به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات سوره مهر، کتاب «برندها و مدیریت برند» نوشته باربارا الوکن، روهینی آلووالیا و مایکل جی هوستون را با ترجمه سمیه اولی و محسن شاهینپور منتشر کرد.
در این کتاب گلچینی از ایدههای جدید نویسندگان این اثر که استادان مطرح دانشگاه به شمار میروند در حوزه برندسازی مطرح شده است.
نویسندگان این کتاب تلاش کردهاند سه عرصه نظریه، تحقیق، و فعالیت عملی مدیریان در برندسازی را به هم مرتبط کرده و تاثیرات هر یک بر دیگری را مورد مطالعه قرار دهند.
نویسندگان این کتاب معتقدند همانگونه که مصرفکنندگان زمانه ما هوشمندتر، شرایط بازارها رقابتیتر، رشد فناوری سریعتر و تهدیدهای زیست محیطی جدیتر شدهاند، چالشهای برند سازی هم به مراتب مهمتر از قبل شدهاند، چالشهایی که لازمه مدیریت آنها تغییر یافتن نوع نگاه و نگرش مدیران و اصلاح استراتژیها و فرآیند بازاریابی و سیاستهای برند سازی شرکتهاست.
عمدهترین نوآوری این کتاب این است که با استفاه از یافتههای تجربههای پژوهشی، الگوهای متنوع و مبانی نظری بینرشتهای تلاش کرده است تا مفاهیم سنتی و معاصر در حوزه برند را از زبان معتبرترین نویسندگان مطرح برند مطرح کند.
این کتاب در بخش اول خود به موضوع مدیریت برند و استفاده اهرمی از آن برای تقویت سبد برندهای یک شرکت اختصاص یافته اس. در بخش دوم دیدگاههای معاصر درباره تاثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی بر برندسازی طرح شده است. در بخش سوم موضوع ارزش ویژه برند مورد توجه قرار گرفته است و در بخش چهارم محافظت از برند و اهمیت آن برای صاحب برند مورد توجه قرار گرفته است.
سوره مهر این کتاب را در بیش از 400 صفحه و با قیمت 32 هزار تومان منتشر کرده است.