۶ دلیل استفاده از کاغذ دیواری در منزل

مهم نیست چه شغلی دارید، سلیقه یا سبک خانه شما چیست، زیرا حتماً یک کاغذ دیواری مناسب برای آن وجود دارد، چیزی که خانه شما را آن طور که دوست دارید نما ببخشد. در این مطلب، به ۶ دلیل داشتن کاغذ دیواری بر دیوارها، چگونگی انتخاب بهترین طرح متناسب با خانه و نحوه درست نصب آن اشاره می کنیم.

به طور کلی اغلب افراد کاغذ دیواری ها را دوست دارند. من به عنوان یک طراح معتقدم کاغذ دیواری بر همه تاثیر می گذارد، اگر به درستی انتخاب شود و اقدامات مناسب برای نصب آن صورت گیرد، می توانید به راحتی و برای مدت طولانی با آن ارتباط مناسبی برقرار کنید و احساس خوبی از آن بگیرید حتی روزی که میخواهید آن را جدا کنید.

مهم نیست چه شغلی دارید، سلیقه یا سبک خانه شما چیست، زیرا حتماً یک کاغذ دیواری مناسب برای آن وجود دارد، چیزی که خانه شما را آن طور که دوست دارید نما ببخشد. در این مطلب، به 6 دلیل داشتن کاغذ دیواری بر دیوارها، چگونگی انتخاب بهترین طرح متناسب با خانه و نحوه درست نصب آن اشاره می کنیم.

1.کاغذ دیواری، سبک زندگی و احساسات شما را به تصویر می کشد

کاغذ دیواری بیانگر حالت روحی شماست، ولی برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. بسیاری از ما عادت نداریم آن را در طراحی خانه مان بگنجانیم و این کاملاً طبیعی است ، زیرا همه ما می خواهیم در خانه هایمان راحت باشیم و احساس آسودگی کنیم. اما حیقیت این است که ما کاملاً منحصر به فرد هستیم و من معتقدم این باید در طراحی خانه ما انعکاس پیدا کند. یکی از دلایلی که آنها به عنوان روش موثری در طراحی های خاص و منحصر به فرد در نظر گرفته می شوند، وجود گزینه های مختلف و متنوع برای انتخاب است. اینکه آیا شما به دنبال نوع رنگی یا خنثی، الگو های طرح دار یا انتزاعی، هندسی یا ساده هستید، میلیون ها راه برای اضافه کردن تاثیرات شخصی پیش پای شما می گذارد، تا هر فضای را بتوانید تحت تاثیر قرار دهید.

هنگامی که به دنبال کم کردن گزینه های ممکن در انتخاب کاغذ دیواری هستید، کار را با برخی تحقیقات شروع کنید تا ببینید چه نوعی را دوست دارید. چه رنگ، الگو و طرح هایی شما را مجذوب می کند. اگر به دنبال الهامات ذهنی خود باشید، احتمالاً چیزی را که دوست دارید پیدا خواهید کرد. انجام این کار به شما امکان می دهد تمام گزینه های زیبای موجود را ببینید و از افزودن آن به طرح خود هیجان زده شوید.

اطمینان حاصل کنید که برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب، زمان کافی اختصاص داده اید و چیری که انتخاب شده آن چیزی را که مد نظر شماست را القا می کند. ممکن است زمان کوتاهی را با شما باشد، بنابر این ممکن است از روند جستجو لذت ببرید.

2.لازم نیست به شما حس سردرگمی بدهد

اگر طرح های رنگی و پر زرق و برق شما را جذب نمی کند، به دنبال گزینه هایی باشید تا نگاه و احساسی را که به دنبال آن هستید به شما بدهد. شاید یک طرح کوچک یا الگوی انتزاعی بتواند حس طبیعی بودن را در فضای مورد نظر شما القا کند یا یک طرح بی روح تر شما را بیشتر به احساستان نزدیک کند. اضافه کردن کاغذ دیواری هر چند ساده و ظریف می تواند برای ایجاد ظاهر زیبا و خاص راه نه چندان آسانی می تواند باشد. انواع بافت دار آن می توانند گرما، عمق، راحتی و نمایی سنتی و تجملاتی را به هر اتاقی ببخشد.

این روزها، تعداد بسیار زیادی از طرح های هندسی بسیار جذاب وجود دارند که می توانند حس طراوت و انرژی عصر معاصر را انتقال دهند. در فضای مناسب، طرح های هندسی می توانند باعث احساس نور و گرما و انرژی شوند، حتی اگر به صورت خیلی ظریف به کار گرفته شوند. انتخاب رنگ یکدست و براق می تواند حس سر سختی به اتاق شما ببخشد. با استفاده از رنگی یک دست و براق می توانید به فضا عمق ببخشید، زیرا نور منعکس شده از کاغذ دیواری فضا را روشن تر جلوه می دهد.

رنگ های یکدست، ساده و تیره می توانند فضا را دراماتیک و خیره کننده کنند و اتاق هایی با سقف بلند و نور طبیعی زیاد بهترین گزینه برای این کار خواهند بود.

3.کاغذ دیواری مانند وسائل تزیینی دیگر می تواند برجسته باشد

در گذشته کاغذ دیواری به عنوان پس زمینه در هر اتاقی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه نقش هایی به زیبایی طراحی شده اند تا بتوانند ظرافت مورد نظر را انتقال دهند. یک دیوار طرح دار و برجسته می تواند یکی از ساده ترین و تاثیرگذار ترین راه ها برای بیان حال و هوایی خاص باشد. طرح برجسته می تواند مانند یک تابلو نقاشی، پرستیژ و جذابیت را به نمایش بگذارد. نقش برجسته به شما این امکان را می دهد که بزرگ و پر رنگ باشید و دیوار شما منعکس کننده جنب و جوش و سرزندگی باشد. چه دیوار را کامل پوشش دهید یا قسمت کوچکی از آن استفاده کنید، می تواند یک طراحی منحصر به فرد و متمایز در طراحی خانه شما ایجاد کند و مانند یک نقطه کانونی زیبا در فضا عمل کند.

در انتخاب اینکه کدام دیوار باید برجسته باشد، از دور بایستید و گزینه های ممکن را دوباره بررسی کنید. حتی زمانی که یک انتخاب واضح پیش رویتان هم مفید خواهد بود.

4.کاغذ دیواری های نامتعارف نتیجه خوبی می دهند

انتخاب کاغذ دیواری برای آشپزخانه لوکس

کاغذ دیواری می تواند یک راه حل عالی برای تبدیل یک اتاق، به فضایی خیره کننده باشد. مثلاً آشپزخانه ای که در تصویر بالا می بینید با کاغذ دیواری متمایز خود ترکیبی بسیار زیبا پیدا کرده است. این مدل های متمایز، گاهی بیشترین تاثیر را ایجاد می کنند. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که برای طراحی دکوراسیون، حتماً از طرح های کامل طراحی شده استفاده نمایید و یا از یک متخصص طراحی داخلی بخواهید تجربه خود را در اختیار شما بگذارد؛ زیرا این کار می تواند بدون طراحی مناسب نتیجه برعکس نیز بدهد.

5.کاغذ دیواری ها دائمی نیستند

انتخاب کاغذ دیواری خاص

همه ما داستان های ترسناک خریداران خانه که روزها و هفته ها، هزینه زیادی را صرف برداشتن کاغذ دیواری کرده اند، شنیده ایم. طبق تجربه من یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد خانه هایشان را از این زیبایی محروم کنند همین است و این موضوع باید تغییر کند. محصولات امروزی با آنهایی که دیوار خانه والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ هایمان را پوشانده بودند، تفاوت بسیار دارند. پوشش های امروزی چسب هایی دارند که کمک می کنند آن ها را نصب و جدا کنیم. این بدین معنی است که شما یا صاحبان آینده خانه، نباید نگران جدا کردن این پوشش ها باشید.

استخدام یک نصاب، برای اطمینان از اینکه شما و مدل انتخاب شده‌تان زمان زیادی با هم بمانید، راه درستی است. یک نصاب حرفه ای اطمینان حاصل می کند که دیوارها به درستی آماده و پر شده اند و سپس کاغذ دیواری را نصب می کند. همچنین مطمئن می شود که در صورت لزوم به آسانی جدا می شوند. اگر تصمیم دارید خودتان آن را نصب کنید باید قبل از هر چیز آن را آماده کنید. خرید و استفاده از چسب های با کیفیت باعث افزایش ماندگاری آن می شود و اگر روزی برسد بخواهید آن را جدا کنید، این کار به آسانی انجام می شود.

6.کاغذ دیواری ها به مراقبت و نگهداری کمی نیاز دارند

کاغذ دیواری طرح باغ و گل

کاغذ دیواری های امروزی بسیار با دوام هستند و به نگهداری بسیار کمی نیازمندند. قسمت خارجی بسیاری از آنها وینیل (vinyl) یعنی همان چسب چوب است. از این رو بر خلاف نسل پیشین، بسیار با دوام و قابل شستشو هستند و این بدین معنی است که احتمال خراش، لکه و یا پاره شدن آن ها بسیار کم است.

این طرح شاداب، ظاهری تازه به این آشپزخانه بخشیده است و حال و هوای یک باغ را در این فضا تداعی می کند.

منبع : houzz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان