ماهان شبکه ایرانیان

«اُرسی‌خانه» ایرانی برنده جایزه‌ «معمار خاورمیانه» شد

جایزه معمار خاورمیانه ۲۰۱۷ در بخش پروژه مسکونی به« ارسی خانه» تعلق گرفت.

«اُرسی‌خانه» ایرانی برنده جایزه‌ «معمار خاورمیانه» شد

به گزارش خبرنگار مهر، ساختمان «اُرسی‌خانه»، برنده جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧ و در بخش پروژه مسکونی شد. مراسم اهدای این جایزه در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی برگزار شد.

ساختمان مسکونی اُرسی خانه، کار مشترک نیما و سینا کیوانی به‌عنوان معماران اصلی این پروژه است. همچنین لادن مستوفی، مریم سرشار، امیر عباس طاهری، محمد مشعوف، اکبر خلج و علیرضا خوارزمی نژاد هم به عنوان اعضای تیم طراحی، اجرا و سرمایه‌گذاری در این پروژه مشارکت داشته اند.

نیما کیوانی، پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های این پروژه گفته بود: در طراحی این پروژه، ایجاد فضایی با القای حس مکان معماری ایرانی با رویکردی مدرن و همچنین در نظر گرفتن نیازهای زیستی انسان، ایده کلی طراحی این بنا بوده است. همچنین در طرح این بنا به معماری خانه های سنتی ایران به خصوص خانه‌های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه، آب، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه ای شده است.

شاخصه اصلی ساختمان اُرسی خانه همان طور که از نامش پیداست، احیاء پنجره اُرسی به شکل مدرن آن است؛ این پروژه پیش از این هم توانسته جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد که از آن میان می توان به جایزه جهانی طراحی اشاره کرد.

جوایز معمار خاورمیانه در کنار برگزیدگان بین‌المللی خود، امسال میزبان 19 نامزد ایرانی بود. این رویداد بزرگ بین‌المللی برای دهمین سال پیاپی در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی برگزار می‌شود که در سال‌های گذشته نیز میزبان نامزدها و برندگان دیگری از ایران بوده است. امسال اما بخش بزرگی از نامزدهای این جشنواره بین‌المللی به معماران ایرانی تعلق گرفت. این جشنواره اگرچه با نام خاورمیانه شناخته می‌شود، اما هر سال میزبان معماران مشهور و بزرگی چون زها حدید، سِر نورمن فاستر، سانتیاگو کالاتراوا؛ و شرکت‌های بزرگ معماری چون Atkins،   SOM و... است.

در جوایز امسال خاورمیانه، به ترتیب تعداد پروژه کاندیدا شده، آرش غلامعلی طهرانی و همکاران نامزد دریافت 3 جایزه، دفتر معماری L.E.D  (شهاب میرزائیان) و دفتر معماری کورش حاجی زاده و همکاران هرکدام نامزد دریافت دو جایزه؛ و دفتر معماری بوژگان، محمدرضا کهزادی، محسن حوضی، پیمان اسحاقی و امین ملازاده، استودیو معماری دال، دفتر معماری بام، نیما کیوانی و گروه معماری تچرا، هر کدام نامزد دریافت یک جایزه، منتخبین نهایی بخش پروژه‌های جایزه معمار خاورمیانه 2017 بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان