صدر الحسینی در گفتگو با مهر:

پیروزی‌های جبهه مقاومت معارضان سوری و ترکیه راپای میزمذاکره کشاند

کارشناس مسایل منطقه با بیان اینکه پیروزی های جبهه مقاومت معارضان سوری را به پای میز مذاکره کشاند، گفت: ترکیه به عنوان یکی از ابتدایی ترین حامیان داعش پای میز مذاکره آمد.

پیروزی‌های جبهه مقاومت معارضان سوری و ترکیه راپای میزمذاکره کشاند

سید رضا صدر الحسینی کارشناس مسایل منطقه پیرامون پیروزی های اخیر نیروهای مقاومت در سوریه و اهمیت پیشروی های گسترده میدانی در سوریه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نگاهی به روند تحولات اخیر در میادین مختلف عراق و سوریه که برای نابودی خلافت داعش در تلاش هستند، شکر خدا اخبار مسرت بخشی در آزادسازی پایگاه های مهم داعش به گوش می رسد.

صدر الحسینی گفت: در بررسی تحولات میدانی باید توجه کرد که مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی مستقیم حاج قاسم سلیمانی توانستند وعده ای را که سرلشکر سلیمانی در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مدافع حرم مطرح کردند مبنی بر نابودی داعش را عملی کنند. ما نباید فراموش کنیم که در تمامی عرصه های بین المللی دیپلمات های کشورهای مختلف به پشتوانه اقدامات میدانی که در عملیات های نظامی کسب کرده بودند، توانستند منافع ملی خود را از طریق سیاسی تامین کنند. 

وی افزود: در بررسی جنگ ها در طول تاریخ بشر هم می بینیم که کسانی که در میادین مختلف توانمندی قدرت اداره و غلبه نظامی خود را بر دشمنان داشتند توانستند در مذاکرات پس از آن جنگ موفق به کسب امتیازات خوبی شوند و منافع کشورهای خود را تامین کنند. در تحولات اخیر و در صحنه مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی در عراق و سوریه هم می بینیم که این مساله برای چندمین مرتبه به اثبات رسیده است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه نیروهای مقاومت در آن دو کشور توانستند شرایطی را بوجود آورند که معارضان مسلح سوری پای میز مذاکره بنشینند، تصریح کرد: با نگاهی به گفتگوهای سیاسی انجام شده پیرامون سوریه مشاهده می کنیم تا زمانی که بخش های گسترده ای از سرزمین سوریه در اختیار تروریست ها بود آنان به هیچ گفتگویی تن ندادند اما پس از آزادی حلب به عنوان پایتخت خود خوانده داعش در سوریه و بخش تجزیه شده سوریه آنها حاضر به شرکت در مذاکرات آستانه شدند و حامیان با سابقه آن گروه هم مجبور شدند به عنوان ناظران گفتگوهای سیاسی به ایفای نقش بپردازند، به این مفهوم که هم ترکیه به عنوان یکی از ابتدایی ترین حامیان داعش به پای میز مذاکره آمد و هم عربستان مجبور شد از دور به مناظره مذاکرات کسانی بنشیند که مورد حمایت سعودی ها قرار داشتند.

صدرالحسینی ادامه داد: آمریکایی ها متصور بودند که همه معادلات منطقه توسط سیاست مداران وابسته به آنها به نتیجه خواهد رسید اما آمریکایی ها به مذاکرات آستانه دعوت نشدند و صرفا می توانند مناظره گر روند و نتایج گفتگوهای سیاسی باشند. 

وی اظهار کرد: متاسفانه تفکری در کشور با راه اندازی شایعاتی در خصوص اینکه می توان با داعش هم مذاکره داشت مدتی قبل فضای رسانه های ما را مملو از این نکته کرده بود که می توان با تروریست ها به مذاکره پرداخت. داعش برای نابودی اسلام ایجاد شده بود و دلیل موفقیت آن هم حمایت های آشکار و پنهان استکبار جهانی بود.

کارشناس مسائل منطقه گفت: در حال حاضر معتقدین به گفتگو با داعش با سکوتی غیرقابل توجیه افکار عمومی جامعه را مورد هدف قرار داده اند و مشخص نیست این تفکر غیر منطقی چگونه و از چه طریقی در فضای رسانه ای ما رخنه کرده بود.

صدرالحسینی در پایان خاطر نشان کرد: در نتیجه اینکه داعش امروز به لحاظ نظامی و عملیاتی به حضیض ذلت افتاده و در عرصه سیاسی هم دست بالا با سوریه است و این نکته در اقدامات مقابله ای با تروریست ها به اثبات رسیده که حرف اول را «میادین عملیاتی» در دفاع از کشورها می زند و البته نباید فراموش کرد که برای تامین منافع ملی کشور هم به قوای نظامی کارآمد نیاز است و هم به دیپلمات های قوی، شجاع و کار بلد در امور سیاسی و این مساله را کسی نمی تواند انکار کند که هر دو مساله در این امر مهم و لازم هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر