۷ روش ساختن اتاق خواب راحت و آرام

گاهی اوقات ممکن است از تختخواب خود به عنوان میز کار استفاده کرده یا کپه‌ای لباس کف اتاق رها کنید، اما همیشه اتاق خوابتان را به عنوان مکانی امن و مقدس برای خود بشمار می آورید. البته حق دارید، باید هم همین‌طور باشد. به همین خاطر، در این مقاله به معرفی ۷ روش فوق‌العاده آسان برای افزایش راحتی و آسودگی اتاق خواب‌ها خواهیم پرداخت.

گاهی اوقات ممکن است از تختخواب خود به عنوان میز کار استفاده کرده یا کپه‌ای لباس کف اتاق رها کنید، اما همیشه اتاق خوابتان را به عنوان مکانی امن و مقدس برای خود بشمار می آورید. البته حق دارید، باید هم همین‌طور باشد. به همین خاطر، در این مقاله به معرفی 7 روش فوق‌العاده آسان برای افزایش راحتی و آسودگی اتاق خواب‌ها خواهیم پرداخت.

گوشه‌ دنجی برای مطالعه فراهم کنید

مجبور نیستید که یک گوشه‌ دنج برای این کار بسازید. تنها کافیست گوشه‌ اتاقی را انتخاب کنید و چند قفسه دیواری روی آن نصب نمایید. سپس تنها به یک صندلی نرم و راحت ترجیحاً مخملی، در کنار قفسه‌ کتاب هایتان نیاز دارید.

سیاست «تلفن ممنوع» را پیاده کنید

ممنوعیت وجود تلفن در اتاق خواب موجب آسایش بیشترتان خواهد بود. از آن بدتر، پرسه‌ دیروقت در اینترنت است و اتاقتان را باید به منطقه سیم‌‌ تلفن‌ ممنوع تبدیل کنید. بد نیست کمی برای خرید یک ساعت رومیزی زنگ‌ دار وقت صرف کنید. هرچه باشد از اعلان‌ های ناگهانی موبایلتان که نیمه‌ شب شما را به خاطر خبرهای بی‌ مزه‌ ستارگان از خواب می پراند، بهتر است.

روشنایی سقفی را خاموش کنید

ایجاد نوعی روشنایی قابل‌ تنظیم که نور کم و ملایمی داشته باشد، به دو شیوه قابل دسترسی است. آباژوری با کلید تنظیم نور تهیه کنید یا تنها با تعویض یک لامپ سقفی، به نور دلخواه برسید.

زیرپایتان را با فرش بپوشانید

پوشش کف اتاق اهمیت خود را دارد، اما همین امر در مورد پا گذاشتن بر روی جنس فوق‌العاده نرم و کرک‌ داری مانند فرش یا زیرانداز پشمی نیز صادق است. با احساس لطافت چنین قالی هایی می توانید روز زیبای خود را آغاز کنید.

برای دیوارها از رنگ تیره‌ استفاده کنید

تا زمانی که نور طبیعی به اتاقتان نفوذ دارد، فضای اتاقتان شبیه سیاه‌ چال نخواهد شد. با استفاده از رنگ‌ های تیره برای دیوارها می توانید محیطی دنج و راحت را با حس و حال خواب فراهم کنید و در عین حال زیبایی فوق‌العاده راحت و آسوده‌ای به اتاقتان ببخشید. 

برای خود بخورساز فراهم نکنید

قطعاً بخور برای سینوس ها و پوستتان مفید است و به محیط اتاق، فضایی شبیه به سونا می بخشد.

تخت خوابتان را به سمت چشم‌انداز اتاق جابجا کنید

اگر می توانید تخت خواب خود را بچرخانید یا جابجا کنید. همچنین می توانید ارتفاع تخت خوابتان را به اندازه تماشای منظره‌ بیرون بالا بیاورید. امتحانش ضرری ندارد، چرا که بیداری با چشم‎انداز درختان یا آسمان یکی از سریعترین و راحت‌ترین روش های شروع روزتان، با حس و حال آسوده و آرام محسوب می شود.

منبع: purewow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر