۲۵ ایده برای پرده اتاق نشیمن

پرده اتاق نشیمن یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان در دکوراسیون است. به همین دلیل طراحان دکور توجه ویژه ای به آن دارند. در این مطلب، ۲۵ ایده خاص و زیبا برایتان داریم تا با پرده های رنگارنگ به فضای خانه تان نشاط و زندگی بدهید.

پرده اتاق نشیمن یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان در دکوراسیون است. به همین دلیل طراحان دکور توجه ویژه ای به آن دارند. در این مطلب، 25 ایده خاص و زیبا برایتان داریم تا با پرده های رنگارنگ به فضای خانه تان نشاط و زندگی بدهید.

پرده راه راه قرمز

اتاق نشیمن این خانه قدیمی به سبک انگلیسی و وسایل مدرن، با پرده های شاد و قرمز رنگ روشن و پرنور به نظر می رسد. دیوارها با کاغذ دیواری تک رنگ پوشیده شده و یک تابلو نقاشی بالای شومینه فضا را مدرن تر کرده است.

پرده حریر نازک

در این این آپارتمان ساحلی، انعکاس پرده حریر و شفاف به رنگ بژ روی صندلی شفاف و شیشه ای دیده می شود. میز درخشان سنگی هم نور بیشتری به اتاق بخشیده است.

سبک روستایی

در این خانه کوهستانی، اتاق نشیمن به زیبایی با پرده های چهارخانه قدیمی تزئین شده است. میز عصرانه چوبی نمادی از طبیعت و میز عسلی مدرن و دست ساز است.

پرده طرح دار با رنگ خنثی

این پرده با طرح های شاد، روحی سرزنده و شاداب به طراحی جذاب این خانه می‌دهد. پرده ای که با قالیچه مراکشی و صندلی راحتی هماهنگ است.

پرده لطیف سفید

نقاشی روی دیوار با پرده ای لطیف به رنگ سفید یخی ترکیب شده است. فرش ابریشمی به رنگ خثی و درها به شیوه فرانسوی، رو به بالکن باز می‌شوند.

پرده نارنجی تیره

در این خانه به سبک اسپانیایی که در آن، همه چیز به رنگ جواهرات خوش رنگ است، پرده های نارنجی پررنگ زمینه ای شاد برای اتاق نشیمن به وجود آورده است. روکش کاناپه، مخمل طرح دار است و روی نیمکت گرد وسط، مجسمه ای برنز از دهه 1940 فرانسه قرار دارد.

پرده خاکستری

در این خاته ییلاقی در دانمارک، همه چیز سیاه و سفید رنگ آمیزی شده است و پرده های خاکستری به فضای تک رنگ، جدابیت می‌بخشد. قالیچه طرح دار است و دو آباژور فضا را روشن تر می کنند.

پرده قرمز تک رنگ

پرده های قرمز و شاداب این خانه، پایه چیدمان دکوراسیون آن بوده اند. سایر طیف های قرمز نیز در کوسن ها دیده می‌شوند که روکش مخملی یا ابریشم گلدار دارند.

سبک انگلیسی به رنگ اکر

در اتاق نشیمن این خانه در لندن، پرده ها به رنگ خنثای اُکر روشن هستند و ظرافت سبک انگلیسی را به فضا داده اند. کاناپه ساده و صندلی ها با پارچه های طرح دار شاد، روکش شده اند. لوستر بزرگ و زیبایی این خانه در کنار دیوارهای بلندش، بیشتر خودنمایی می کند.

پرده زرد روشن

یک اتاق نشیمن با رنگ خنثی با پرده های زرد روشن به رنگ آفتاب دکور شده است. در این طراحی، پرده ها از تافته ابریشمی است و تضاد خوبی بین کاناپه زغالی رنگ با روکش مخمل و پرده ها وجود دارد.

لینن ساده و هنری

پرده لینن در اتاق نشیمن این آپارتمان، فضایی روشن و سبکی هنری به فضا داده است. رنگ مایه خنثی پرده ها با قالیچه ایرانی «دابل نات» (Double Knot) بسیار هماهنگ و زیباست.

پرده روشن و خنک

پرده هایی که از جنس لینن هستند، به سبک ساحلی این خانه رویایی تابستانی، روحی سبک و خنک می‌ بخشد. یک کاناپه بزرگ و نقاشی سیاه و سفید بالای آن هم مکمل این زیبایی هستند.

پرده طرح دار

پرده های اتاق نشیمن، طرح دار هستند و در کنار آن، کاناپه و مبل تکی با رنگ تیره قرار گرفته است. میز عثمانی که روکش چرم دارد و صندلی دسته دار مدل لویی شانزدهم با روکش کتانی، فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده اند.

پرده هم رنگ با کاناپه

در این اتاق نشیمن از یک جنس پارچه هم برای پرده و هم برای کاناپه استفاده شده است. قالیچه و نقاشی بالای کاناپه هم از یک طیف رنگی انتخاب شده اند.

پرده کرم روشن

پرده های کرم رنگ از جنس لینن، اعتدال را به اتاق نشیمن می‌ آورد. در این اتاق رنگارنگ، میز تحریر و کتابخانه یک میراث خانوادگی است و قفسه های دیواری از جنس بامبو نیز از دستفروشی در پاریس خریداری شده اند.

پرده با رنگ متضاد

این پرده های طرح دار که رنگ آبی کمی دارند، در تضاد با دیوارهای آبی فیروزه ای هستند. کاناپه و مبل های تکی هم روکشی پشمی دارند.

پرده امبره

پرده های ابریشمی که سایه روشن رنگی دارند، روح زنده ای به این آپارتمان مجلل بخشیده اند.

پرده گلدار

در این خانه روستایی پرده های اتاق نشیمن از جنس لینن گلدار هستند. گل های صورتی پرده با سایر طیف های صورتی که در طراحی استفاده شده هماهنگ است و در عین حال، تصادی با رنگ سبز دیوارها ندارد.

پرده شطرنجی

در این آپارتمان پاریسی، پرده های چهارخانه و کاغذ دیواری راه راه، فضایی پر نقش و نگار اما هماهنگ به وجود آورده اند.

پرده سفید ساده

یک خانه مجردی زیبا که برای زندگی یک خانواده به روز و مناسب شده است، پرده های ساده سفید و نازک دارد که در کنار مبل های تکی چرمی قرار گرفته. طراحی کلی این فضا، به سبک خانه های اسکاندیناوی است.

پرده حاشیه دوزی شده

رنگ غالب این اتاق نشیمن قرمز است و پرده های حاشیه دوزی شده به رنگ خنثی، تضاد جالبی با رنگ دیوارها دارد. کاناپه و زیرپایی که روکش لینن و مخمل دارند، صندلی حصیری و میز عصرانه که متعلق به پدربزرگ صاحبخانه هستند، هارمونی جالبی با هم دارند.

پرده آبی روشن

در این خانه راهرو به اتاق نشیمنی با زمینه آبی روشن ختم می‌شود و پرده های آبی یخی دارد. دیوارها به رنگ سفید و سقف هم به رنگ قهوه ای روشن است.

پرده سفید و طوسی

در این آپارتمان، پرده های سفید و طوسی به شکل نامحسوس با هم ترکیب شده اند و به اتاق نشیمن که با مدلی قدیمی دکور شده است، ظاهری روشن و سفیدفام بخشیده اند. شمعدان های سفید و صندلی هایی به سبک چینی، با یک میز سفیر مرمری در کنار هم قرار گرفته اند.

پرده پر نقش و نگار

در اتاق نشیمن این خانه انواع و اقسام طرح ها به چشم می‌خورد و پرده مشکی و طوسی این اتاق نیز از این امر مستثنی نیست. روکش کاناپه از جنس مخمل است و زیرپایی ها نیز ایتالیایی هستند. قالیچه سفارشی نیز تبتی است.

پرده نواردوزی شده

پرده هایی که رنگ خنثی دارند و بالای آنها نواردوزی شده است، حس لطافت خاصی به این خانه داده است. کاناپه با پارچه لینن و صندلی هایی با پارچه چهارخانه پشمی روکش شده اند. قالیچه اتاق هم ایرانی است.

این طراحی های واقعی، می‌ توانند ایده خوبی برای دکوراسیون اتاق نشیمن شما باشند. ایده بگیرید و از ترکیب امکانات و خلاقیتتان، فضای منحصر به خودتان را خلق کنید.

منبع: Elledecor

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان