برای اصلاح بهتر و زیباتر موهای صورت سال های زیادی در جریان است. از دهه ی 1800 میلادی به عنوان عصر طلایی تیغ سلمانی یاد می شود. مردها برای اصلاح ریش و سبیل خود به سلمانی ها می رفتند و هنگام خروج احساس غرور خاصی به آنها دست می داد. چندی بعد کینگ سی. ژیلت در دنیای آرایش صورت آقایان تحولی ایجاد کرد که به مانند ظهور تلویزیون رنگی و پایان عصر تلویزیون سیاه و سفید بود. با بامیلو بلاگ همراه باشید.
شروعی هموار برای ژیلت
در سال 1901 میلادی کینگ سی. ژیلت (King C. Gillette) اولین ریش تراش را اختراع کرد. این ریش تراش در 15 نوامبر 1904 (24 آبان 1283 شمسی) ثبت اختراع شد. با وجود اختراع جدید دیگر تیغ های سلمانی قدیمی کارآیی خود را از دست دادند. افراد مجبور نبودند برای تیز کردن تیغ های خود به سلمانی ها مراجعه کنند.
ایده ی جدید، ترفند بسیار جذاب و مبتکرانه ای بود. تیغ های سلمانی قدیمی پس از کند شدن باید تیز می شدند. از طرفی استفاده از این تیغ ها برای همه ی افراد ساده نبود. بیشتر افراد ترجیح می دادند برای اصلاح موهای صورت خود به سلمانی مراجعه کنند. ریش تراش جدید دارای دسته بود و گیره ی آن به راحتی تیغ را نگه می داشت. از طرفی وقتی تیغ کند می شد به سادگی قابل تعویض بود.
خلاقیتی که متوقف نشد
طی قرن گذشته ژیلت همواره در زمینه ی لوازم و ابزار اصلاح مبتکر و پیشرو بوده است. محصولات ژیلت همیشه رقابت آفرین بوده اند. کینگ سی. ژیلت پس از اختراع اولین ریش تراش خود شرکت را بر پایه ی یک شعار اساسی پایه ریزی کرد:
راهکار بهتری برای اصلاح وجود دارد و ما آن را خواهیم یافت.
به دنبال آن و طی دهه های بعد، ژیلت بر این شعار استوار ماند. محصولات ابتکاری مانند ترَک (Gillette Trac II) و سنسور (Sensor) که دارای 2 تیغ بودند، مَچ3 (MACH 3) که دارای 3 تیغ بود و همچنین فیوژن (Fusion) و فیوژن پرو گلاید (Fusion ProGlide) که از 5 تیغ برخوردار بودند.
امروزه ژیلت دارای دو مرکز تحقیق و توسعه در بوستون (Boston) ایالات متحده و ردینگ (Reading) بریتانیا است. بیشتر فعالیت های تحقیق و توسعه در این دو مرکز انجام می شود. متخصصان بوستون و ردینگ همواره پیشرفت های علمی و خلاقیت را با یکدیگر در هم می آمیزند. بنابراین محصولات این شرکت در بهترین شکل ممکن به بازار عرضه می شود.
ژیلت و جهان ورزش
ژیلت همیشه ارتباط تنگاتنگی با جهان ورزش و ورزشکاران داشته است. شاید بتوان گفت بخش عمده ی شهرت این برند جهانی مرهون ارتباط آن با جهان ورزش است. ژیلت توانسته ارتباط مؤثری با ورزشکاران درجه یک جهانی داشته باشد. این ارتباط به ابتدای دهه ی 1900 میلادی برمی گردد. ظاهراً اثرگذاری و ارزش بالای ارتباط با ورزشکاران از دید شرکت کاملاً درک شده است. آگهی های تصویری سال 1910 شامل تیم بیسبال پیتزبورگ پیریتس (Pittsburgh Pirates) و بازیکن مشهور بیسبال هانس واگنر (Honus Wagner) برای اولین ریش تراش شرکت، شاهدی بر این مدعاست.
با این وجود شاید بازی های بوکس بیشترین بازده ی مادی را برای ژیلت به ارمغان آورده است. دلیل این مسأله احتمالاً به طرفداران بیشمار مرد این رشته ی ورزشی مرتبط است. بینندگان سرسام آور رینگ های بوکس درآمد هنگفتی برای فعالان این رشته ی ورزشی پدید می آورند.
برنامه اختصاصی و نقطه عطف شرکت
در سال 1942 اولین برنامه ی اختصاصی ژیلت با عنوان کَوِلکِید آف سپورتس (Cavalcade of Sports) روی امواج رادیو رفت. این برنامه رویدادهای اختصاصی ورزشی حمایت شده توسط ژیلت را به صورت زنده پخش می کرد. کولکید آف سپورتس بعدها به صورت نمایش تلویزیونی درآمد و تا سال 1960 به فعالیت خود ادامه داد. می توان گفت تقریباً تمام رویدادهای بزرگ ورزشی آمریکا از طریق این برنامه پخش می شد.
تبلیغات تلویزیونی از طریق این برنامه توانست تأثیر شگرفی بر میزان فروش شرکت داشته باشد. بدین ترتیب شارپی (Sharpie) که یک طوطی تبلیغاتی بود، به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده ترین شخصیت های کارتونی دهه 1950 تبدیل شد. به گونه ای که تا مدت ها در سطح شخصیت هایی مانند دانلد داک (Donald Duck) و میکی ماوس (Mickey Mouse) شناخته می شد.
ابتدای دهه ی 1970 نیز با حمایت ژیلت از رویدادهای بزرگی مانند جام جهانی فوتبال، راگبی، کریکت و فرمول یک همراه بود.
ستارگان ورزشی در همکاری با ژیلت
در سال 2004 همکاری ژیلت و دیوید بکهام (David Beckham) پیشرفت چشم گیری در میزان فروش شرکت به وجود آورد. بکهام در تبلیغ های ژیلت در سراسر جهان حضور داشت و زمینه ساز انقلابی در دنیای تبلیغات تلویزیونی شرکت شد.
در سال 2007 تبلیغ تلویزیونی جدید ژیلت با حضور 3 فوق ستاره، راجر فدرر (Roger Federer) سوئیسی از دنیای تنیس، تیری آنری (Thierry Henry) فرانسوی از دنیای فوتبال و تایگر وودز (Tiger Woods) آمریکایی از جهان گلف تأثیر بسیار شگفت انگیزی بر میزان فروش ژیلت گذاشت.
فوق ستارگان دیگری همچون لیونل مسی (Lionel Messi) نیز در طرح فروش های تبلیغاتی این شرکت ایفای نقش کرده اند.
ژیلت را می توان نمایش قدرت ریش تراش های مردانه در دوره ای نامید که بیشتر افراد به صورت های صاف و بدون کوچکترین اصطکاک افتخار می کردند. دوره ای که ته ریش نماد جذابیت نبود. این شرکت توانست از مهمترین ابزار آقایان نهایت استفاده را ببرد. ابزاری که هر روز صبح با صورت مردان در ارتباط بود و حکم ظاهر زیبا و جذابیت آنها را امضا می کرد. اکنون ژیلت یکی از پرطرفدارترین و با کیفیت ترین علامت های تجاری در این زمینه محسوب می شود.
برترین برندهای بین المللی زیبایی و سلامت در بامیلو
بازار اینترنتی بامیلو به مناسبت آغاز رسمی همکاری با «برترین برندهای بین المللی در دنیای زیبایی و سلامت»، طرح فروشی با همین نام را راه اندازی نموده است. در این طرح فروش، محصولات برند های معتبر بروان، ژیلت، پمپرز، کرست و اورال-بی به فروش می رسند.
طرح فروش «برترین برندهای بین المللی در دنیای زیبایی و سلامت» از تاریخ پانزدهم آبان ماه آغاز و تا نهم آذر ماه ادامه دارد.
منبع: gillette