اماکن دیدنی اردبیل ؛ معرفی زیباترین های اردبیل

اماکن دیدنی اردبیل ؛ معرفی زیباترین های اردبیل شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - گردشگری,ایران گردی در سفر به اردبیل، شهری سردسیر می باشد

در سفر به اردبیل، شهری سردسیر می باشد. بهترین زمان سفر به این شهر بهار و تابستان است. در این فصل های سال در این شهر هوا خنک است. اردبیل دارای مکان های دیدنی و فضای سبز و طبیعت بسیار زیبا است. این شهر هممچنین دارای خوراکی و غذاهای خاص خود است. در این مطلب در سفر به اردبیل و معرفی برخی از اماکن دیدنی اردبیل همراه با جاذبه های گردشگری اردبیل با شما همراه خواهیم بود ...

سفر به اردبیل

دریاچه شورابیل: خیابان دانشگاه

این دریاچه در سفر به اردبیل و اماکن دیدنی اردبیل و جاذبه های گردشگری اردبیل که تنها  دریاچه درون شهری در ایران است، بین مردم بسیار پرطرفدار می باشد. در گذشته آب این دریاچه خاصیت درمانی داشته است و این بخاطر گل و لای کف دریاچه بوده است. بعد از گذشت زمان و افزودن آب شیرین به آن، خاصیت درمانی آن نیز کم شد. در اطراف این دریاچه زیبا، کاربری ها و فعالیت های تفریحی بسیاری مانند پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، هتل، رستوران و مانند این ها، وجود دارند.

دریاچه شورابیل

رودخانه بالیقو چای:  

در سفر به اردبیل علاوه بر دریاچه، رودخانه نیز دارد. این رودخانه از چشمه ها و برف های کوه سبلان و دامنه رشته کوه های بزغوش سرچشمه می گیرد، از میان شهر اردبیل می گذرد و به غره سو می ریزد. نام دیگر این رودخانه، ماهی دار است. بسیاری از افراد در فصل های بهار و تابستان در مجموعه اماکن دیدنی اردبیل و جاذبه های گردشگری اردبیل و در این رودخانه مشغول ماهیگیری هستند.

رودخانه بالیقو چای

پل هفت چشمه: میدان پانزده خرداد ابتدای خیابان ساحلی، روی رودخانه با لیقلو چای

بر روی رودخانه بالیقو چای پلی دراماکن دیدنی اردبیل و جاذبه های گردشگری اردبیل ساخته شده است که مربوط به دوران صفویه است. این پل نام های مختلفی دارد: هفت چشمه، ججین، یدی گوزلی، کورپی قرمزی و داشکستن (سنگ بر). وقتی به دیدن رودخانه بالیقو چای می روید، حتما این پل را نیز ببینید.

پل هفت چشمه

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی: بلوار مدرس، خیابان شخ صفی الدین اردبیلی ، میدان عالی قاپو

در سفر به اردبیل بدانید که این آرامگاه مجموعه ای زیبا از کاشیکاری، خوشنویسی و گچبری می باشد و دارای فضای روحانی بسیار خاصی می باشد. این آرامگاه جز 10 اثر ارزشمند و تاریخی ایران است. این محل در واقع منزل شیخ صفی الدین بوده است و در همین جا طبق وصیت او دفن شده است. جد پادشهان صفوی، شیخ صفی الدین بوده است. در این آرامگاه، مقبره بزرگان و پادشاهان نیز وجود دارد.در اطراف این آرامگاه، فروشگاه هایی جهت خرید صنایع دستی و حلوای سیاه وجود دارند.

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

خانه رضا زاده: محله اوچدکان

این خانه اعیانی قدمتی مربوط به زمان قاجار دارد و از آثار ملی می باشد. این خانه دو طبقه است و پلان آن به شکل نعل می باشد. سردر ورودی این خانه از جمله زیباترین سردرها می باشد، رو به میدانچه ای می باشد و به محوطه حیاط وصل شده است، این اتصال توسط یک هشتی می باشد. خانه رضا زاده از جمله زیباترین مکان های دیدنی اردبیل است که باید حتما آن را دید.

خانه رضا زاده اردبیل

بازار اردبیل: خیابان امام خمینی

می توان گفت تقریبا تمام شهرها دارای بازاری هستند که در آن بسیاری از محصولات مخصوص آن شهر را می توان یافت. اردبیل نیز چنین است. در این بازار می توان مواد خوراکی مختص اردبیل مانند، حلوای سیاه، عسل، شیرینی های محلی و ... را یافت. این بازار نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر سراهایی مختص پیشه های خاص دارد. از جمله این سراهای می توان به سرای زرگران، چاقو سازان، کفاشان، پارچه فروشان و... اشاره کرد. قیصریه مهم ترین بخش این بازار است. اما معماری زیبای این بازار بسیاری از افراد را به خود جذب می کند، طاق های جناغی و گنبدهای آن و روزنه هایی برای روشنایی بازار، بسیار جذاب می باشند.

بازار اردبیل


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر