سرای روشن ؛ یادگاری زیبا از هنر و معماری تهران قدیم

سرای روشن ؛ یادگاری زیبا از هنر و معماری تهران قدیم سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - گردشگری,تهران گردی,تاریخ گردی اگر شما نیز از علاقه مندان و یا تحصیل کردگان رشته معماری هستید، بدون شک همیشه ب ...

اگر شما نیز از علاقه مندان و یا تحصیل کردگان رشته معماری هستید، بدون شک همیشه بدنبال کشف بناهایی با قدمت و زیبا هستید. ما نیز برای جلب رضایت شما در این پست قصد داریم شما را با یکی از مصادیق زیبای معماری تهران قدیم آشنا کنیم. البته شاید خیلی از شما نام سرای روشن را شنیده و یا حتی از آن دیدن کرده باشید. اما اگر دقایقی را با ما همراه شوید برای سفر به تهران، دیدنی های تهران و تماشای یکی از آثار تاریخی تهران، ضرر نخواهید کرد. موضوع مورد توجه ما در این پست عمارتی است که به سرای روشن شهره شده است. این بنا در عصر پهلوی اول و در سال 13311 در نزدیکی خیابان ناصر خسرو و کوچه مروی احداث شده است.
شهرت این بنا بخاطر معماری فوق العاده و بی نظیری است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده و یکی از قدیمی ترین مراکز تجاری تهران قدیم بوده است. از میزان محبوبیت و زیبابی این عمارت همین بس که محال است کسی از کنار آن رد شده و محو زیبایی آن نشود.
البته این بنا نیز مانند اکثر آثار تاریخی مرمت نیز شده است. اولین بار توسط مهندس صفامنش در دهه هفتاد و برای باری دیگر در سال های اخیر مورد مرمت قرار گرفته است. که انصافا مرمتی درخور این بنا صورت گرفته بطوریکه زیبایی های آن با گذشت نزدیک به یک قرن همچنان پاربرجا بوده و می تواند موضوع بسیاری از عکس های شما باشد. با همگردی همراه باشید برای سفر به تهران قدیم، دیدنی های تهران و یکی از زیباترین آثار تاریخی تهران.
سرای روشن

و اما چگونه میتوانیم خود را به سرای روشن برسانیم؟

اگر تا الان راغب شدید تا سری به این بنای تاریخی مرکز شهر تهران بزنید باید بگم که دسترسی به آن بسیار آسان است. چرا که از طریق ایستگاه های پانزده خرداد و امام خمینی واقع در خط یک و دو مترو تهران می توانید با اندکی پیاده روی خود را به خیابان ناصرخسرو و پس از آن به کوچه مروی برسانید. پس از ورود به کوچه مروی و گذر از مسجد ثامن الائمه، این عمارت همچون نگینی خودنمایی می کند.
اگر هم آدرس دقیق آن را بخواهید در میانه خیابان ناصر خسرو و نزدیکی کوچه مروی باید دنبال آن بگردید. امید است با نگارش این مطلب نسبتا کوتاه اشتیاقی در دل شما خوانندگان عزیز همگردی برای بازدید از این عمارت و بنای قدیمی تهران بوجود آورده و موجبات رضایت خاطرتان را فراهم کرده باشیم.
سرای روشن


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان