انتخاب آستین و یقه لباس بانوان متناسب با فرم اندام

مهم است بدانید چه ویژگی هایی در اندام شما هست که شما را نه تنها با اعتماد بنفس نشان می‌دهد، بلکه باعث می‌شود واقعاً اعتماد بنفس داشته باشید

تفاوت در فرم اندام افراد باعث می‌شود برخی لباس ها به بعضی افراد بیایند و به بعضی دیگر، نه. شناخت اندام و انتخاب لباس متناسب با فرم بدن، هنری است ستودنی که قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

مهم است بدانید چه ویژگی هایی در اندام شما هست که شما را نه تنها با اعتماد بنفس نشان می‌دهد، بلکه باعث می‌شود واقعاً اعتماد بنفس داشته باشید. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی لباس های مد روز بر تن خواهر کوچکترتان فوق العاده اند، اما به شما نمی‌آیند؟ شاید وقت این باشد که طرح یقه ها و آستین های لباس ها را متناسب با اندامتان انتخاب کنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم لباس بهتر روی تنتان بنشیند.

وقتی برای خرید یا پوشیدن یک لباس اقدام می‌کنید، پیش از هر چیز باید اندام خود، پیچیدگی ها و نقاط ضعف و قدرت آن را بشناسید، تا با چند ترفند دخترانه، بهترین سبک و استایل را داشته باشید. چه بخواهید و چه نخواهید، حسی که خودتان نسبت به لباس پوشیدنتان دارید، بر ظاهر شما بسیار تاثیرگذار است. به طور کلی، 5 فرم کلی برای اندام بانوان تعریف شده است؛ اندام گلابی (مثلثی)، الماسی، سیب، مستطیلی (استوانه)، ساعت شنی و اندام بزرگ و درشت. در نتیجه باید اعتماد بنفس خود را حفظ کرده و مدل لباس، طرح یقه، قد آستین و فرم لباس را بررسی و آن را متناسب با اندام خود انتخاب کنید.

دیگر لازم نیست آرزو کنید که هیکل فلان شخص  را داشته باشید، فقط کافی است لباس مناسب اندامتان را انتخاب کنید تا بدرخشید. در ادامه خواهید دید که برای هر یک از انواع اندام، چه مدل یقه و آستینی مناسب است.

اندام گلابی

بانوانی که در مقایسه با بالاتنه خود، پایین تنه بزرگتری دارند را در این دسته جای می‌دهیم. این شکل بدن را اندام مثلثی نیز می‌نامند. مشخص ترین و بارزترین قوس های این نوع اندام در پهلو و رانهاست.

مدل یقه مناسب

برای اینکه بالاتنه تان را پر تر و بزرگتر نشان دهید، سعی کنید لباس هایی بپوشید که کاپ دارند. یقه ایستاده و یقه قایقی، هم شانه هایتان را پهن تر و پرتر نشان می‌دهد و هم مناسب اندام شما هستند. یقه دلبری هم شما را فوق العاده خواهد کرد.

مدل آستین مناسب

طراحان معتقدند آستین های کوتاه برای اندام شما مناسب هستند چون شانه هایتان را پهن تر نشان می‌دهند. آستین کلوش، آستین سه ربع یا آستین بلند هم انتخاب خوبی است. به طور کلی سعی کنید بالاتنه لباستان به رنگ روشن و پایین تنه لباستان از رنگ های تیره باشد تا تناسب بین این دو بخش بیشتر برقرار شود.

اندام الماسی

اگر کمر و باسن پهنی دارید که به نسبت سینه و بالاتنه تان بزرگتر است، پس به دسته اندام های الماسی خوش آمدید. از آنجا که ران هایتان عرضی به اندازه عرض شانه هایتان دارد، پس فراموش نکنید باید طوری لباس بپوشید که پاهایتان، که ارزشمندترین و زیباترین بخش اندام شماست، برجسته تر دیده شوند.

مدل یقه مناسب

یک مدل فوق العاده برای زیبا و جذابتر نشان دادن شما، بلوزها و تاپهای چین دار و طبقه ای هستند. اگر انتخابتان لباس های ساده تر و کلاسیک است، یقه های گرد و U شکل را حتما مد نظر داشته باشید. تاپ یا بلوزهایی بپوشید که تزئینات، قلاب دوزی یا طرح های درشت دارند تا بالاتنه تان را بزرگتر نشان دهید.

مدل آستین مناسب

نیم تنه های بدون آستین یا تاپ هایی که بند نازک دارند، اندامتان را زیباتر می‌کنند. پس از این سبک بیشتر بپوشید تا باریک تر و بلندتر به نظر برسید و تاثیر پایین تنه تان در اندام شما کمتر شود.

انتخاب دیگری که دارید، تاپ یا بلوزهایی هستند که یا آستین ندارند یا آستین پفی گشاد و یقه گرد باز دارند و با بزرگتر نشان دادن بالاتنه تان، تعادل بین بالاتنه و پایین تنه تان را برقرار می‌کنند.

اندام مستطیل

متداول ترین نوع اندام در بین بانوان در تمام رده های سنی، اندام  استوانه است. ویژگی این اندام آن است که از شانه تا کمر و سپس تا باسن و ران ها، تقریباً به یک اندازه است. به همین سبب به این اندام ها، اندام مستطیلی می‌گویند. اغلب سوپر مدل های هفته مد پاریس در پاییز گذشته، اندام مستطیلی داشته اند.

مدل یقه مناسب

اگر دوست دارید بدنتان را از یکنواختی در آورده و کمی قوس های بدنتان را برجسته تر نشان دهید، از یقه های شلوغ و پر تزئین استفاده کنید که شانه هایتان را پهن تر نشان می‌دهند.

یقه های ب ب یا هر یقه پهن و چهارگوشی می‌تواند اندام شما را زیباتر نشان دهد. اگر «ساری» یا لباس هایی از این دست می‌پوشید، نگین و گل سینه یا یقه های نگین دار را فراموش نکنید.

مدل آستین مناسب

از آنجا که فرق زیادی بین شانه ها و پایین تنه تان از نظر اندازه وجود ندارد، لباس های شانه بازی که آستین کوچکی دارند، شما را ظریف تر و باشکوه تر نشان می‌دهند.

آستین های کلوش و پرچین، آستین های پفی، لباسه ای شانه باز با آستین تنگ بلند و آستین پفی بلند، مخصوص شما هستند.

اندام ساعت شنی

بالاتنه ای با خطوط مشخص، کمری باریک، ران ها و بازوان برجسته و این یعنی صاحب همه چیزهایی هستید که برای داشتن اندامی زیبا لازم است. بهترین نکته اندام ساعت شنی این است که اندامتان تناسب لازم و کافی را دارد، پس خوش به حالتان. بروید و هر مدل لباسی که دوست دارید، بپوشید.

مدل یقه مناسب

زیباترین بخش اندامتان، کمر شماست. پس از هر چه که می‌توانید برای برجسته تر کردن آن استفاده کنید؛ یقه هفت عمیق، یقه گرد باز و پهن و لباس های شانه افتاده برای شما فوق العاده هستند. می‌توانید همراه با این یقه ها، از گردنبندهای ظریف و سبک هم استفاده کنید.

مدل آستین مناسب

آستین های تنگ و بلند، آستین های برش دار و آستین های توری، زیبایی بازوان شما را بیشتر به نمایش می‌گذارند. لباس های بدون آستین هم کمر و شانه های شما را برجسته تر نشان می‌دهند.

اندام سیب

اندام خانم هایی که شانه های پهن، کمر و رانهای باریک و پاهای ظریف دارند را به مثلث برعکس یا سیب تشبیه می‌کنند. بالاتنه این خانم ها، از پایین تنه شان پهن تر و بزرگتر است.

مدل یقه مناسب

چین یا چیزی شبیه به آن در اطراف یقه، فوق العاده خواهد بود. لباس های طرحدار یقه هفت، زیبایی بالاتنه شما را نمایان تر خواهند کرد. یقه های اشکی از محبوب ترین مدل ها برای این نوع اندام هستند. اما به خاطر داشته باشید که از پوشیدن یقه های مردانه خودداری کنید.

مدل آستین مناسب

مهم ترین نکته در مورد انتخاب نوع آستین برای اندام مثلث برعکس این است که بالاتنه تان را با پایین تنه تان متناسب تر کنید. آستین های کلوش بهترین انتخاب برای شما هستند. اما بهتر است لباس هایی نپوشید که راه راه افقی روی بالاتنه دارند، چرا که شانه هایتان را پهن تر نشان می‌دهند.

اینها را هم بخوانید:

چگونه مناسب شکل بدن خود لباس بپوشیم؟

بهترین دامن برای فرم اندام شما کدام است؟

9 راهنمای پوشش برای درشت اندام های خوش لباس

تاثیر قد آستین بر سبک پوشش

راهنمای خرید مانتو بر اساس شکل بدن

اندام بیضی

کسانی که اندام بیضی شکل دارند، در مقایسه با رانه ا و پاهای باریک و ظریفشان، بالاتنه درشتتری دارند و به نظر می‌رسد بخش اعظم وزنشان را در اطراف شکم و کمرشان ذخیره کرده اند. در این نوع اندام، پاها ظریف بوده و زیباترین بخش بدن محسوب می‌شوند.

مدل یقه مناسب

لباس های دکلته یقه دلبری که قوس های بدن را برجسته تر نشان می‎دهند، مدل مناسبی برای اندام شما هستند. بلوزهای سرخپوستی با یقه تزئین شده و شلوغ را امتحان کنید. سعی کنید حتماً از کمربند استفاده کنید تا کمرتان باریکتر دیده شود. برای پایین تنه، از طیف رنگ های روشن استفاده کنید.

مدل آستین مناسب

سعی کنید لباس هایی با راه های عمودی بپوشید که شما را کشیده تر و باریکتر نشان می‌دهند. آستین های کوتاه کلوش برای پوشاندن ایرادات احتمالی اندامتان فوق العاده هستند.

بالاتنه ساعت شنی

اندام هایی که بالاتنه ساعت شنی دارند، به اندام های ساعت شنی شبیهند اما یک تفاوت بزرگ دارند؛ باسن های متناسب و زیبا و شانه های گرد. زیباترین بخش این اندام، کمر باریک است که باید آن را برجسته تر و مشخص تر کنید. البته پاهای کشیده و متناسب با بالاتنه را نباید فراموش کرد.

مدل مناسب یقه

یقه های چپ و راستی برای شما مناسب هستند چرا که بالاتنه تان را برجسته تر و زیباتر نشان می‌دهند. یقه های ایستاده و شنلی هم انتخاب های دیگری هستند که کمی متفاوت اما زیبا هستند.

مدل مناسب آستین

آستین های کلوش کوتاه و بلند و کیمونویی، کمی گشاد هستند و بازوان ظریف شما را پرتر و زیباتر نشان می‌دهند. حتماً آستین های برش دار را هم امتحان کنید که شانه و بازوهایتان را برجسته کرده و اندامتان را بهتر نشان می‌دهد.

اندام بزرگ

اندامتان کمی بزرگ است؟ حالا وقت آن است که طوری لباس بپوشید تا همه کسانی که از اندام و لباس پوشیدنتان انتقاد می‌کردند، متوجه اشتباه خود بشوند. این ترفندهای ساده را به کار ببندید تا قیافه متعجب آنها را ببینید.

مدل مناسب یقه

یقه گرد بسته بهترین مدل یقه ای است که می‌توانید بپوشید. لباس هایی که یک طرف یقه و آستین آنها شل و افتاده است، مناسب شما هستند تا هم ایرادات اندامتان را پوشانده و هم زیباتر نشانتان دهند. یقه های اشکی هم انتخاب مناسبی برایتان هستند.

مدل مناسب آستین

لباس های بی آستین، آستین کوتاه یا آستین بلند جذب را امتحان کنید و نگران هیچ چیز نباشید. لبخند زیبای شما کار خودش را خواهد کرد. به خاطر داشته باشید آستین هایی که خطوط عمودی دارند، معجزه خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان