ماهان شبکه ایرانیان

چرا ریزر فون به جک ۳.۵ میلی متری مجهز نشد؟ مدیرعامل ریزر توضیح می دهد

در سال ۲۰۱۷، شاهد دو ترند تازه در میان اسمارت فون ها بودیم؛ حاشیه کمتر به دور نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸:۹ و حذف جک هدفون

چرا ریزر فون به جک 3.5 میلی متری مجهز نشد؟ مدیرعامل ریزر توضیح می دهد

در سال 2017، شاهد دو ترند تازه در میان اسمارت فون ها بودیم؛ حاشیه کمتر به دور نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 و حذف جک هدفون. مورد دوم معمولاً به عنوان حرکتی آزاردهنده شناخته می شود که کاربران را به کنار گذاشتن هدفون محبوب شان و جایگزین کردن مدلی دیگر که از کانکتور لایتنینگ یا USB-C بهره می برد مجبور کرده است؛ گزینه دیگر هم خرید دانگل مخصوص جک 3.5 میلی متری هدفون است که احتمالاً با مذاق اکثر کاربران سازگار نیست.

هر بار که موبایلی تازه بدون جک هدفون عرضه می شود، کاربران از خودشان می پرسند که «دیگر این موبایل چرا بدون جک هدفون عرضه شد؟» و از آن جایی که ریزر فون هم از این کانکتور بی بهره است و حتی در برابر آب مقاوم نیست، این سوال یک بار دیگر در ذهن کاربران شکل گرفت. اما مین-لیانگ تان، مدیرعامل ریزر، برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان موبایل تصمیم گرفته دلیل عدم وجود جک هدفون در نخستین موبایل ریزر را شرح دهد.

در پست مدیرعامل ریزر گفته می شود که اصلی ترین دلیل حذف جک 3.5 میلی متری هدفون، دستیابی به 500 میلی آمپر ساعت بیشتر در باتری است. این رقمی تحسین برانگیز است و به ریزر فون کمک می کند تا با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، به راحتی سوخت مورد نیاز برای اسنپدراگون 835، رم 8 گیگابایتی و نمایشگر QHD با نرخ رفرش 120 هرتز را تامین کند.

از طرف دیگر، از آن جایی که ریزر فون همراه با یک دانگل عرضه می شود، کمپانی مورد اشاره تصمیم گرفت از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ 24 بیتی در دانگل استفاده کند که کیفیت اصوات را افزایش می دهد. این قطعاً قابلیتی است که ارزش اشاره کردن را دارد و در صورت تعبیه جک هدفون، دیگر خبری از این مبدل نبود. اما نظر شما چیست؟ آیا 500 میلی آمپر بیشتر و دانگل مبدل دیجیتال به آنالوگ به اندازه کافی ارزش داشته تا به حذف جک 3.5 میلی متری منجر شود؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان