تالاب گندمان ؛ زیباترین چشم انداز چهار محال بختیاری

تالاب گندمان ؛ زیباترین چشم انداز چهار محال بختیاری شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ایران گردی,گردشگری اگر دوست دارید در روز های بهاری، طبیعتی بکر و پرندگانی کمیاب روبه رویتان باشد، پیشنهاد میک ...

اگر دوست دارید در روز های بهاری، طبیعتی بکر و پرندگانی کمیاب روبه رویتان باشد، پیشنهاد میکنیم که سری به استان چهار محال و بختیاری و یکی 10 تالاب برتر پرنده نگری  واقع درایران یعنی" تالاب گندمان"، بزنید

تالاب گندمان

قدمت تاریخی

قدمت تاریخی این تالاب به قرن ها قبل بازمیگردد، زمانی برای شکارهای "بهرام گور". تعجب نکنید اگر بگوییم آثاری از اقامت خاندان های سلطنتی در برخی نقاط این تالاب به چشم میخورد. همچنین نام این تالاب برگرفته از شهری تاریخی واقع در شمال شرقی اش، "شهر گندمان"،است.

قدمت تاریخی

منابع آب

یکی از چندین تامین کننده اب این منطقه بارش برف و باران ، چندین چشمه و رودخانه آقبلاغ ( تالاب گندمان جزو یکی از چندین  ابگیر رودخانه آقبلاغ است) و همچنین وروردی هایی از تالاب چغاخور میباشد .این در حالتی است  که تالاب گندمان با  980 هکتار وسعت، در ارتفاع 2219 متری سطح دریا میباشد.

طبعت تالاب گندمان

طبیعت

این تالاب که یکی از اماکن دیدنی چهارمحال بختیاری علاوه بر طبیعتی زیبا و پرندگانی نایافتنی، پوشش گیاهی خیره کننده ای هم دارد. حاشیه تالاب را گیاهانی مانند بید، ساز، نی ، لویی ، زنبق، نخل مرداب و... دربرگرفته وکل تالاب پوشش گیاهی نم پسندی دارد.

پوشش گیاهی تالاب گندمان

پوشش جانوری

برای اثبات این همه تعریف ار بخش جانوری تالاب گندمان، پرندگانی  مانند بالکان، مرغابی سانان؛ لک لک ؛ یلوه و... را میتوان نام برد. ماهیان داخل تالاب همانند ماهی گورخری, سفید کولی، سیاه ماهی و ماهی پوزه دار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پرندگان تالاب گندمان

پرندگان تالاب گندمان

امکانات

تصمیمتان را گرفتید که به این تالاب بی نظیر سری بزنید؟ خبر خوش اینکه در اطراف این پدیده گردشگری که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن نیز ثبت شده است،امکانات تفریحی و ورزشی خاصی ایجاد شده تا سفر دلچسب تری برایتان رقم بزند.امکاناتی مانند نگهداری و پرورش اسب و امکان سوارکاری در پیرامون تالاب برای شما فراهم شده است و این منطقه رو تبدیل به یکی از برجسته ترین و زیباترین نوع از جاذبه های گردشگری چهارمحال بختیاری کرده.

تالاب گندمان

آخرین نکته قابل توجه اینکه تالاب گندمان در منطقه بسیار سرد سیری قرار دارد. با هوای 30 درجه زیر صفر و در نتیجه زمستان هایی بسیار سرد و سخت.و یک خبر بد اینکه در تابستان نیر هوا بسیار گرم بوده.با آب و هوایی حدودا 30 درجه بالای صفر! پس بهترین زمان برای گشت و گذر چه زمانیست؟ پیشنهاد ما در بهار و اواسط شهریورماه و پاییز است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر