گران ترین ساعت‌ های دنیا (بخش اول)

گران ترین ساعت‌ های دنیا را می شناسید؟ در این سری مطالب، می خواهیم شما را با تعدادی از گران قیمت ترین ساعت های جهان آشنا کنیم. برای جذاب تر شدن این مطالب، از ارزان ترین این مجموعۀ هجده ساعتی شروع می کنیم و در بخش چهارم پس از ذکر منبع، گران ترین ساعت های این مجموعه را رونمایی می کنیم.

گران ترین ساعت‌ های دنیا را می شناسید؟ در این سری مطالب، می خواهیم شما را با تعدادی از گران قیمت ترین ساعت های جهان آشنا کنیم. برای جذاب تر شدن این مطالب، از ارزان ترین این مجموعۀ هجده ساعتی شروع می کنیم و در بخش چهارم پس از ذکر منبع، گران ترین ساعت های این مجموعه را رونمایی می کنیم.

گران ترین ساعت های دنیا

18- Tour de I’Ile

برند: Vacheron Constantin

قیمت: 1،5 میلیون دلار

ساعت Tour de l’Ile از برند واشرون کنستانتین (Vacheron Constantin) در سال 2005 برای بزرگداشت 250‌مین سالگرد تاسیس برند خود معرفی شد چراکه این ساعت در زمان خود پیچیده‌ترین ساعت مچی دنیا محسوب می‌شد. گرچه این ساعت دیگر این عنوان را یدک نمی‌کشد، ولی هنوز هم ساعت مسحورکننده‌ای است که 1،5 میلیون دلار ارزش دارد. طراحی دوطرفه آن شامل موتور توربیلون و همچنین زنگ اعلام ساعت، تقویم دائمی، اوقات طلوع و غروب آفتاب، موقعیت کره ماه و نشانگر دو منطقه زمانی می‌شود.

17- Art Piece 1

برند: Greubel Forsey

قیمت: 1،5 میلیون دلار

با اینکه ساعت Art Piece 1 برندگروبل فورسی می‌تواند به‌راحتی قیمت بالایی برای ویژگی‌های مکانیکی خود مانند موتور توربیلون دوبل با شیب °30 داشته باشد، ولی قیمت 1،5 میلیون دلاری آن از طراحی آن ریشه گرفته است. این ساعت هنرمندانه و شگفت‌انگیز در خود نانوجسمه‌هایی را جای داده است. این مجسمه‌ها که درون ساعت پنهان شده‌‌اند و تنها به کمک سیستم چشمی بسیار کوچکی که روی تاج ساعت قرار دارد و مانند یک میکروسکوپ عمل می‌کند، می‌توان آثار هنری از جمله یک کشتی، ماسک، کوکاکولا، بطری و مرغ مگس‌خوار را مشاهده نمود.

16- RM 56-02 Sapphire

برند: Richard Mille

قیمت: 2 میلیون دلار

برند  ساعت RM 56-02 Sapphire Tourbillon را بر مبنای طراحی‌های قبلی خود ساخته است. این ساعت که نسبت به ساعت‌های قبلی ریچارد میل هم پیچیده‌ و هم شیک‌تر است، قیمت 2 میلیون دلاری دارد. با اینکه این ساعت ریچارد میل ظاهری زیبا و بی‌نظیری دارد، ولی این استادکاری و چیره‌دستی در ساخت چنین محصولی موجب ارزش بالای آن شده است. طراحی دقیق و پرریزه‌کاری قاب و موتور فوق‌العاده پیچیده‌ آن هر دو با کریستال یاقوت کبود خالصی ساخته‎اند و در قاب شیشه‌ای به صورت معلق دیده می‌شوند.

15- Antimagnetique Ref. 4113

برند: Rolex

قیمت:2،4 میلیون دلار

ساعت‌های رولکس همیشه قیمت بالای متعادلی دارند، پس یک ساعت رولکس فوق‌العاده نادر چقدر قیمت برمی‌دارد؟ خب، این ساعت بی‌نظیر Antimagnetique Ref. 4133 در حراجی ژنو، سوئیس اردیبهشت سال پیش حدودا با قیمت دوبرابر پیش‌بینی‌های اولیه چکش حراج خورد و با قیمت 2،4 میلیون دلار فروخته شد. این ساعت مجهز به کرونوگراف (زمان‌سنج) با شمارشگر صدم ثانیه است که قاب فولاد ضدزنگ 44 میلی‌متری آن طراحی بیش از اندازه بزرگی دارد. این ساعت مچی در سال 1942 در مجموعه‌ی تولید محدود 12 عددی ساخته شده است.

14- Hybris Mechanica Grande Sonnerie

برند: Jaeger-LeCoultre

قیمت: 2،5 میلیون دلار

ساعت Hybris Mechanica Grande Sonnerie از برند خوشنام جَگِر لوکولتر (Jaeger-LeCoultre) با کوک دستی و موتور مکانیکی کار می‌کند که شامل 1406 قطعه است. البته همه این اجزاء با هم کار می‌کنند تا این محصول فنی را لایق ارزش 2،5 میلیون دلاری آن کنند. طبیعتا همان‌طور که از نامش برمی‌آید، این ساعت مچی به مالک خود صدای زنگ اعلام ساعت و دقیقه و حالت سکوت را ارائه می‌دهند. یکی از طولانی‌ترین ملودی‌هایی که برای صدای زنگ سری ساعت‌های Grand Sonnerie ساخته شده است نیز در این ساعت وجود دارد که صدای ناقوس کلیسای وست‌مینیستر برای ساعت بیگ بِن لندن را تقلید می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر