ماهان شبکه ایرانیان

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

انتقادات عضو فراکسیون گردشگری از سازمان میراث/ ناشیانه عمل نکنیم!

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اولویت‌ها در کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی تغییر نمی‌کند گفت: سازمان میراث فرهنگی هنوز برنامه و استراتژی مشخصی برای گردشگری ندارد.

انتقادات عضو فراکسیون گردشگری از سازمان میراث/ ناشیانه عمل نکنیم!

پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون گردشگری به خبرنگار مهر گفت: با تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در مجلس شورای اسلامی اولویت‌ها تغییر نمی‌کند. ما برای تشکیل این کمیسیون با کارشناسان میراث فرهنگی نیز در ارتباط بوده‌ایم. اتفاقا دغدغه من میراث فرهنگی نیز هست و معتقدم که راه حفظ هویت ملی و گسترش فرهنگ حفظ میراث فرهنگی، در گرو گسترش صنعت گردشگری است. اگر گردشگری توسعه پیدا کند؛ منبعی می شود که بتواند از میراث فرهنگی نیز نگهداری کند.  

وی ادامه داد: برای ما بسیارمهم است که گردشگر ایرانی جاذبه‌های فرهنگی کشورش را هم بشناسد. اکنون مردم ما به مناطقی می‌روند و گردشگری کشورهایی را رونق می‌بخشند که با حداقل بحث‌های هویتی رو به رو هستند. آنها از این طریق درآمدهای زیادی را کسب می‌کنند ولی ما با این میراث غنی که در کشور داریم درآمد کسب نمی‌کنیم.

سلحشوری بیان کرد: زمانی که به صربستان سفر کردم همه مسئولان این کشور از جمله وزرا، معاون نخست وزیر و... از تمدن غنی پارس صحبت می‌کردند آنها ایران را کشوری با هویت برجسته می‌دانند ولی ما خودمان قدر کشور خودمان را نمی‌دانیم.  

عضو فراکسیون گردشگری مجلس درباره اینکه در مقابل اصرار نمایندگان مجلس بر وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، مسئولان این سازمان اعلام می‌کنند که همیشه پاسخگوی نمایندگان بوده‌اند گفت: در مقابل اینکه چرا می‌خواهیم گردشگری به وزارتخانه تبدیل شود تنها یک سوال و جواب به همه این بحث‌ها خاتمه می‌دهد و آن این است که اگر این سازمان وزارتخانه بود آیا در چهار سال، چهار رئیس عوض می‌کرد؟ من فکر می‌کنم این سوال و جواب آن خیلی کامل است و بسیاری از سوالات را پاسخ می‌دهد.

وی گفت: اکنون در سازمان میراث فرهنگی از نیروی افرادی که زمانی در جزیره کیش کار می‌کردند استفاده شده، اگر کسی به یک حوزه وارد می‌شود حداقلش این است که افراد کارآمد این حوزه را بشناسد و از آنها استفاده کنند اما اکنون این سازمان در حد یک جزیره تقلیل پیدا کرده است.  

سلحشوری بیان کرد: تا جایی که من می‌دانم رئیس سازمان در کیش هم چندان موفق عمل نکرده است. در جلسه روسای تشکل‌های گردشگری نیز اعلام شد که هنوز در بخش معاونت گردشگری سه اداره کل، مدیر ندارد. به نظرم این سازمان هنوز نقشه راه درستی ندارد.  

وی افزود: من از احترامی که سازمان برای نمایندگان قائل است،  قدردانی می‌کنم. چون هر لحظه که اراده کرده‌ایم با رئیس سازمان و معاون ایشان جلسه داشتیم. ولی مسئله ما درباره میراث فرهنگی و گردشگری کشور است که باید گسترش پیدا کند اما زمانی که با آن‌ها صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که برنامه و استراتژی مشخصی ندارند. حتی به نظرم این سازمان شان ریاست جمهوری را هم با نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه پدری رئیس جمهور حفظ نکرد. برخی از حرکت‌ها توسط این سازمان ناشیانه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان