۹ راهنمای پوشش برای درشت اندام های خوش لباس

این راهنما به شما کمک می‌کند تا لباس هایی را در کمدتان داشته باشید که متناسب با اندام شماست و بتوانید لباس دلخواهتان را از بین آنها انتخاب کنید. اگر آنچه را که در این راهنما آمده است به درستی دنبال کنید، غرق تعریف و تمجید اطرافیان از ظاهرتان خواهید شد.

خوش تیپ و خوش لباس بودن برای تمام خانمها یک رویاست. شاید فکر کنید چون کمی توپر و درشت هستید، این کار سخت تر است. اما خوش لباس بودن در عین تپلی، چندان هم دشوار نیست.

این راهنما به شما کمک می‌کند تا لباس هایی را در کمدتان داشته باشید که متناسب با اندام شماست و بتوانید لباس دلخواهتان را از بین آنها انتخاب کنید. اگر آنچه را که در این راهنما آمده است به درستی دنبال کنید، غرق تعریف و تمجید اطرافیان از ظاهرتان خواهید شد.

فقط مشکی نیست که شما را لاغرتر نشان می‌دهد

شلوارها، پیراهن ها و دامن های مشکی و یا هر لباس سایز بزرگ دیگری که به رنگ مشکی باشد، لزوما شما را لاغرتر نشان نمی‌دهد. لباس ایده آل، لباسی است که استایل و رنگ مناسبی داشته، خوش دوخت و طراحی مطابق مد داشته باشد. لباس های تک رنگ معمولاً می‌توانند به اندازه لباس های یکنواخت مشکی یا حتی بیشتر از آن، شما را لاغر نشان دهند. استفاده از یک رنگ ترکیبی اطراف یقه و صورتتان می‌تواند نگاه ها را به رنگ و فرم صورت و چشمهایتان جلب کند. البته درست است که مشکی به همه رنگ پوست می‌آید، اما رنگ های دیگری هم هستند که با پوست شما همخوانی دارند و ظاهری فوق العاده به شما می‌دهند. به جای اینکه همیشه مشکی پوش و یکنواخت باشید، رنگ دلخواهتان را بپوشید و فوق العاده به نظر برسید.

لباس های گشاد و بی قواره را دور بریزید

درشت اندام بودن نباید باعث شود که لباس های گشاد و بی قواره ای بپوشید که کل اندام شما را پنهان می‌کنند. این لباس ها علاوه بر ایرادات بدنتان، زیبایی های آن را هم می‌پوشانند. لباس هایی پیدا کنید که ویژگی های مثبت اندام شما را برجسته تر نشان داده و بخش هایی را بپوشاند که دوست ندارید. لباس هایی که شکل و فرم مشخصی ندارند، اندام شما را بزرگتر و تپلتر نشان می‌دهند. اعتماد به نفس کافی داشته باشید. با انتخاب لباس مناسب خوش تیپ تر از تصور همگان خواهید بود.

از خریدن لباس های خیلی تنگ خودداری کنید

قطعاً تمامی خانم ها سایز خود را می‌دانند، اما طراحان یا تولیدکنندگان پوشاک، جدول سایزبندی مختص به خود را دارند. یعنی لباسی که در یک برند سایز 40 است، ممکن است معادل سایز 42 یا 44 برندی دیگر باشد. به جای اینکه نگران عددهای احمقانه ای باشید که روی برچسب لباس چسبیده اند، به این فکر کنید که آن لباس اندازه شما باشد و به خوبی روی تنتان بنشیند. به خاطر داشته باشید که چین خوردگی و لوله شدن لباس در جاهایی که خیلی تنگ باشد، ناخودآگاه توجه را جلب می‌کند. به همین دلیل، بهترین فروشگاه های لباس علاوه بر جدول سایز، متر اندازه گیری هم دارند تا به شما کمک کنند لباسی را که سایزتان است به آسانی پیدا کنید. همچنین در صورتی که لباس مناسبتان نباشد، سیاست های جالبی برای تعویض و پس دادن لباس دارند.

از لباس های طرحدار درشت دوری کنید

در بسیاری از فروشگاه ها، لباس های سایز بزرگی می بینیم که در تمام قسمت های آن، طرح های درشت و رنگارنگ به چشم می‌خورد. نخستین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که لباس هایی که پر از طرح های درشت و واحد بوده و تک رنگ نیستند، پیشنهاد نمی‌شوند. نکته دوم اینکه، مطمئن شوید طرح های پارچه لباستان شما را درشت تر از اندام واقعیتان نشان نمی‌دهند. اندازه طرح هایی که روی لباستان هست باید متناسب با  شما باشد. اگر قدتان بلند است می‌توانید از طرح های درشت تر استفاده کنید و اگر قدتان کوتاه است، طرح های روی لباستان باید کمتر و ریزتر باشد. اما اگر پارچه های طرحدار را برای لباستان می‌پسندید، برای هر ست لباس از یک پارچه طرحدار استفاده کنید؛ یعنی اگر تاپ و دامن و ژاکت می‌پوشید، به جای اینکه همگی طرحدار باشند، فقط یکی از آنها را طرحدار انتخاب کنید.

اینها را هم بخوانید:

راهنمای پوشش زنان ریز اندام و ظریف

چگونه مناسب شکل بدن خود لباس بپوشیم؟

اگر قدتان کوتاه است تاپ، بلوز یا ژاکت بلند نپوشید

پوشیدن تاپ، بلوز، تونیک یا ژاکت بلند، قد و پاهایتان را کوتاه تر نشان می‌دهد. بالاپوش هایی که تا زیر باسن هستند، باعث می‌شوند پاها کوتاهتر به نظر برسند. تاپ ها و بلوزهایی که قدشان تا روی استخوان کمر است، نمای بلندتری به پاها می‌دهند. بنابراین سعی کنید بلوز، تاپ، ژاکت و بالاپوش هایتان را متناسب با قدتان انتخاب کنید تا اندام شما را خوش فرم تر کنند.

شلوار مخروطی و جذب برای اندام خیلی لاغر یا توپر مناسب نیست

اینکه طراحان شلوار هنوز هم به طراحی شلوارهای مخروطی ادامه می‌دهند به این معنی نیست که شما هم باید این شلوارها را بپوشید. اگر توپر هستید یا خیلی لاغر، نباید شلوار خمره ای بپوشید، چرا که اندام شما را بد نشان می‌دهند. از بین شلوارهای راسته، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. این مساله در مورد شلوارهای جین نیز صادق است.

اگر دوست دارید ران و باسنتان لاغرتر به نظر برسد، شلواری بپوشید که در این نواحی اندکی گشادتر باشد تا حجم اندامتان را متعادلتر نشان دهد. شلوار راسته یا دمپاگشاد، پاهای شما را بلندتر و کشیده تر از آنچه که هست، نشان می‌دهد. کفش پاشنه بلند نوک تیز هم برای بلندتر نشان دادن پاها بسیار مناسب است.

زیورآلات و کیف های زنانه استایل شما را زیباتر می‌کنند

تیپ ساده خود را با زیورآلات، شیک و جذاب کنید. اما زیاده روی نکنید؛ برای هر ست لباس، فقط از یک قطعه جواهر استفاده کنید. استفاده همزمان از یک دستبند براق، گردنبند و گوشواره الماس و انگشترهای برجسته، نه تنها جذاب نیست بلکه جلوه لباس شما را نیز از بین می‌برد. برای خرید این زیورآلات، از هر فروشگاهی که زیورآلات، دستمال گردن و کیف و کفش های متنوع داشته باشد، می‌توانید چیزهایی بخرید که تیپ و ظاهرتان را متحول می‌کند.

اندامتان را دوست داشته باشید، فارغ از سایز و همانگونه که هست!

باید بدانید که اگر اندام تپلتان را دوست داشته باشید یا نه، شما هم مثل بقیه آدمها مجبورید لباس مناسب به تن کنید و باید بپذیرید که با همین اندام هم می‌توانید خوش لباس و شیک باشید، حتی اگر آن را دوست نداشته باشید. این که برنامه ای برای لاغری داشته باشید یا نه، به خودتان مربوط است. اما نکته اینجاست که اگر بخواهید و اعتماد به نفس کافی داشته باشید، با همین اندام و سایزی که دارید هم شیک و جذاب خواهید بود. به دنبال مد و لباسی باشید که به شما حس مطبوع و دلپذیری بدهد؛ چه در ظاهر و چه در باورهایتان!

لباس های سایز بزرگ را از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید

اگر فروشگاههایی که اطرافتان هستند طرح ها و مدل های متنوع ندارند، یا اگر لباس هایی که می‌پسندید مناسب سایز شما نیستند، خرید از سایت هایی را امتحان کنید که بخش انحصاری لباس های سایز بزرگ مخصوص بانوان شیک و خوش سلیقه دارند. طراحان لباس بسیاری هستند که طرح هایشان را فقط به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند و می‌توانید شیک ترین و بهترین مدل ها را با سایز مناسبتان از آنها خریداری کنید.

نکته مهمتر از همه آنچه که گفتیم این است که باور کنید این که شبیه مانکن های تلویزیونی نیستید یا اینکه سایزتان کمی بیشتر از بقیه است، یک فاجعه نیست! مهم این است که با انتخاب درست، شیک و آراسته به نظر برسید و از آن مهمتر این است که تصور زیبا و شیکی از خودتان داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان