چشمه های باداب سورت ؛ طبیعتی نارنجی رنگ

چشمه های باداب سورت ؛ طبیعتی نارنجی رنگ چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ایران گردی,طبیعت گردی,گردشگری همگردی های عزیز، باز هم قصد سفر داریم ولی این بار خیلی دور نیست، در همین کشور خودمان می خو ...

همگردی های عزیز، باز هم قصد سفر داریم ولی این بار خیلی دور نیست، در همین کشور خودمان می خواهیم از یکی از بهترین مکان های دیدنی و پرجاذبه ترین پدیده ی هستی دیدن کنیم البته فعلاً در تصورمان. پس لطفاً همسفر ما شوید تا با هم راهی یکی از بهترین و اسرارآمیزترین مناطق زیبای کشورمان شویم. کوه، رود و چشمه ها در طبیعت از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری محسوب می شوند به خصوص این که یک ویژگی منحصربه فردی را از آن خود داشته باشند. چشمه های باداب سورت که در مرز میان سمنان و ساری جای دارند، یکی از پر جلوه ترین نقش های هستی در طبیعت است که نقاش هستی آن را بی نظیر بر بوم ایران نقش کرده است. چشمه های رویایی و منحصربه فرد باداب سورت، یکی از زیباترین مناطق دیدنی در ایران است که چشمان آدمی را سیراب از جلال و شکوه هستی خواهد کرد. پس از ایرانگردی و زیبایی های طبیعت بکر آن غافل نباشید، در ادامه بیشتر از این چشمه های نارنجی رنگ در سرزمینمان، سخن خواهیم گفت. در این مقاله برآنیم تا در عالم خیال قدم به منطقه ای از ایران قدم گذاریم که نارنجی بودن چشمه های پلکانی اش، چشمانتان را خیره و محسور خود خواهدکرد، دوستان عزیز، مطمئن باشید هرآنچه تصور کنید حتماً به واقعیت خواهدپیوست، فاصله ی رویای شما تا حقیقت، چندان زیاد نیست، پس به چشمه های باداب سورت فکر کنید تا شاید به زودی مسافر این منطقه شوید. پس با ما همراه باشید در سفر به باداب سورت.

باداب سورت

قاب زیبایی از باداب سورت در پیش چشمانتان

 چشمه های باداب سورت، مقصد سفر ماست، مقصدی برای شنایی عمیق نه تنها در استخر پر از آب بلکه، شنا و حتی غرق شدن در امواجی از انرژی های مثبت که همه و همه تنها ناشی از زیبایی طبیعتی بکر و تلألو رنگ های زیبای هستی است که از بطن چشمه ها، در چشمانتان منعکس خواهدشد، که حتی فرصت چشم برهم زدن هم از شما خواهدگرفت. همسفرهای عزیز، افکارتان را متمرکز کنید و به این بیندیشید که هم اینک شما در یکی از دیدنی ترین مناطق کیاسر-مازندران، حضور دارید. منطقه ای که وجود چشمه های متعدد حتماً شما را متحیر خواهدکرد. چشمه هایی که هرکدام از آن ها نه تنها شباهتی به هم ندارند بلکه هر چشمه به طور جداگانه، خصوصیات ویژه ای را از آن خود کرده است، که آن را از دیگری متمایز ساخته، رنگ، بو و مزه ی آب هر چشمه، متعلق به خودش است وفقط باداب ها در اصل خود که نام چشمه به آن ها تعلق گرفته، شبیه هستند. رنگ نارنجی برخی از چشمه ها، حتماً توجه شما را به خود جلب خواهدکرد، می دانید این رنگ نارنجی از کجا نشأت می گیرد؟ این رنگ از غلظت بالای رسوباتی که اکسیدآهن دارند، در چشمان شما، رنگ نارنجی را به نمایش می گذارد. شما با سفر به باداب سورت، درست در جایی ایستاده اید، که بعد از دماوند شهره ی ایران است و دومین اثر طبیعی ایران شناخته شده است، پس قدر این لحظه حتی در خیال خود را هم بدانید و اندکی با تمرکز به این منطقه و چشمه های منحصربه فرد آن، آرامش را مهمان وجودتان کنید. دوستان همگردی، آیا تا به حال پاموکاله در ترکیه سفر کرده اید؟ بایشوایتای در چین را چطور؟ اصلاً در مورد ایوان های پلکانی در نیوزیلند، که تلفیقی از رنگ سفید و صورتی است، چیزی شنیده اید؟ اگر جوابتان منفی است و عاشق دیدن بهترین و زیباترین جاذبه های جهانگردی هستید، حسرت نخورید، شما چیزی را از دست نداده اید. در ایران اگر به نظاره ی چشمه های پلکانی باداب سورت بنشینید، به قدری زیبایی نصیب دیدگانتان می شود که گویی چشمه های تقریباً شبیه به چشمه های باداب سورت را در جاهای نام برده از جهان به تماشا نشسته اید. باداب ها در ایران خودمان به قدری شما را مجذوب خود خواهندکرد که حتی اگر به باگنی سان فلیپو در ایتالیا، منطقه ی سنگ زرد در آمریکا و یا حتی هیرو ال آگورا در مکزیک هم سفر کنید، این چشمه ها همچنان در نظرتان با تلفیقی از رنگ نارنجی، زرد و گاه قرمز، به عنوان بهترین تصویر از مکان های دیدنی، خواهدماند و جایگاه خود را از دست نخواهدداد. شما در ایران، مهد علم و فرهنگ و زیبایی شناختی، شاهد باداب هایی هستید که در ارتفاع 1841 متری از دریا نمایان هستند و در ارتفاعات پایین تر محصور میان زیبایی دیگری از خلقت هستی هستند، بله درختچه های زرشک وحشی گویی این چشمه ها را در آغوش گرفته اند تا زیبایی آن ها را دوچندان کنند، و قابی زیبا از طبیعت را به تماشگران خود هدیه دهند. هرچه ارتفاع بیشتر شود، گویی چشمه در جنگلی از درختان سوزنی در هم می آمیزند و شکوه طبیعت را هرچه بیشتر در معرض نمایش قرار می دهند.

باداب سورت

چشمه ی اول و ویژگی هایش

ددر مورد چشمه ی اول که در نگاهتان تصویر می شود بدانید که آب این چشمه به لحاظ مزه، شور است و پرآب بودن یکی از ویژگی های منحصربه فرد آن است. این چشمه یک استخر هم دارد با قطر 15 متر و تقریباً عمق زیادی را از به خود اختصاص داده است. اگر خیلی هوای رها کردن خودتان در آب به سرتان زد، این چشمه و استخر آن امکان اجرایی کردن خیال شما را دارد. سعی کنید خیلی مزاحم دیگران که برای تسکین درد و امراض جسمانی خود نظیر، امراض پوستی، روماتیسم و یا حتی سردرد شدید میگرن، از آب چشمه استفاده می کنند، نشوید. برخی برای درمان درد کمر و پای خود راهی این استخر شده اند، پس حواستان به بقیه هم باشد تا همه در کنار هم از این نعمت خدادادی روی زمین بهره ببرید. راستی اگر در فصل زمستان، ایستادید و به چشمه ها چشم دوختید، در مورد این چشمه، بدانید که شاهد یخ بستن آب آن نخواهیدبود. شور بودن آب، از این امر جلوگیری خواهدکرد.

باداب سورت

چشمه ی دوم و جاذبه های بی نظیر آن

اما آن چه از این چشمه نصیب چشمان زیبایی طلب شما خواهدشد، چیزی نیست جز صدها طبقه و ده ها حوضچه آن هم نه در جوار هم، بلکه مطبق و پلکانی. چشمه ای که از آن سخن گفتیم، رسوب آهن اطراف آن را پوشش داده و زمانی که آب معدنی از مسیر این رسوبات گذر می کند، در نزول خود از سمت شیب کوه، در طی سال ها، این جاذبه ی زیبا و دیدنی را به شما هدیه خواهدکرد. همین رسوبات، در دیدگانتان رنگ های نارنجی، زرد و قرمز را برای آب چشمه، منعکس می کنند و چشم نوازترین صحنه را برایتان رغم می زنند.

چشمه های باداب سورت

کدام مسیر را برای سفر به باداب سورت انتخاب می کنید؟

برای رفتن به این منطقه بدانید که شما باید عازم شمال و استان مازندران شوید. جنوب شهرستان ساری و بخش چهاردانگه را به خاطر داشته باشید. بعد از طی این مسیرها و پشت سر گذاشتن دهستان پشت کوه، روستای سورت مقصد نهایی شماست. سورت جایی است میان دو روستای اروست و مال خواست. این اسامی را در ذهنتان جای دهید، حتماً در بازیابی سریع تر مکان، شما را بهتر به مقصد خواهدرساند. زیبایی مسیر یا امنیت بیشتر جاده؟ مسئله این است. اگر بیشتر اهل سفری ایمن و جاده ای بدون فراز و نشیب هستید و البته بعد زمانی برای رسیدن به مقصد برایتان مهم است، به شما پیشنهاد می کنیم از جاده ی سمنان راهی این منطقه ی دیدنی شوید. وقتی جاده ی سمنان را انتخاب کردید، شما باید مهدیشهر، شهمیرزاد، فولادمحله و سه راه تلمادره را پشت سر بگذارید، سرانجام روستای اروست شما را به سمت باداب سورت هدایت خواهدکرد . اما اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که زیبایی جاده برایتان اولویت دارد و ترجیح می دهید مسیر برایتان کسالت بار نباشد و وقت زیادی هم اگر در راه باشید، مسئله ی مهمی نیست، شما از راه ساری، راهی آداب سورت شوید، اولین مقصد شما از سمت تهران، ساری باشد، به دنبال آن کیاسر، سه راه تلمادره را پشت سر بگذارید و در این مسیر هم روستای اروست را برای رسیدن به باداب سورت انتخاب و از آن گذر کنید. دوستان عزیز هر مسیری که انتخاب کردید امیداوارم با روحیه ی شما سازگار باشد، هر دو جاده، آسفالت شده است. پس بیراهه ای در انتظار شما نیست. وقتی به روستای منتهی به باداب سورت، یعنی اروست رسیدید، برای این که نظاره گر چشمه های دیدنی و زیبای سورت باشید، باید تا یک کیلومتری شرق اروست، در جاده ی خاکی برانید.

مسیربرای رسیدن به روستای سورت

توجه توجه، نکته ی کلیدی در مسیر سفر به باداب سورت

جاده ی تهران، ساری یا جاده ی تهران، سمنان، هرکدام را که انتخاب کردید، حواستان به یک نکته باشد، تلمادره جایی است که باید یک توقف کوتاه داشته باشید و مسیر مناسب را برای ادامه، انتخاب کنید. بعد از این که تلمادره را پشت سر گذاشتید، پمپ بنزین و پاسگاه پلیس یک نشانه برای شما باشد. مسیری که روبه روی پاسگاه است، شما را به سمت روستای اروست هدایت می کند. تا زمانی که به اروست برسید، روستاهای پشرت، کوات و قلعه را رد خواهیدکرد، آنچه در انتظار شماست در مسیر یک راه که نه، بلکه یک سه راهی است، اگر سه خط هم شنیدید، تعجب نکنید این سه راهی به سه خط مشهور است، خب یک راه اروست، دیگری مالخواست و راه سوم باداب سورت است. اروست تابلوی سمت چپ شماست، که اگر آن را انتخاب کردید، بعد از رانندگی به مسافت دو کیلومتر، این روستا در مقابلتان دیده خواهدشد. اما دو مسیر بعدی، مسیر مستقیم که جاده ای خاکی دارد، دقیقاً شما را به باداب سورت و محل دیدن چشمه ها هدایت خواهدکرد و دیگری که سمت راستی است هدایتگر شما به سمت روستای مالخواست است. گمراه نشوید، حواستان باشد. دوستان عزیز حالا که این همه مسیر را برای دیدن چشمه ها، راه آمده اید حیف است در همین نزدیکی از یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور عزیزمان، دیدن نکنید. دریاچه میانشه که چورت هم نامیده می شود، در فصل پاییز در چهاردانگه، زیبایی خود را به رخ سایر جاذبه ها در اقصانقاط جهان خواهدکشید. چشمان خود را از دیدن این دریاچه و سفر به باداب سورت و حس خوبی که در وجودتان بیدار خواهدکرد، محروم نکنید. دیدن چشمه های باداب سورت را که تلفیقی از رنگ های زیبای طبیعت هستند، به چشمانتان هدیه و چشمانتان را سیراب از دیدن زیبایی طبیعتی بکر کنید. باشد که شکوه طبیعت و آرامش آن، برای مدتی در طول سفر همراه وجودتان باشد. سفرتان بی خطر، لحظه لحظه های عمرتان سرشار از شادی.

مسیربرای رسیدن به روستای سورت


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان