یک شاعر کودک و نوجوان مطرح کرد:

شاد بودن را به کودکان آموزش دهیم

افسانه شعبان‌نژاد گفت: طبیعت سرشار از زیبایی است، حتی در شهرهای شلوغ و پر از دود می‌توان زیبایی‌ها را پیدا کرد، پس به کودکان‌مان یاد دهیم چگونه شادی را پیدا کنند.

شاد بودن را به کودکان آموزش دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افسانه شعبان‌نژاد در نشست ادبی دو پنجره بیرجند در استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: کسی که می‌خواهد برای کودکان و نوجوانان شعر بگوید، باید با آنان زندگی کند، زبان کودکانه را بفهمد و نیاز آن‌ها را بشناسد.

وی در این نشست که به منظور نقد و بررسی مجموعه «یک شعر بی طاقت» اثر این شاعر برپا شده بود در ادامه یادآور شد: شعر خردسال و کودک و نوجوان آن‌قدر سادگی و صمیمیت دارد که حتی بزرگ‌ترها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این زیبایی ادبیات کودک و نوجوان است.

شعبان نژاد هم‌چنین انتقاد پذیری را از دیگر ویژگی‌های مهم شاعران دانست و گفت: شاعر باید انتقاد پذیر باشد، نگاه دیگران را در ارتباط با شعرش ارزشمند بداند و از اصلاح شعرش با توجه به نگاه و نیاز مخاطب خسته نشود.

شاعر کتاب «یک شعر بی طاقت» تصریح کرد: برای شاعر شدن علاوه بر ذوق و استعداد شاعری نقش بزرگ‌ترها در شناسایی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه مطالعه بیشتر برای آن‌ها بسیار موثر است.

وی افزود: من دوست دارم روح کودکان و نوجوانان لطیف باشد، طبیعت روح انسان را لطیف می‌کند، حتی در شهرهای پر سر و صدا و پر دود می‌توان صدای پرندگان را شنید، تنها باید از همان سال‌های نخست زندگی به کودکان بیاموزیم، طبیعت سراسر زیبایی است، خوب ببینیم و برای حفظ محیط زیست  تلاش کنیم.

شعبان‌نژاد در پنجره اول این برنامه شنونده نظرهای اعضای کانون خراسان جنوبی در ارتباط با کتاب «یک شعر بی طاقت» بود و در پنجره دوم، اعضا شنونده پیشنهادهای این شاعر کودکان و نوجوانان در ارتباط با اشعار و آثارشان بودند.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی نیز در ابتدای این برنامه گفت: آن‌چه در ادبیات کودک و نوجوان بسیار مهم است، داشتن نگاه تازه با مضمون جدید است که زمینه ارتباط با کودکان را فراهم می‌کند و شعر این شاعر توان‌مند به دلیل داشتن همین ویژگی‌ها بسیار مورد توجه کودکان و نوجوانان است.

حمیدی برگزاری نشست ادبی دوپنجره را فرصت مناسبی برای تشویق اعضای کانون به مطالعه بیشتر و بروز استعدادهای ادبی آنان دانست.

اجرای نمایش طنز، اجرای سرود و معرفی کتاب‌های افسانه شعبان‌نژاد از دیگر بخش‌های ویژه برنامه نشست ادبی دوپنجره بود که صبح چهارشنبه در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد.

دومین برنامه پیش بینی شده ویژه برنامه دو پنجره، نشست صمیمی شعبان‌نژاد با جمعی از مربیان ادبی و مربیان فرهنگی بود که در مرکز فرهنگی هنری شماره سه بیرجند برگزار شد و کاشت نهال «سرو»، پایان بخش سفر این شاعر محبوب کودکان و نوجوانان به خراسان جنوبی بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان