ماهان شبکه ایرانیان

خوشمزه ترین غذاهای جهان ؛ غذاهایی که باید در این کشورها میل کنید!

خوشمزه ترین غذاهای جهان ؛ غذاهایی که باید در این کشورها میل کنید! سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - جهان گردی,رستوران و کافه,گردشگری,تفریح و سرگرمی  تا به حال چیزی درباره  گردشگری غذا یا توریسم غ ...

 تا به حال چیزی درباره  گردشگری غذا یا توریسم غذا شنیده اید؟ اینکه مقصود از سفر امتحان کردن غذاهای مختلف باشد؟ مطمئنا یک جز جدانشدنی تعطیلات خوردن غذاها و خوراکی ها است. به هر حال همه ما در سفرهای خود به شهرها و محله های مختلف که می رویم سعی می کنیم از غذاهای محلی نیز بخوریم و در مورد رستوران ها و یا کافه ها صحبت می کنیم . حالا یک سوال پیش می آید پس چرا در تعطیلات خود برای خوردن غذاها و مواد غذایی برنامه ریزی نمی کنیم؟ بله دقیقا همین برنامه ریزی مقصد به مقصد است که گردشگری غذا و یا توریسم غذا را شکل می دهد. بنابراین با ما همراه باشید تا 10 غذای برتر جهان را به شما معرفی کرده و بیاییم برای اینکار هم یک برنامه ریزی درست و حسابی انجام دهیم.
توریسم غذا

1) هاگ داگ : شهر شیکاگو

شاید بگویید همه هات داگ ها با هم برابرند و از یک تکه گوشت گاو درست شده اند . پس هات داگ شیکاگو دقیقا چه تفاوتی دارد؟ جواب اینه که این هات داگ همراه با خردل، ترشی خرد شده، نمک کرفس، گوجه فرنگی، پیاز، ترشی و فلفل قرمز با مقدار کمی دانه خشخاش که روی آن پاشیده شده درست شده و اون رو تبدیل به منتخب یکی از بهترین غذاهای سال 2014 برای توریست ها کرده. بنابراین شیکاگو می تونه مقصد مناسبی از نظر گردشگری غذا، مخصوصا برای علاقه مندان به فست فود باشه.

غذا

2) Vincisgrassi: Le Marche کشور ایتالیا

شاید بپرسید این دیگه چجور اسم غذایی هست ، حتما غذای عجیب و غریبی است اما در واقع همان لازانیا خودمان است البته از نوع خاص و ایتالیایی اش. این لازانیا که یکی از 10 غذای برتر جهان است، پر شده از 12 لایه ماکارونی با خوراک راگو گوشت گوساله و یا ژامبون پارما، جگر مرغ، sweetbreads بره، قارچ، قارچ وحشی، سس béchamel ، و پنیر Parmesan . تصویر بالا هم مربوط به یک مغازه معروف در مرکز ایتالیا است که کارش فروش همین نوع لازانیا است.
خوشمزه ترین غذاهای جهان

3) Adobo: کشور فیلیپین

 adobo غذای ملی فیلیپین است، پس هیچ راهی برای خوردن و تست آن نیست مگر اینکه برنامه توریسم غذا به فیلیپین داشته باشید ، برای تهیه این غذا نیاز به چهار ماده ساده است که adobo درست بشه. در واقع adobo نوعی خورش گوشت با چاشنی سس، سیر ،سویا و سرکه است.برای لذیذتر شدن غذا نیز بهتر است با برنج ساده adobo خورده شود .خوشمزه ترین غذاهای جهان

4) لابستر: کوبا

Lobster کوبا غذایی بیش از یک خرچنگ ساده است است. بنابراین بر خلاف ایالات متحده که قیمت آن گران است و حتی تا حدودی پیدا کردنش دشوار است، در کوبا بخش های زیادی به ارزانی آنرا می فروشند. آنها این غذا را در نصف پوسته کبابی می گذارند و  با لیمو و کره می خورند. بهترین محل فروش این خرچنگ  رستوران Los Nardos در هاوانا است.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

5) Fideuà : شهرکاتالونیا، اسپانیا

شما ممکن است اسم fideuà  را شنیده باشید، اما احتمالا نمونه  paella را شنیده اید و اشتباه کرده اید. این نمونه کاتالونیایی با رشته فرنگی نازک به جای برنج است. ظرف غذا با غذاهای دریایی مثل ماهی و .. تزیین میشود و یکی از 10 غذای برتر جهان است. شما می توانید برخی از بهترین نمونه های fideuà  را در Cabrils یا Palamos پیدا کنید.

6) Khachapuri در شهر سوچی روسیه

کسانی که در المپیک زمستانی 2014  سوچی حضور داشته اند احتمالا این غذا را تجربه کرده اند. این یک نان است که با خمیر شیرین درست شده است و با سولونوی، پنیر شور تزئین شده است. از آن به عنوان بهترین ساندویچ پنیر ی زندگی خود یاد خواهید کرد. گرچه معمولا به تنهایی خورده می شود اما  گاهی اوقات با یک سالاد همراه خورده می شود .

خوشمزه ترین غذاهای جهان

7) Oden : کشور ژاپن

کشور ژاپن، مقصدی عالی برای گردشگری غذا و یا توریسم غذا است. این ماده غذایی یک نوع سوپ ژاپنی است که درست کردن ان نیز راحت است، حاوی ترکیباتی مانند tofu توفو، کیک ماهی، تخم مرغ، سبزیجات و گوشت است. همراه با عدس  و برنج خوب،  طعم  مواد تشکیل دهنده آنرا میدهد  . برای تهیه آن باید به سراغ  رستوران های معتبر ژاپن بروید. بنابراین برنامه گردشگری غذا و یا توریسم غذا را برای ژاپن درنظر بگیرید و حتما این غذا را که یکی از 10 غذای برتر جهان هست را امتحان کنید.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

8) Incir Dolmasi : ترکیه

 این غذای شیرین مناسب برای دسر یا یک وعده بعد از ظهر می باشد. این انجیر خشک پر شده با گردو و میخک است و آب پز  شده در شربت دارچین قند است. شما حتی می توانید نحوه تهیه آنرا  در مدرسه آشپزی لا تورکا در استانبول ترکیه فرا بگیرید

9) Nem: در کالدونیای جدید

شهر کالدونیای جدید شهری با مجموعه ای از غذاهای لذیذ است، Nem  اساسا یک ساندویچ برنج یا رشته فرنگی، با گوشت چرخ کرده و سبزیجات به همراه یک لفاف بسته بندی wonton است که آنرا در یک رول کوچک سرخ  می کنند. این میان وعده را از هر فروشنده خیابانی می توانید بخرید به ویژه در محله سمت چپ، نومئا، کالدونیای جدید.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

10) مرغ Parmigiana : ملبورن استرالیا

شما احتمالا فکر در لحظه اول فکر کردید مرغ Parmigiana در ایتالیا و در شهر پاراما، درست شده است؟ اما این مرغ یک غذای استرالیایی است و برای برنامه گردشگری غذا شما را به این قاره جدا افتاده و این کشور پهناور می کشاند. این مرغ شامل  پنیر و ژامبون  بال است و در هر رستوران و کافه ای در استرالیا یافت می شود .اما برای خوردن بهترین parmas  باید سری  به خانم پارما در ملبورن بزنید ، که این غذای مخصوص ایشان است .

خوشمزه ترین غذاهای جهان


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان