ماهان شبکه ایرانیان

نیوآ : رایحه ای دلپذیر به قدمت ۱۰۰ سال

داستان موفقیت نیوآ بیش از ۱۰۰ سال پیش شروع شد. جایی که پایه های موفقیت یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه ی محصولات مراقبت پوست بنا شد. نیوآ حاصل تحقیقات هوشمندانه، خلاقیت بی نظیر و باریک بینی در عرصه ی تجارت است. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

داستان موفقیت نیوآ بیش از 100 سال پیش شروع شد. جایی که پایه های موفقیت یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه ی محصولات مراقبت پوست بنا شد. نیوآ حاصل تحقیقات هوشمندانه، خلاقیت بی نظیر و باریک بینی در عرصه ی تجارت است. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

شروع یک مسیر طولانی

اولین کرم نیوآ

در سال 1890 میلادی دکتر اسکار تروپلوویتز (Oscar Troplowitz) آزمایشگاه بایرزدورف واقع در هامبورگ آلمان را خریداری کرد. مشاور علمی تروپلوویتز در آن زمان متخصص برجسته پوست پروفسور پاول گیرسون اونا (Paul Gerson Unna) بود.

پروفسور یک عامل امولسیون جدید را به دکتر تروپلوویتز معرفی کرد. این عامل یوکریت (Eucerit) نام داشت. یوکریت کلمه ی یونان باستان به معنی «موم زیبا» است. آنها به کمک یکدیگر اولین کرم پایدار جهان بر پایه ی آب و روغن را توسعه دادند. این کرم در سال 1911 به تولید انبوه رسید و نیوآ (NIVEA) نام گرفت.

مادر همه کرم ها

نیوآ مادر همه کرم ها

«مادر همه کرم ها» نامی بود که به محصول جدید به خاطر سفیدی بیش از حد آن اطلاق می شد. کلمه ی نیوآ نیز از واژه ی یونانی «nix nivis» به معنای «برف» مشتق شده است. بنابراین آن را می توان به «سفید برفی» ترجمه کرد.

در ابتدا کرم اصلی علاوه بر یوکریت که برای پایداری آب و روغن به کار می رفت، حاوی گلیسیرین و اندکی اسید سیتریک بود. این کرم با گل های رز و موگه معطر می شد. طی این سال ها تحقیقات علمی پیوسته برای بروز نگاه داشتن کرم در دستور کار بوده است. با این وجود تغییرات اندکی را نسبت به روزهای ابتدایی در ماهیت کرم شاهد هستیم.

بسته بندی نیوآ

با وجود تغییرات اندک در کرم اما بسته بندی و قوطی کرم تنها 14 سال پس از معرفی به کلی تغییر کرد. طی دهه ی 1920 که پس از پایان جنگ جهانی اول به «دهه طلایی» مشهور است روحیه ی متفاوتی میان مردم رقم خورد. «اوقات فراغت» و «جوانی» به اصطلاحات رایج و پرکاربرد این دهه تبدیل شدند. نیوآ این مسأله را دریافت و علامت تجاری خود را بر این اصول انطباق داد. طراحی فانتزی آن با یک طرح ساده و جذاب جایگزین شد. در سال 1925 قوطی آبی رنگ و نوشتار سفید نیوآ به ساختار اصلی طراحی این محصول تبدیل شد.

ادامه مسیر موفقیت

شامپو نیوآ

خانواده نیوآ به رشد و روند موفقیت خود ادامه داد. در دهه ی 1930 میلادی طیف محصولات گسترده تر شد. کرم اصلاح، روغن پوست و شامپو از جمله این محصولات بودند. نیوآ به پرفروش ترین محصول جهان بدل شد.

قسمتی از این فروش فوق العاده را می توان مرهون کمپین های تبلیغاتی خلاقانه الی هویس کخنَپ (Elly Heuss-Knapp) دانست. وی همسر تئودور هویس (Theodor Heuss) اولین رئیس جمهور آلمان غربی بود. الی هویس تأثیر شگرف رنگ های آبی و سفید را دریافت و از آنها در کمپین های تبلیغاتی خود نهایت استفاده را برد.

معجزه اقتصادی و رقابت دشوار

کرم ضدآفتاب نیوآ

مشکلات اقتصادی زیادی در دوران جنگ جهانی متوجه مواد اولیه صنایع بود. با این وجود نیوآ توانست طی دهه ی 1950 بنیاد قدرت خود را در سراسر جهان پایه ریزی کند. طی دهه های 1950 و 1960 صنعت گردشگری رونق فراوانی یافت. همین عامل سبب گسترش حضور گردشگران در سواحل جنوب اروپا و همچنین مناطق کوهستانی برای اسکی شد.

بایرزدورف از این موقعیت استفاده کرد و ضدآفتاب و سایر محصولات مراقبت از پوست در برابر آفتاب را روانه ی بازار کرد. بازار این محصولات منفجر شد و رقابت سختی میان شرکت های فعال در این زمینه درگرفت. بایرزدورف با اعتماد به نفس در این رقابت حاضر شد. کمپین تبلیغاتی آنها بر اساس کیفیت منحصر به فرد، تأثیر بی نظیر و صداقت پایه ریزی شد. این کمپین به خوبی جوابگو بود.

گسترش چتر تجارت

افترشیو مردانه نیوآ

تحقیقات انجام گرفته طی دهه ی 1980 نشان گر اعتماد بسیار بالای مصرف کنندگان به نیوآ بود. بایرزدورف توسعه ی محبوبیت و رشد نام تجاری نیوآ را در معرفی محصولات جدید مراقبت از پوست با کیفیت بالا دانست. یکی از این محصولات افتر شیو مردانه نیوآ (NIVEA MEN After Shave) بود.

در دهه ی 1990 نیوآ موفق شد تا با عرضه ی محصولات گسترده، اسامی جذاب و بسته بندی های متفاوت به بازار جهانی نیز رسوخ کند. خانواده ی نیوآ مانند ویزج (Visage)، دئودورانت (deodorant)، سافت (soft)، وایتل (Vital) و محصولات مراقبت استحمام (Bath Care) در این دوره توسعه یافتند. 10 سال بعد، فروش نیوآ 4 برابر شد به بزرگترین علامت تجاری شرکت بایرزدورف مبدل گشت.

مسیری به درازای 100 سال

محصولات نیوآ

در سال 2011 طرفداران این علامت تجاری خوش نام، تولد 100 سالگی نیوآ را در هامبورگ جشن گرفتند. جایی که تاریخ نیوآ از آنجا شروع شد. بایرزدورف اکنون در حال تولید حدود 500 محصول متفاوت از خانواده ی نیوآ است.

شاید کمتر کسی با این علامت تجاری بیگانه باشد. نیوآ محصول اعتماد و پیشینه ی روشنی است که طی 100 سال پدید آمده است. هنگامی که پای محصولات مراقبت پوست و مو در میان باشد بدون شک یکی از انتخاب های اصلی خواهد بود.

منبع: beiersdorf

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان