ایده هایی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

آشپزخانه قلب خانه است. در دنیای امروز که خانه ها اغلب کوچک هستند، طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، انتخاب رنگ کابینت ها و تجهیزات مناسب، چالش بزرگی است

آشپزخانه قلب خانه است. در دنیای امروز که خانه ها اغلب کوچک هستند، طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، انتخاب رنگ کابینت ها و تجهیزات مناسب، چالش بزرگی است. چرا که باید به گونه ای باشد که فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد.با چند ایده مناسب، آشپزخانه کوچک خود را بهتر و بهتر کنید. در یک فضای کوچک، هر تغییر ساده ای می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین از این تصاویر الهام بخش استفاده کنید تا بین ظاهر و کاربری آشپزخانه، تعادل مناسبی ایجاد کنید.


«هر چه کمتر، بهتر» در مورد دکور آشپزخانه های نقلی و کوچک هم درست است، اما این بدان معنا نیست که همه لوازم اضافه را دور بریزید.
برای ایجاد توازن بین وسایل و سایز کوچک آشپزخانه تان، لازم است از وسایل محدودتری استفاده کنید اما در عین حال، با به کارگیری لوازم مناسب، پرده و تجهیزات آشپزخانه، سبک منحصربفرد خود را در آشپزخانه تان نیز به نمایش بگذارید.


آن چه را که می‌شنوید باور نکنید! آشپزخانه های کوچک هم به اندازه آشپزخانه های بزرگ جذابیت دارند. اما از آن جا که شلوغی و در هم بودن وسایل می‌تواند یک فضای کوچک را کوچکتر نشان دهد، در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچکتان سعی کنید همه چیز ساده باشد. روی کابینت ها را خالی و خلوت نگه دارید، از فضاهای بی مصرف نظیر دیوارها، فضای بالای کابینت ها و طاقچه خالی زیر پنجره برای بهینه سازی دکورتان استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که یکپارچگی نیز یکی از عوامل ایجاد سادگی است؛ استفاده از یک رنگ واحد در وسایل و زمینه و نیز مجموعه وسایل هم شکل، به این امر کمک خواهد کرد. به عنوان مثال با استفاده از یک مجموعه بشقاب های تزئینی، ست سبدهای همرنگ یا قاب عکس های یک شکل می‌توانید سادگی را به آشپزخانه تان بیاورید.
رنگ، نقش مهمی در طراحی دکور آشپزخانه بازی می‌کند. به ویژه اگر از تونالیته های مختلف یک رنگ استفاده کنید که حس دلبازی و بزرگتر بودن فضا را ایجاد می‌کند. برای یک طراحی زیبا و غافلگیرکننده، به سفید ساده و بی جلوه بسنده نکنید، بلکه یک دیوار را با یک رنگ متضاد و پر طراوت بپوشانید. این دیوار که توجه همگان را به خود جلب می‌کند، به فضا عمق و زیبایی بخشیده و حتی عناصر معماری منحصربفرد آشپزخانه شما را نیز برجسته تر می‌سازد.


قصد ندارید از رنگ های شاد و مهیج استفاده کنید؟ رنگ و طرح های مختلف را در پرده، کف آشپزخانه یا روکش صندلی ها به کار ببندید. هر دوی این روش ها، فضای آشپزخانه را لطیف تر کرده و انعکاسی از سبک شخصی شما برای طراحی منزلتان هستند؛ رسمی یا ساده و راحت، کلاسیک یا مدرن.


در فرایند طراحی دکور، به خاطر داشته باشید که وضعیت نور آشپزخانه را نیز ارزیابی کرده و در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه نورهای توکار و زیرکابینتی در یک آشپزخانه کوچک تاثیر اندکی دارند، استفاده از یک جفت لامپ آویز بالای کابینت آشپزخانه یا یک لوستر استوانه ای بالای کانتر غذاخوری، ظاهر زیباتری به آشپزخانه خواهد داد.


هر آنچه که در یک آشپزخانه کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دومنظوره باشد. بنابراین کابینت ها و قفسه ها فقط برای قرار دادن بشقاب ها نیستند. با یک طراحی دقیق و مناسب، قفسه های معلق یا کابینت هایی که درِ شیشه ای دارند، ویترین هایی شیک برای گذاشتن ظروف زیبا و قیمتی یا حتی قرار دادن کتاب های آشپزی هستند. اگر فضایتان محدود است، از روی کابینت به عنوان محل نگهداری کتاب ها و از قفسه های دیواری برای نگهداری وسایل ضروری آشپزخانه استفاده کنید.

بدون شک راه های دیگری هم هست که متناسب با فضا، امکانات و سلیقه شخصی شما، قابل اجرا باشد. به این شیوه ها فکر کرده و با اندکی خلاقیت، اجرایشان کنید.

منبع: hgtv

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر