دندان های سفید با غذاهای طبیعی، دوستان و دشمنان بالقوه دندان

شاید هم مدت زیادی مسواک نزده اید. اکنون با مسواک زدن می خواهید به روزهای پرافتخار خود بازگردید. البته راهکارهای این مطب نیز جوابگو هستند، ولی معمولاً جدای از قیمت بالا، به حساسیت دندان ها نیز منجر می شود. مواد طبیعی که در این مطلب معرفی می کنیم شما را در سفید کردن دندان هایتان یاری می کنند. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

اگر یک عکس به یاد ماندنی لایق صد بار تحسین باشد، دندان های سفید و لبخندی زیبا لایق هزاران بار تحسین است. بدون شک کسی ظاهر درهم دوست ندارد. وقتی می خواهید گشاده رو باشید باید لبخند بزنید. دندان های سفید هم لازمه یک لبخند زیبا هستند. پس بهتر است فکری به حال دندان های خود بکنید. ممکن است دندان شما جرم گرفته باشد. معمولاً جرم را نمی توان توسط مواد طبیعی در کوتاه مدت از بین برد. رنگ زرد دندان با جرم متفاوت است. جرم دندان معمولاً در ناحیه پشت دندان ها جا خوش می کند و جنس آن سخت است.

شاید هم مدت زیادی مسواک نزده اید. اکنون با مسواک زدن می خواهید به روزهای پرافتخار خود بازگردید. البته راهکارهای این مطب نیز جوابگو هستند، ولی معمولاً جدای از قیمت بالا، به حساسیت دندان ها نیز منجر می شود. مواد طبیعی که در این مطلب معرفی می کنیم شما را در سفید کردن دندان هایتان یاری می کنند. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

درک دندان های سفید

ممکن است دندان های سفید را مانند بازیکنان فوتبال، خوانندگان، ستارگان سینما و هالیوود تعبیر کنید. مشکل اینجاست که این مقایسه ای نادرست است. برای داشتن دندان های سفید چندین فاکتور دخیل است.

ابتدا اینکه شما باید از کودکی مسواک زده باشید. یعنی درست از سنی که دندان های شیری و فسقلی شما رشد می کنند. این کار به تقویت لثه ها و داشتن دندان هایی سالم کمک خواهد کرد. کودکان از 2 یا 3 سالگی باید کم کم مسواک بزنند.

در مرحله دوم جنس و همچنین وراثت در رنگ دندان ها مؤثر است. دندان های سالم معمولاً مثل برف سفید نیستند. سفیدی دندان ها باید طبیعی باشد.

در نهایت تعداد زیادی از بازیگران و افراد معروف دندان های خود را با روش های مصنوعی نظیر لمینت گذاری سفید می کنند. با مراجعه به پزشک برای سفید کردن دندان ها در مطب، می توان به درجه های مختلفی از سفیدی دندان دست یافت. به همین دلیل انتظار معجزه و داشتن دندان های بسیار سفید را با مواد طبیعی زیر نداشته باشید. با این وجود در صورت استفاده مداوم و مسواک زدن مرتب بدون شک نتیجه معقولی خواهید گرفت.

پرتقال

پرتقال و سفیدی دندان

پرتقال سرشار از ویتامین C بوده و چربی پایینی دارد. به همین دلیل پرتقال یک میوه و میان وعده عالی بشمار می رود. از طرفی پرتقال جدای از سلامتی و فواید بیشمار، دندان های سفید نیز برای شما به ارمغان می آورد.

تحقیقات نشان می دهد که آنزیم بروملین (Bromelain) موجود در پرتقال یکی از عوامل قدرتمند لکه بری است. به گفته پزشکان بروملین همچنین پلاک دندان ها را خرد می کند. پلاک هایی که در صورت از بین نرفتن می توانند به تولید اسید و در نهایت ساییدگی مینای دندان منجر شوند. همین امر در درازمدت پوسیدگی دندان ها را به دنبال دارد.

آناناس

آناناس و سفیدی دندان

آناناس هم یکی از میوه های خوشمزه ای است که می تواند به آرزوی دندان های سفید جامه عمل بپوشاند. البته نوشیدنی های آناس پر از مواد قندی از این قاعده مستثنا هستند. آناناس را باید به صورت طبیعی مصرف کرد تا نتیجه مناسب حاصل شود.

آناناس هم مانند پرتقال مقدار زیادی آنزیم بروملین دارد. تحقیقات یک مجله بین المللی بهداشت دندان نشان می دهد که بروملین ماده ای بسیار مؤثر در جرم زدایی دندان ها است. همچنین آناناس مانند سایر مرکبات ترش به تولید بزاق دهان کمک می کند. بزاق به صورت طبیعی باعث پاک شدن دندان ها نیز خواهد شد.

توت فرنگی

به نظر بعید است کسی از توت فرنگی خوشش نیاید. برای داشتن دندان های سفید هم خوردن مقادیر بیشتر آن به نظر یک معامله برد-برد محسوب می شود. توت فرنگی دارای آنزیمی به نام مالیک اسید (Malic acid) است. این آنزیم جدای از جوانی پوست و تصفیه خون، ماده ای مؤثر در جرم زدایی است.

جدای از خوردن طبیعی توت فرنگی، جهت بهره گیری حدأکثر از خاصیت جرم گیری می توان از آن خمیردندان طبیعی تهیه کرد. کافی است توت فرنگی را با قاشق کاملاً له کرده و خمیر کنید. آن را روی دندان های خود به مدت 5 دقیقه رها کرده و سپس شستشو دهید.

آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها برای دندان

آجیل و دانه ها یکی از پایه های اصلی بیشتر رژیم های سالم غذایی هستند. این مواد جدای از اینکه یک منبع پروتئین گیاهی فوق العاده بشمار می روند، دارای مقادیر زیادی فیبر و چربی مفید هستند. مصرف آجیل و دانه ها به داشتن دندان های سفید نیز کمک می کند.

آجیل و دانه ها میان وعده ای خوشمزه و مقوی هستند. مهمتر اینکه می توانند به لکه بری دندان ها نیز کمک کنند. در میان آجیل ها، بادام حاوی مقادیر فراوانی کلسیم و میزان اندک شکر است که به استحکام و سلامت دندان ها نیز کمک می کند.

سیب

سیب و سفیدی دندان

خوردن یک عدد سیب به صورت روزانه می تواند شما را از پزشکان یک قدم دور کند. این مسأله در خصوص دندانپزشک نیز صادق است. هنگام گاز زدن این میوه ترد و خوشمزه، سیب مانند مسواک عمل کرده و دندان های شما از مواد زائد و پلاک ها پاک می کند.

سیب نیز مانند توت فرنگی حاوی مقادیر فراوانی مالیک اسید است. مالیک اسید در برخی خمیردندان ها نیز استفاده می شود. این ماده موجود در سیب همچنین به افزایش بزاق دهان، پاک کردن دهان، سلامت لثه ها و جرم گیری دندان ها نیز کمک می کند.

کرفس

کرفس و سفیدی دندان ها

کرفس مانند سیب یک خوراکی ترد است و به افزایش بزاق دهان کمک می کند. بزاق دهان از رشد و افزایش پلاک جلوگیری خواهد کرد. پلاک دندان محل تجمع لکه ها بر روی دندان های سفید شما است.

کرفس همچنین حاوی پتاسیم برای سوخت و ساز بدن، کلسیم و ویتامین K است. ویتامین K برای سلامت استخوان و عملکرد صحیح کلیه ضروری است.

هویج و بروکلی

هویج و بروکلی برای دندان ها

این دو ماده خوشمزه و ترد برای داشتن دندان های سفید ایده آل هستند. این مواد مانند مسواک جرم روی دندان ها را پاک می کنند. همچنین بزاق دندان را نیز افزایش داده و به حذف پلاک دندان کمک خواهند کرد.

این دو همچنین از بوی بد دهان جلوگیری کرده و به دلیل داشتن فیبر بالا به سفید کردن دندان ها نیز کمک می کنند. هویج و بروکلی حاوی مقادیر زیادی کلسیم، فیبر و ویتامین C هستند.

دشمن دندان های سفید

ضررهای چای و قهوه

همان طور که با موارد بالا می توان به داشتن دندان های سفید افتخار کرد، دشمنانی نیز در کمین این الماس های کوچک و باارزش ما هستند. قهوه، چای، مشروبات الکلی، توت های مشکی، نوشابه های گازدار و سس سویا جزو دشمنان ردیف اول دندان های سفید بشمار می روند. به نظر نیازی به معرفی سیگار نباشد چون صحبت ما در خصوص مواد خوراکی است. سیگار جزو مواد سمی محسوب می شود!

مواد شیرین و خوراکی های حاوی کربوهیدرات (قند) بالا به سادگی روی دندان ها می چسبند. این مواد منبع خوبی برای رشد باکتری های مضر خواهند بود. باکتری ها هنگام تغذیه از این مواد قندی، اسید تولید می کنند. اسید حاصل به پوسیدگی دندان ها منجر می شود.

دندان های سفید در گرو رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی و دندان های سفید

هنگام استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی، می توان سلامت بدن و در نهایت سلامت دندان ها را نیز تأمین کرد. رابطه مستقیمی بین دهان و سلامت عمومی بدن برقرار است. سلامت دهان و دندان شاهراه سلامت بدن است. در طرف مقابل دهان و دندان ناسالم به ضعف سیستم ایمنی و به مخاطره افتادن سلامت بدن منجر می شود.

جدای از این موارد، لبخند زیبا و داشتن دندان های سالم به اعتماد به نفس بالای شما نیز کمک خواهد کرد. لبخند یک واژه بین المللی برای صلح است. در صورتی که می خواهید صلح را به زبان جهانی مخابره کنید از دندان های خود مراقبت نمایید.

دندان های سفید و سالم در گرو رژیم غذایی مناسب، مسواک زدن مرتب و مراقبت دندان ها از مواد بسیار سرد و گرم است.

برایتان لبخندی زیبا با دندان هایی سفید آرزو داریم.

منبع: thelist

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر