۵ نکته حرفه ای برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه

پس از انتخاب سبک دکوراسیون و تعیین مبلغی که می‌خواهید به این کار اختصاص دهید، باید درباره انتخاب رنگ دکوراسیون تصمیم گیری کنید. می‌توانید با دیدن عکس های مختلف در انتخاب رنگ راحت تر عمل کنید. با خواندن این ۵ نکته‌ حرفه ای، به راحتی رنگ دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید یا تغییر دهید. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

پس از انتخاب سبک دکوراسیون و تعیین مبلغی که می‌خواهید به این کار اختصاص دهید، باید درباره انتخاب رنگ دکوراسیون تصمیم گیری کنید. می‌توانید با دیدن عکس های مختلف در انتخاب رنگ راحت تر عمل کنید. با خواندن این 5 نکته‌ حرفه ای، به راحتی رنگ دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید یا تغییر دهید. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

آلیسون کاکوما (Allison Caccoma)، طراح سانفرانسیسکویی می‌گوید: «تعداد زیادی از تصاویر مجله وگ (Vouge) را که از نظر انتخاب رنگ دکوراسیون برایم الهام بخش بوده‌اند جمع آوری کرده ام.» علاوه بر جمع آوری این تصاویر از مجلات مختلف می‌توانید از بخش ideaook اپلیکیشن طراحی Houzz نیز استفاده کنید. آیا پالت های خاصی بیشتر نمایش داده می‌شوند؟ آیا رنگ خاصی وجود دارد که به آن علاقه داشته باشید؟ این اپلیکیشن می‌تواند در انتخاب رنگ دکوراسیون به شما کمک کند.

1.انتخاب رنگ دکوراسیون براساس علاقه شما

در این اتاق پذیرایی، رنگ قرمز مبل با رنگ پرده ها هماهنگ شده که باعث انسجام بیشتر فضای اتاق شده است. به جز مبل و پرده، وسایل به صورت طبیعی انتخاب شده اند؛ بنابرین نیازی نیست برای ایجاد یک حس خاص، از رنگ های دیگری در تمام اتاق استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که علاقه داشتن به یک رنگ خاص، به معنی ایده ال بودن آن رنگ برای پروژه شما نیست. می‌خواهید چه فضایی ایجاد کنید؟ می‌خواهید فضایی شاد رو روشن ایجاد کنید یا تاریک و دنج؟ برای مثال اگر می‌خواهید فضایی شاد و روشن ایجاد کنید، حتی اگر به رنگ قهوه ای علاقه داشته باشید نباید در طراحی دکوراسیون زیاد از آن استفاده کنید.

باید مکان جغرافیایی و میزان روشنایی را نیز در نظر داشته باشید. در نقاط گرم و آفتابی بهتر است از رنگ های گرم و روشن استفاده کنید، چون تابش آفتاب باعث کاهش شدت این رنگ ها می‌شود، اما استفاده از این رنگ ها در نقاط ابری چندان مناسب نیست. گاهی بهترین رنگ ها را می‌توان در طبیعت و مناظر اطراف پیدا کرد.

گرچه بعضی از طراحان توصیه می‌کنند که برای انتخاب رنگ به کمد لباس هایتان مراجعه کنید تا سلیقه خود را بهتر درک کنید، اما کاکوما با این نظر مخالف است. از نظر او علاقه به پوشیدن یک لباس به معنی تمایل به زندگی در رنگ آن لباس نیست، برعکس، ممکن کسی لوازم خانه اش را از رنگ خاصی انتخاب کند، اما هرگز به پوشیدن آن رنگ علاقه نداشته باشد.

با توجه به اشیائی که قبلاً خریداری کرده اید نیز می‌توانید رنگ مورد علاقتان را انتخاب کنید، به ویژه اگر این اشیا مثل یک اثر هنری یا قالیچه دستباف قیمت بالایی داشته باشند. اگر به این اشیا علاقه زیادی داشته باشید، احتمالاً از مشاهده اشیا همرنگ آن ها در بقیه نقاط منزل نیز لذت خواهید برد.

2.انتخاب رنگ های مد روز

پس از انتخاب رنگ ها، نوبت به انتخاب مکان استفاده از آن ها می‌رسد که بستگی به بودجه و مکانی دارد که در آن راحت تر هستید. اگر بخواهید از رنگ های مد روز استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید، هرچند ممکن است به سرعت این مد تغییر کند. همانگونه که امی لاف (Amy Luff) طراح معتقد است: تنها در صورتی باید از رنگ های مد روز استفاده کنید که واقعاً به آنها علاقمند باشید. اگر می‌خواهید دکور ماندگارتری داشته باشید، از مد پیروی نکنید یا رنگ های مد روز را تنها در اکسسوری ها و لوازم تزئینی بکار ببرید، چون عوض کردن آن ها ساده تر و کم خرج تر است.

3.انتخاب رنگ در دکوراسیون متناسب با بودجه شما

میزان بودجه شما در تعیین رنگ وسایل هم تاثیر گذار است. برای مثال اگر از توان مالی خوبی برخوردار باشید، می‌توانید رنگ لوازم پرخرجی مثل مبلمان را هم مطابق مد روز انتخاب کرده و بعدا آن ها را عوض کنید. اما اگر بودجه محدودی داشته باشید، باید به انتخاب رنگ لوازم کم خرج تر مثل لوازم تزئینی بسنده کنید. کاکوما می‌گوید: به نظر من مبلمان با رنگ خاص بسیار زیبا هستند، اما به خاطر قیمت بالا نمی توان آنها را به راحتی تعویض کرد. بنابرین باید مدتی طولانی از آن استفاده کنید. قبل از انتخاب رنگ دکوراسیون برای لوازم پرخرج این مساله را در نظر بگیرید که باید مدت طولانی با رنگ آن کنار بیاید.

4.صرف نظر از رنگ خاص بعضی وسایل، برای هزینه کمتر

اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای رنگ های مد روز بپردازید، می‌توانید در لوازم گران قیمت از رنگ های معمولی استفاده کرده و در لوازم تزئینی از رنگ های دیگر استفاده کنید.

در این اتاق، رنگ آبی بسیار برجسته و قوی است، در صورتی که تنها در پرده ها، نقاشی دیواری و کوسن ها از آن استفاده شده که هر زمان قصد انتخاب رنگ دکوراسیون دیگری را داشته باشید، بدون نیاز به هزینه زیاد می‌توانید آن ها را عوض کنید.

برخی رنگ ها نسبت به رنگ های دیگر سازگاری بیشتری دارد؛ برای مثال یک مبل راحتی آبی رنگ را می‌توان در کنار رنگ های دیگر بکار برد. این مساله باعث می‌شود هنگام تغییر دکوراسیون، نیازی به تغییر لوازم با رنگ آبی نداشته باشید. رنگ نارنجی نسبت به رنگ های دیگر سازگاری کمتری دارد.

کاکوما معتقد است که نباید خودتان را به یک رنگ محدود کنید. بهتر است در هر اتاق، از یک رنگ استفاده کنید. مساله اصلی، ایجاد یک حس یکسان در خانه است. می‌توانید از رنگ های اصلی در یک اتاق و از رنگ های خاص در اتاقی دیگر استفاده کنید. استفاده از یک رنگ خاص، در نقاشی سقف یا کف خانه با رنگی مشابه می‌تواند باعث یکپارچگی فضای داخلی شود.

5. رنگ دیوارها، آخرین مرحله انتخاب رنگ دکوراسیون

انتخاب رنگ دکوراسیون

پس از انتخاب پالت رنگ ها، وسوسه اصلی شروع طراحی با انتخاب رنگ دیوار است، اما کاکوما توصیه می‌کند که رنگ نقاشی دیوار را در پایان انتخاب کنید. اکثر افراد ابتدا اتاق را نقاشی کرده و سپس دکوراسیون را بر اساس آن انجام می‌دهند که چندان کار درستی نیست. ابتدا پارچه ها و فرش را انتخاب کرده سپس رنگی را انتخاب کنید که با کل لوازم متناسب باشد.

 

با نکاتی که در بالا مطالعه کردید، حالا با دید بهتری به سراغ انتخاب رنگ دکوراسیون منزل خود خواهید رفت. به رنگ مبل ها و فرش ها و لوازم خانه خود دقت کنید، آیا با رنگ دیوارها هماهنگی دارند؟ با یکدیگر چطور؟ بهتر است با نکاتی که در بالا اشاره شد دوباره درباره انتخاب رنگ دکوراسیون منزل خود فکر کنید و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : houzz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان