جاذبه های گردشگری تبت را با سفر به تبت بیشتر بشناسیم

جاذبه های گردشگری تبت را با سفر به تبت بیشتر بشناسیم چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - جهان گردی,گردشگری تبت در زمان های قدیم کشوری مستقل به حساب می آمد، اما امروز با کشور چین یکی شده

تبت در زمان های قدیم کشوری مستقل به حساب می آمد، اما امروز با کشور چین یکی شده. این منطقه دارای پیشینه ای طولانی مدت است که همواره جاذبه های گردشگری تبت توجه گردشگران را به خود جلب می کند. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تبت با همگردی همراه باشید. لهاسا نام قدیمی تبت در گذشته می باشد که در قدیم کشوری جداگانه محسوب می شد ولی در زمان حال جزئی از کشور چین می باشد. تبت روی فلاتی بلند با ارتفاعی زیاد به نام فلات تبت واقع شده است که در سفر به تبت باید حتما این زیبایی های خداوند رو از نزدیک ببینید. این فلات، بلند ترین فلات جهان به حساب می آید. در سال 1950 بود که ارتش آزادی خواه چین به سمت تبت حمله ور شد. در آن موقع در تبت دالایی لامای چهاردهم که پادشاهی دین سالار بود حکومت می کرد. دالایی لامای از آن موقع در هندوستان و در تبعید می باشد. بسیاری از مردم تبت نگران این هستند که سیاست های دولت چین باعث از بین رفتن فرهنگ های بومی آن ها شود. کشور تبت و علی الخصوص شهر لهاسا از مراکز مذهبی مهم  به شمار می رود و دارای عبادت گاههای عظیمی است که در آن ها بوداییان به زیارت می پردازند و راز و نیاز می کنند. از نظر دالایی لاما کشور چین مقصر کشتن فرهنگ مردم تبت می باشد.
تبت

مردم

مردمان بومی این منطقه  به دلیل اینکه آب و هوای این منطقه مناسب کشاورزی نیست مردمان فقیری هستند، این شغل جواب گوی همه مردم نمی باشد به همین دلیل این منطقه با وجود وسعت زیاد جمعیت کمی را درون خود جای داده است. از رسومات این کشور و دیدنی های تبت نمی توان به سادگی گذشت. مردم تبت جسد مردگان خود را به عنوان غذا در مقابل پرندگان قرار می دهند. نکته قابل توجه این است که ایضا این منطقه تنها کشوری می باشد که در آن زنان با رعایت شرایط خاص می توانند چند شوهر داشته باشند. شرایط خاص یعنی این که اگر مرد فقیری دارای چند پسر باشد و توانایی مناسب برای ازدواج همه ی آن ها وجود نداشته باشد، همه ی آنها با یک زن ازدواج می کنند. مردم  تبت دارای زبان مخصوص به خود هستند. ریشه این زبان به سده هفتم میلادی بر می گردد و نوعی زبان الفبایی محسوب میشود واز سمت چپ به راست به نگارش در می آید.

کودک تبتی

چین و تبت

دیدنی های تبت

1) کاخ پوتالا

کاخ پوتالا یکی از جاذبه های گردشگری تبت دقیقا در مرکز شهر لهاسا واقع شده است. نام این کاخ برگرفته از کوهی است که در نزدیکی آن قرار دارد و معنای آن الهه ی رحمت می باشد. امروزه کاخ پوتالا به موزه تبدیل گشته است و در سال 1994 در فهرست یونسکو به ثبت رسید. این کاخ دارای بیش از هزار اتاق است و 200 هزار مجسمه در داخل کاخ دیده می شود و همه ساله شاهد خیلی عظیمی از تورهای جهانگردی دنیا است.

کاخ پوتالا

2) موزه تبت

این موزه در غرب شهر لهاسا واقع شده است و دارای مساحتی بیش از 53 هزار متر مربع است. در سفر به تبت حتما از این موزه دیدن کنید، در این موزه از هنر قدیمی و اصیل تبت تا صنایع دستی و سکه های زمان قدیم وجود دارد.

موزه تبت

3) معبد گل رز وحشی

معبدسرا یکی از معابد اصلی این منطقه می باشد و در 2 کیلومتری شمال لهاسا واقع شده است. در حال حاضر بیش سه هزار راهب در این مکان مشغول به زندگی هستند.

معبد گل رز وحشی

4) شهر چشمه های آبگرم

در سفر به تبت در 90 کیلومتری شمال غرب لهاسا شهری به نام یانگباجینگ (Yangbajain)واقع شده است. این شهر در درون یک دره سر سبز قرار گرفته است و دارای چشمه های آب گرم بسیاری است و به همین دلیل به شهرت رسیده است. همچنین این چشمه ها دارای خواص درمانی بسیاری هستند و در تولید برق نیز از آنها استفاده می شود.

شهر چشمه های آبگرم

5) اولین پارک تبت

عمارتی بسیار زیبا به نام نوربولینکا (norbulingka tibet) در غرب شهر لهاسا وجود دارد که قدمت آن به سال 1755 مربوط می شود. این عمارت در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند همچنین در محدوده ای این عمارت پارکی زیبا وجود دارد که به اولین و بهترین پارک این شهر مشهور است.

اولین پارک تبت

6) دریاچه نمتسو

در اطراف این دریاچه جزیره های فراوانی وجود دارد. آب و هوای این منطقه دائم در حال تغییر است و بارش برف بسیار رخ می دهد. اگر به طبیعت و گردشگری علاقه مند هستید پیشنهاد همگردی به شما بازدید کردن از این دریاچه است .

دریاچه نمتسو


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر