!

نکند با خود فکر می‌کنید همه‌ی خلبان‌ها در هر سفر یک گشتی هم در شهر مقصد می‌زنند و بعد که خستگی‌شان تمام شد دوباره استارت می‌زنند و برمی‌گردند!؟ یا اینکه راننده‌ها از جمله‌ی شادترین و بی‌غم‌ترین‌ها هستند که به هر شهری سفر کرده‌اند تمام نقاط دیدنی و تاریخی آن را زیر پا گذاشته‌اند!؟ اینطور فکر نکنید. با یک پرس و جوی ساده درخواهید یافت که خانواده‌های‌شان از کمبود مسافرت شاکی هستند و متوسط گشت و گذار آنها از پزشکان اورژانس نیز کمتر است!

 نگهدارنده‌‌های سیستم‌های مخابراتی

این افراد به سفر عید نوروز اعتقادی ندارند! (3)

خوب قرار نیست در ایام تعطیلات مخابرات تعطیل شود و یا حجم استفاده از آن کاهش پیدا کند. اتفاقاً همیشه عکس این قضیه اتفاق می‌افتد و خوب طبیعی است که اگر کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید، صدای شکایت همه بلند خواهد شد. شما هم مثل ما فکر می‌کنید که مخابرات که دیگر این لوس‌بازی‌ها را ندارد فقط کافی‌ست همانی که هر از گاهی پایش را روی سیم می‌گذارد، بردارد؛ اما خوب واضح است که اشتباه فکر می‌کنیم!

کارمندان مراکز خدمات عمومی تلفنی

travel in nowruz-06

منظورمان همان 118، 110 و 115 است! خوب سؤالات و مشکلات ما که تمامی ندارد! احتمالاً این دسته از افراد نیز نمی‌توانند به سر در تعطیلات عید فکر کنند و چند روز تعطیلی در عید را باید به دید و بازید ، آجیل و عیدی دادن بگذرانند. اگر از استرس و فشار کاری فراری هستید و روی تعطیلات‌تان تعصب دارید، حتماً دل‌تان نمی‌خواهد از این دسته باشید.

بامیلو‌یی‌ها که اصلا به سفر عید نوروز نمی روند!

این افراد به سفر عید نوروز اعتقادی ندارند! (2)

تیم خدمات مشتریان بامیلو کلاً تعطیلات را فراموش کرده است! مگر می‌شود که شما سفارشی داشته باشید و ما نباشیم؟ تعطیلات، قبل از تعطیلات، بعد از تعطیلات و خلاصه هر وقت که فکرش را بکنید ما در حال دریافت سفارش‌های شما، تأمین و ارسال آنها هستیم.

اگر در تعطیلات عید هم فکر کردید که عیدی یکی از دوستان، اقوام و آشنایان را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید، می‌توانید روی خرید از بامیلو حساب کنید.

چرا به سفر عید نوروز نمی‌روید؟

واقعیت این است که شغل حساس و شلوغ تنها دلیل افراد برای مسافرت نرفتن و یا کمتر سفر کردن نیست؛ حتی این شغل‌ها هم تنها شغل‌هایی نیستند که صاحبان آنها را از تعطیلات محروم می‌کند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانید با خیال راحت روی سفرکردن حساب کنید و یا تعطیلات کمی دارید، دلیل آن را با ما نیز در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان