ماهان شبکه ایرانیان

مقایسه سایمون و گلکسی اس ۸؛ حکایت ۲۵ سال بهبود تلفن های هوشمند

شاید تصور کنید تلفن های هوشمند برای اولین بار در قرن ۲۱ به بازار عرضه شدند؛ ولی در حقیقت در اوایل دهه ۹۰ میلادی بود که این موبایل ها وارد بازار شدند

مقایسه سایمون و گلکسی اس 8؛ حکایت 25 سال بهبود تلفن های هوشمند

شاید تصور کنید تلفن های هوشمند برای اولین بار در قرن 21 به بازار عرضه شدند؛ ولی در حقیقت در اوایل دهه 90 میلادی بود که این موبایل ها وارد بازار شدند. یکی از این گجت ها Simon ساخت شرکت IBM بود که در سال 1992 معرفی شد. اکنون قصد داریم سایمون را با گلکسی اس 8 سامسونگ (بررسی دیجیاتو، بررسی ویدیویی دیجیاتو) مقایسه کنیم تا ببینیم در طول این 25 سال، تلفن های هوشمند تا چه حد تغییر کرده اند.

شاید با استانداردهای امروزی، سایمون از دید بسیاری از افراد، اصلاً تلفن هوشمند محسوب نشود، ولی در زمان خود اولین دستگاه دو منظوره محسوب می شد که هم یک تلفن همراه جهت برقراری تماس بود و هم می توانست به صورت کامل در نقش یک دستیار دیجیتالی ظاهر شود.

تلفن هوشمند IBM Simon

گلکسی اس 8 نسبت به سایمون 5 برابر باریک تر و وزن آن بیش از 300 درصد کمتر است. همچنین میزان تراکم پیکسل های پرچمدار سامسونگ 400 درصد بیش از تلفن هوشمند 25 سال پیش است.

میزان حافظه داخلی نیز در این سال ها از تنها 1 مگابایت در تلفن هوشمند قدیمی آی بی ام، با 64 هزار برابر افزایش به 64 گیگابایت در گلکسی اس 8 رسیده. رم نیز از 1 مگابایت در سایمون با افزایش 4000 برابری به 4 گیگابایت در پرچمدار کره ای ها افزایش یافته است. سرعت پردازش و نیز دانلود اطلاعات از اینترنت نیز به میزان باور نکردنی 500 هزار درصد بهبود یافته.

تفاوت های این دو به مشخصات فنی محدود نمی شود. در حالی که گلکسی اس 8 در پنج رنگ متفاوت به بازار عرضه می شود، سایمون تنها در یک رنگ وارد بازار شد. در عین حال قیمت، کاهش پیدا کرده؛ در حالی که سایمون با قیمت 1099 دلار (1435 دلار امروزی) عرضه می شد، گلکسی اس 8 با قیمت 750 دلار وارد بازار شده؛ البته فراموش نکنیم که برخی از موبایل های جدید از جمله آیفون 10 قیمتی 1000 دلاری و حتی بیشتر دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان