ماهان شبکه ایرانیان

آریاناقلم منتشر کرد؛

«هنر رقصیدن با استراتژی» در بازار کتاب

کتاب «هنر رقصیدن با استراتژی»(مدیریت استراتژیک پیشرفته) نوشته مجتبی لشکربلوکی توسط انتشارات آریاناقلم منتشر و راهی بازار نشر شد.

«هنر رقصیدن با استراتژی» در بازار کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «هنر رقصیدن با استراتژی»(مدیریت استراتژیک پیشرفته) نوشته مجتبی لشکربلوکی به تازگی توسط انتشارات آریاناقلم منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مجتبی لشکربلوکی مدرس و محقق حوزه استراتژی است و در کتاب پیش رو، با عرضه مدلی به نام «مدل موعود» راهنمایی را در اختیار مخاطب قرار داده که هم از چالشی تئوریک مرسوم الگوهای کلاسیک به دور است و هم توازن لازم و کافی را میان تئوری و تجربه برقرار کرده است.

از نظر نویسنده این اثر، مدیریت استراتژیک امری تشریفاتی و انتزاعی نیست؛ فرایندی نیست که بخواهد با انبوهی از نمودارهای جذاب، ماتریسی پیچیده و اصطلاحات فنی فقط گزارش تولید کند. مدیریت استراتژیک، موضوعی عملیاتی و کاربردی است. آن را می‌آموزیم و به کار می‌بریم تا بتوانیم تصمیمات استراتژیک بگیریم و برای موفقیت نظام اقتصادی - اجتماعی، اقدامات اساسی انجام دهیم؛ چه سازمان باشد، چه کشور و چه فرد.

بهره‌گیری از این کتاب، وابسته به آشنایی خواننده با ادبیات استراتژی و تاکتیک و روشی مرسوم آن است. نویسنده در ابتدای کتاب و پیش از شروع مطالب آن، این نکته را تذکر داده که 3 فصل اول را به خوبی بخوانید! به تعبیر لشکربلوکی، آموزهی این کتاب علاوه بر راهبری استراتژیک سازمان‌ها، برای زندگی شخصی و کشورداری نیز مفید است.

این کتاب 12 فصل دارد که به ترتیب عبارتند از: «مدیریت استراتژیک قدیمی؛ نیازمند نو شدن»، «ارکان مدل موعود»، «اصول مدل موعود»، «اجرای مدل موعود»، «بررسی یک شرکت بزرگ بین المللی از دیدگاه مدل موعود»، «مقایسه فرایند مدیریت استراتژیک آی.بی. ام با مدل موعود»، «رویکرد استراتژیک گوگل از دیدگاه مدل موعود»، «استراتژی در عصر عدم قطعیت و کاربرد مدل موعود»، «نشانه‌های یک استراتژی مطلوب از دیدگاه مدل موعود»، «بیست پرسش و پاسخ در مورد مدل موعود» و «بررسی دو نمونه موفق ایرانی از منظر مدل موعود».

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

*سرعت بهتر از حرکت آهسته است

ما می‌دانیم وقت شما با ارزش است و به همین دلیل وقتی به دنبال پاسخی در وب هستید می‌خواهید پاسخ مربوطه را بلافاصله دریافت کنید و ما برای رسیدن به این هدف در تلاشیم. شاید تنها افرادی در جهان باشیم که می‌گوییم هدف ما این است که مردم تا حد امکان سریع‌تر از وب سایت ما خارج شوند. ما با حذف موارد اضافی از صفحاتمان و افزایش کارآمدی محیط ارائه سرویسمان، رکورد سرعت خود را بارها شکسته‌ایم، به طوری که متوسط زمان پاسخ‌دهی یک نتیجه جست‌وجو به کسری از ثانیه رسیده است. ما در هر محصول جدیدی که منتشر می‌کنیم سرعت را در نظر داریم، خواه این محصول یک برنامه کاربردی تلفن همراه باشد یا گوگل کروم، مرورگری که طراحی شده تا سرعتی متناسب با وب مدرن امروزی داشته باشد. و به تلاشمان ادامه می‌دهیم تا سرعت محصولاتمان را حتی بیشتر کنیم.

جست‌وجوی گوگل به این دلیل کار می‌کند که بر میلیون‌ها پیوند پست شده فردی در وب سایت‌ها تکیه می‌کند تا بدین وسیله به تعیین اینکه کدام سایت‌های دیگر محتوای با ارزشی را ارائه می‌دهند، کمک کند. ما اهمیت هر صفحه وب را با استفاده از بیش از 200 سیگنال و انواعی از روش‌ها، از جمله الگوریتم ثبت شده پیج رنگ ارزیابی می‌کنیم، این الگوریتم تجزیه و تحلیل می‌کند که صفحات دیگر در وب به کدام سایت‌ها به عنوان بهترین منابع اطلاعاتی «رای داده اند». همچنان که وب بزرگ‌تر می‌شود، این رویکرد نیز عملا بهبود می‌یابد، زیرا هر سایت جدید بخش دیگری از اطلاعات است و رای دیگری به حساب می‌آید. در همین راستا، در برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای منبع باز فعال هستیم، جایی که تلاش‌های جمعی تعداد زیادی از برنامه نویسان به ابتکار منجر می‌شود.

این کتاب با 368 صفحه مصور و شمارگان 2 هزار نسخه منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان