با پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان آشنا شوید

سریال‌های تلویزیونی، مجموعه‌هایی متشکل از چند قسمت دنباله‌دارند. این سریال‌ها دارای مخاطبان زیادی از سراسر دنیا هستند و میزان بودجۀ ساخت آن‌ها یکی از عواملی است که تأثیر قابل‌توجهی بر محبوبیت آن‌ها دارد. براساس آخرین گزارش منتشر شده در مارس سال ۲۰۱۷ (بهار ۱۳۹۶)، می‌توان پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان را به شرح زیر گزارش کرد.

با پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان آشنا شوید

سریال‌های تلویزیونی، مجموعه‌هایی متشکل از چند قسمت دنباله‌دارند. این سریال‌ها دارای مخاطبان زیادی از سراسر دنیا هستند و میزان بودجۀ ساخت آن‌ها یکی از عواملی است که تأثیر قابل‌توجهی بر محبوبیت آن‌ها دارد. براساس آخرین گزارش منتشر شده در مارس سال 2017 (بهار 1396)، می‌توان پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان را به شرح زیر گزارش کرد.

پرهزینه‌ترین سریال‌های جهان

در سال‌های گذشته به همت شبکه‌های تلویزیونی به خصوص شبکه‌های اینترنتی نظیر HBO، بازار ساخت سریال‌های جذاب و تماشایی حسابی داغ بوده است و در این بین علاقه‌مندان توانسته‌اند از محتوای رسانه‌ای لذت ببرند. بیایید با برخی از پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان آشنا شویم.

بخش فوریت‌های پزشکی

بخش فوریت‌های پزشکی ER

بخش () با هزینۀ سیزده میلیون دلاری به‌ازای تولید هر قسمت، پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان است. این مجموعه، زندگی روزمرۀ پزشکان و پرستاران و دانشجویان علوم پزشکی را و آنچه که در بخش فوریت‌های پزشکی بیمارستانی در شیکاگو اتفاق می‌افتاد، به تصویر کشیده است. این سریال با 331 قسمت از سال 1994 تا 2009 به فعالیت خود در تلویزیون ادامه داد و در سال 2004 میلادی 21 (Emmy) دریافت کرد.

دوستان

سریال () با بودجۀ ده میلیون دلاری برای هر قسمت از آن، جزو یکی از پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان است. این سریال کمدی از سال 1994 تا 2004 با ده فصل در تلویزیون به تصویر کشیده شد. محبوبیت این سریال به حدی است که امروزه هم در حال بازپخش است!

رم

سریال ()، سریال درام تاریخی است که توسط انگلیس و ایتالیا به‌صورتی مشترک با بودجۀ نه میلیون دلاری برای هر قسمت تولید شده است. زندگی دو سرباز رومی، لوسیوس ورنیوس و تایتیس پولو، و حوادث مهم تاریخی سال 49 پیش‌از‌میلاد در این سریال به تصویر کشیده شده است.

مارکوپولو

سریال () به بررسی زندگی تاجر و جهانگرد معروف اهل ونیز می‌پردازد و مارکوپولو را در قرن سیزدهم میلادی به تصویر می‌کشد. بودجۀ نه میلیون دلاری برای تولید هر قسمت از سریال مارکوپولو هزینه می‌شود تا در لیست پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان باشد.

کملوت

سریال کملوت Camelot

سریال () براساس افسانۀ شکل گرفته است. با وجود عدم موفقیت این سریال به دلیل اختلافات بین بازیگران آن، بودجۀ هفت میلیون دلاری برای تولید این سریال تاریخی افسانه‌ای، آن را در لیست پرهزینه‌‌ترین سریال‌‌های جهان قرار داده است.

بازی تاج و تخت

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) براساس پرفروش‌ترین مجموعۀ داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین، فیلم‌برداری شده است. این سریال دارای رکورد بیشتر تعداد بیننده است و در سراسر جهان طرفداران بسیاری را کسب کرده است.

داستان اصلی سریال Game of Thrones، مربوط به تاریخچۀ نبرد خشونت‌آمیز بین دودمان‌های اشرافی برای دستیابی به تخت سلطنت آهنین است. با وجود صحنه‌های نبرد و استفاده از صحنه‌های ویژه بسیار در این سریال، هزینۀ تولید هر قسمت از آن حدود هفت میلیون دلار برآورد شده است.

اگر جزو علاقه‌مندان به این سریال هستید، حتما خلاصه ویدئویی فصل به فصل Game of Thrones و پاورقی دنباله‌دار بازی تاج و تخت را در بخش سینمایی روزچین از دست ندهید.

پاسیفیک

سریال پاسیفیک The Pacific

سریال () مینی‌سریال آماده‌شده در مجموعۀ ده قسمتی، به بررسی زندگی هشت تن از اعضای نیروی‌هوایی در دوران جنگ جهانی دوم می‌پردازد. فیلمنامۀ این سریال براساس کتاب دنولد آل میلر تهیه شده است. هزینۀ ساخت هر قسمت از این سریال پربیننده حدود بیست میلیون دلار است.

تئوری بیگ بنگ

سریال () جزو سریال‌های کمدی با بودجۀ ده میلیون دلاری برای هر قسمت است. محوریت اصلی سریال بر پنج شخصیت اصلی آن است. تضاد اجتماعی چهار تن از شخصیت‌های با‌هوش سریال با تک شخصیت محبوب و اجتماعی آن، منجر به ایجاد صحنه‌های خنده دار در این سریال می‌‌شود.

کدامیک از این سریال‌های دیدنی را به تماشا نشسته‌اید؟ نظرتان را در این باره با ما در میان بگذارید…

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر