رنگ لباس در مورد شخصیت شما چه می‌گوید؟

درست است که رنگ لباستان باید رنگ مورد علاقه تان باشد و به صورتتان هم بیاید، اما جالب است بدانید که رنگ لباستان آینه شخصیت شما هم هست. بدان معنا که هر رنگ، ویژگیهایی دارد که پوشیدنش، رازهایی از شخصیت شما را هم برملا می‌کند.

درست است که رنگ لباستان باید رنگ مورد علاقه تان باشد و به صورتتان هم بیاید، اما جالب است بدانید که رنگ لباستان آینه شخصیت شما هم هست. بدان معنا که هر رنگ، ویژگیهایی دارد که پوشیدنش، رازهایی از شخصیت شما را هم برملا می‌کند.

وقتی که اول صبح، با لیوان چای در دستتان به کمد لباسهایتان خیره شده اید، برای انتخاب لباس روزانه تان باید به خیلی چیزها توجه کنید؛ آب و هوا، کسانی که باید ببینید، کارهایی که باید انجام دهید و از همه مهمتر، خلق و خوی آن روزتان.
ماری الن لپ (Mary Ellen Lapp) نویسنده کتاب «رنگ موفقیت» معتقد است که رنگ های مختلف لباس، نشان دهنده احساسات مختلف بوده و هر کدام معنای خاصی دارند. همچنین رنگ ها می توانند منعکس کننده خلق و خوی شما باشند یا بر آن تاثیر بگذارند. رنگی که انتخاب می‌کنید، فقط انتخاب یک رنگ تحت تاثیر شخصیتتان نیست، بلکه در سلامت احساسی خود شما و نیز خلق و خوی اطرافیانتان نیز موثر است. پس بهتر است معنا و مفهومی که در پس انتخاب هر رنگ برای لباستان نهفته است را بدانید تا پیام درستی را به اطرافیانتان منتقل کنید.

بمب انرژی و احساسات هستید؟ قرمز بپوشید

قرمز رنگ هیجان و انرژی است. اگر می‌خواهید به چشم بیایید، لباس قرمز انتخاب کنید. دیوید زیلا (David Zyla)، طراح، استایلیست و نویسنده توضیح می دهد: «قرمز، رنگ افراد جذاب، شاداب و متعهد است.» همچنین تحقیقات متعدد نشان می‌ دهند که این رنگ تاثیر عمیقی بر رفتار و خلقیات افراد دارد. رنگ قرمز می تواند مدت زمان تمرکز ما بر روی افراد را بیشتر کرده و آنها را در نظر ما جذابتر نشان دهد. تحقیقی که در یکی از شماره های مجله پلوز وان (Plos One) منتشر شده، نشان می دهد زنان وقتی قصد دارند توجه کسی را جلب کنند، ناخودآگاه رنگ قرمز را برای لباسشان انتخاب می کنند.

یک جلسه کاری شلوغ و پر از ایده دارید؟ آبی بپوشید

اگر باوقار، صادق و قابل اعتماد هستید، پیشنهاد ما پوشیدن رنگ آبی است. آبی رنگ ثبات و صداقت است. لپ می‌گوید: «رنگ آبی آرامش و میزان راحتی افراد را بالا می‌ برد. افراد با پوشیدن رنگ آبی احساس راحتی و آرامش بیشتری دارند و این آرامش، موجب بروز خلاقیت هایشان می شود.» تحقیقاتی که در دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) انجام شده نشان می دهد، از آنجا که با پوشیدن رنگ آبی افراد احساس آرامش و امنیت بیشتری دارند، با پوشیدن این رنگ آرامش بخش، برای بروز و رشد افکار خلاقانه شان احساس راحتی بیشتری می کنند.

رهبر گروه هستید و همه شما را به جدیت می‌شناسند؟ مشکی بپوشید

مشکی نماد قدرت و جدیت و یکی از محبوب ترین رنگ ها بین مردم است. علاقه مردم به این رنگ قابل درک است، چرا که پوشیدنش راحت و هماهنگ کردن آن با همه چیز امکان پذیر است. دیوید زیلا معتقد است: «رنگ مشکی برای لباس، شیک و رسمی است و اندام را لاغرتر نشان می‌دهد.» اما پوشیدن رنگ مشکی ممکن است مفاهیم و تاثیر منفی نیز دربر داشته باشد. با این وجود، پژوهشی در دانشگاه فلوریدا (University of Florida) نشان می‌دهد در بازی هاکی، بازیکنانی که پیراهن مشکی می پوشند بیشتر از بازیکنانی که پیراهن سفید دارند، به خاطر انجام خطاهای خشن جریمه می شوند؛ شاید چون رنگ سیاه، مترادف خلق و خوی خشن و پرخاشگر است.

همیشه دنبال ایده های جدید هستید؟ سبز بپوشید

سبز نماد طراوت و مهربانی است. اگر مایلید قابل اعتماد و از لحاظ احساسی مثبت به نظر برسید، سبز بپوشید. لپ می‌گوید: «سبز رنگی لطیف، شاداب و سمبل طبیعت است. همچنین رنگ پول و ثروت نیز هست.» مطالعات اخیر نشان می دهد رنگ سبز می تواند موجب تهییج و تحریک خلاقیت نیز باشد. در واقع وقتی محققین، افراد مورد مطالعه را پیش از آن که بخواهند کاری خلاقانه انجام دهند در معرض رنگ سبز قرار دادند، فعالیت خلاقانه آنها به مراتب بهبود یافت.

هنگام سخنرانی مهم احساساتی می شوید؟ نارنجی بپوشید

دیوید زیلا می گوید: «نارنجی رنگ دلگرمی و نشاط است و این حس را برای کسی که آن را می پوشد نیز به ارمغان می آورد.» نارنجی همچنین نشان دهنده احساسات مثبت و حسن توجه است. اما به خاطر داشته باشید به رغم تاثیر مثبتی که این رنگ دارد، نارنجی پررنگ بسیاری از افراد را کلافه می کند. در حقیقت، تحقیقات نشان می‌دهد رنگ نارنجی در بین افراد به ویژه خانمها طرفدار کمتری دارد.

ظاهر یک رهبر و فرمانروا را دارید؟ بنفش بپوشید

دیوید زیلا معتقد است انتخاب رنگ بنفش به شما این امکان را می‌دهد که مانند یک فرمانروا به نظر برسید: « بنفش ترکیب قرمز و آبی است؛ دو رنگ قدرتمند! بنابراین اگر می خواهید سخنرانی کنید یا مقتدر به نظر برسید، این رنگ را برای لباستان انتخاب کنید.» البته زیلا تذکر می دهد که رنگ بنفش ممکن است حس عدم راحتی را در مخاطب به وجود آورد، در نتیجه اگر قرار است در یک جلسه یا مصاحبه کاری به کسی حس راحتی و اطمینان بدهید، بنفش نپوشید.

دنبال عصبانیت کمتر و خوشحالی بیشتر هستید؟ صورتی بپوشید

زیلا می گوید: «وقتی یک لباس صورتی می‌ بینید، به جای اینکه بگویید چه لباس خیره کننده ای، معمولاً می گویید چه لباس قشنگی!» به رغم ظاهر موقر و متینش، صورتی تاثیر عمیق و قدرتمندی بر خلقیات و احساسات شما خواهد داشت. اواخر دهه 1970، روانشناسی به نام «الکساندر شوس» پی برد زندانیانی که دیوار یا سقف سلولشان به رنگ صورتی است، شاهد کاهش خشمشان هستند.

نمی خواهید در مرکز توجه باشید؟ طوسی بپوشید

لپ معتقد است: «اگر مداوم لباس طوسی یا خاکستری بپوشید، بعد از مدتی شادابی خود را از دست می دهید. طوسی رنگی خنثی است که تاثیر آشکار چندانی بر روح و روان شما ندارد و به صورت ناخودآگاه شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.» برای داشتن ظاهری آرام و شیک، پوشیدن طوسی بسیار مناسب است. فقط باید مراقب خاصیت خنثی این رنگ باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر