اسدالله شعبانی می‌گوید؛

از زندگی خودمان حرف بزنیم

اسدالله شعبانی می‌گوید: اصالت ادبیات در گرو نگاه ویژه به پیرامون است و هنگامی حرفی برای گفتن خواهیم‌ داشت که از زندگی خودمان حرف بزنیم.

از زندگی خودمان حرف بزنیم

این شاعر کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: ادبیات زمانی می‌تواند اصالت پیدا کند که برگرفته از پیرامون خالق اثر باشد و چنان‌چه بخواهیم حرفی برای مخاطب داشته‌ باشیم، باید فرهنگ و زندگی بومی را وارد ادبیات کنیم.

او افزود: همه جای ایران سرای ماست و هر گوشه‌ای از این سرزمین، رنگ و آهنگی دلنشین دارد که می‌تواند انگیزه‌بخش سرایش شعر و نگارش داستان باشد.

شعبانی بهره‌گیری از رنگ، آهنگ، حرکت و ایجاد فضای نشاط‌بخش را لازمه کار برای کودکان و نوجوانان عنوان‌ کرد و ادامه داد: دوری از آموزش‌محوری و بسترسازی برای نگرش خلاقانه، می‌تواند زمینه‌ پیوند افزون‌تر مخاطب با کتاب را فراهم‌ کند.

نویسنده کتاب «نخستین پرواز» همچنین فعالیت‌های گروهی و هم‌افزایی در سایه حضور در کارگاه‌های ادبی را زمینه‌ساز رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان دانست.

شعبانی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت توسعه کتاب‌خوانی و همچنین پرورش ذوق هنری و ادبی اعضا گفت: کانون همواره خاستگاه هنرمندان و صاحبان اندیشه بوده و حضور در این مجموعه‌ فرهنگی می‌تواند امکانی برای پویایی و رشد همه‌جانبه مخاطبان را فراهم‌ کند.

این شاعر کودکان و نوجوانان با تبیین این موضوع که کودکان نیازمند کنکاش و پرسشگری هستند گفت: لازم است فرصت بهره‌گیری از فرصت‌های شبکه‌های مجازی برای بچه‌ها فراهم‌ شود و ضمن بسترسازی برای استفاده از فن‌آوری روز، در مقام هدایتگر برای آنان نقش‌آفرینی کنیم.

او همچنین باورمندی مربیان و خانواده‌ها به اهمیت مطالعه را لازمه‌ علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان  به کتاب ارزیابی‌ کرد و گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کافی نیست که فقط بخواهیم بچه‌ها کتاب‌خوان بار بیایند؛ اولیا، مرببان و خانواده‌ها باید کتاب‌خوان باشند و به این باور رسیده‌ باشند که خواندن لازمه‌ زندگی بهتر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر