ماهان شبکه ایرانیان

دریاچه اوان الموت ؛ نمایی بهشتی در قزوین

دریاچه اوان الموت ؛ نمایی بهشتی در قزوین یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - گردشگری,ایران گردی تقریبا در جهان کسی را پیدا نمی کنید که حرف از آرامش بزند، اما از محیط های دریایی و آبی سخنی به میان نیاو ...

تقریبا در جهان کسی را پیدا نمی کنید که حرف از آرامش بزند، اما از محیط های دریایی و آبی سخنی به میان نیاورد. دریاچه اوان در الموت قزوین، یکی از نقاط بکر آرامش بخش و لذت بخش برای همه ایرانیان و جهانیان به حساب می آید. این دریاچه، شاید به ظاهر، تنها دریاچه عادی تلقی شود، اما در حقیقت یک دریای آرام با امواجی پر خروش می باشد. جالب است بدانید که این دریاچه طبیعی در سال 1389 طبق اسناد و مدارک موجود به عنوان هشتاد و نهمین اثر طبیعی از سوی سازمان میراث فرهنگی در لیست منایع طبیعی این کشور، واقع گردیده و از مهم ترین جاذبه های گردشگری قزوین نیز به حساب می آید. با همگردی همراه باشید.

دریاچه اوان

کمی آشنایی با دریاچه اوان

دریاچه اوان در قسمت شمالی منطقه الموت استان قزوین، در دامنه کوه خشچال، در ارتفاع 1815 متری از سطح دریا و همچنین در میان چهار روستای اوان، زواردشت، ورین و زرآباد قرار گرفته است. دریاچه طبیعی اوان که بیش از 70 هزار متر مربع مساحت را به خود اختصاص داده است، در طولانی ترین مسیر خود چیزی در حدود 325 متر و در بیشترین عرض خود نیز چیزی حدود 275 متر را در بر می گیرد! بنا به گزارشات بدست آماده از تیم سفر کرده غواصی برای سنجش میزان عمق این دریاچه طبیعی که در سال 1392 با تجهیزات مناسب و پیشرفته صورت گرفته است، عمق این محیط آبی طبیعی، 6.8 متر می باشد که با تثبیت دمای 23 درجه ای برای آن، به ثبت رسیده است، البته ناگفته نماند که ارقام مختلفی پیرامون بیشترین عمق این دریاچه اعلام شده است که هیچ کدام در هیچ زمانی مورد تایید تیم های مختلف غواصی که به آن جا سفر کرده بوده اند، قرار نگرفته است! در مورد حجم آب موجود در این دریاچه هم باید گفت که در حدود 90 درصد آن، از چشمه های زیرزمینی موجود در کف دریاچه حاصل می شوند و مابقی از آب های بارشی این دریاچه جمع آوری می شوند.

اطلاعاتی پیرامون دریاچه

دسترسی به دریاچه طبیعی اوان در استان قزوین

برای رفتن به محیط آبی اوان الموت، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری قزوین، هم می توانید با سواری شخصی خود رهسپار شوید و هم از دفاتر گردشگری استان قزوین برای این منظور، استفاده نمایید. اگر سفر خود را با تورهای داخلی استان انجام می دهید، مطمئن باشید که شما را از بهترین و خوش منظره ترین راه ممکن به دریاچه خواهند رساند، اما اگر قصد سفر با سواری شخصی خود را دارید، باید گفت که ابتدا می بایست خود را به ورودی قزوین یا همان میدان غریب کش برسانید، سپس در قسمت راست میدان، تابلویی قرار داده شده است که نشان دهنده مسیر الموت می باشد. پس از گذشت از رجایی دشت و طی کردن 2.5 ساعت از مسیر به یک دوراهی خواهید رسید که یکی از آنها به الموت و دیگری به دریاچه طبیعی اوان ختم می شود و از آنجا به بعد تنها باید به لحظه شماری دیدن یکی از جذاب ترین و توریستی ترین نقاط طبیعی کشور عزیزمان ایران بپردازید.

نشانی دریاچه اوان

موقعیت های تفریحی دریاچه طبیعی اوان

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، فصل های زمستان و پاییز دریاچه طبیعی اوان به سبب ارتفاع زیادی که این محیط آبی از سطح دریا دارد، بسیار سرد و یخبندان می شود تا جایی که با یخ بستن کامل سطح روی دریاچه اوان الموت، امکانات تفریحی زمستانی از جمله اسکیت سواری در این منطقه، فراهم می گردد. فصل های بهار و تابستان اوان نیز سراسر، سبب شادی و نشاط افراد محلی و گردشگرا  می شود. از موقعیت های تفریحی این فصول می توان به شنا، قایق رانی با قایق های پدالی، عکاسی و همچنین ماهی گیری اشاره کرد. در کنار تمام موقعیت های تفریحی این مکان لذت بخش توریستی، سرویس های بهداشتی متعدد، محل های در نظر گرفته شده برای پارک خودرو و در آخر هم نقاطی برای چادر زدن مد نظر قرار داده شده است، تا شما فقط و فقط به فکر لذت بردن از این دریاچه طبیعی در کنار خانواده خود باشید.

موقعیت های تفریحی

اطلاعات کلی دریاچه اوان الموت

دریاچه اوان همان طور که گفته شد، در منطقه الموت استان تاریخی قزوین قرار گرفته است. این دریاچه در هر فصلی امکانات تفریحی قابل قبولی برای مخاطبان خود با هر نوع آب و هوایی به ارمغان می آورد. در کنار این بستر محیطی بی همتا، زیست گاه های گیاهی و جانوری متنوعی در گذشته وجود داشته است که با گذشت زمان و شکارهای بی رویه انجام شده از سوی شکارچیان بی رحم در این منطقه، اکنون تعداد کمی از آن زیستگاه ها برجای مانده است.

موقعیت های تفریحی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان