مراکز خرید و بازارهای کاشان ؛ خرید در شهر گلاب

مراکز خرید و بازارهای کاشان ؛ خرید در شهر گلاب چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ایران گردی,خرید,گردشگری,تفریح و سرگرمی بازدید از بازارها و مراکز خرید، یکی از جذاب ترین بخش های سفر می باشد، خصوص ...

بازدید از بازارها و مراکز خرید، یکی از جذاب ترین بخش های سفر می باشد، خصوصا برای افرادی که خرید کردن را دوست دارند و از آن لذت می برند. اگر قبل از سفر خود بتوانیم اطلاعاتی را در مورد مراکز خرید مقصد و بهترین  کالاهای آن ها به دست آوریم، می توانیم خرید بهتر و مناسب تری داشته باشیم. در این بخش قصد داریم شما را با مراکز خرید کاشان و بازارهای کاشان آشنا کنیم تا در سفر به کاشان و تور کاشان، دچار سردرگمی نشوید. با همگردی همراه باشید.

مراکز خرید کاشان

بازار سنتی کاشان 

یکی از زیباترین بناهای قدیمی و بازارهای کاشان، بازار سنتی این شهر می باشد. این بازار از اواسط خیابان بابا افضل شروع شده، تا حدود دروازه دولت ادامه دارد و شامل تعداد زیادی بازارچه و گذر می شود. بناهای تاریخی فراوانی نیز در این بازار وجود دارند که از بین آن ها می توان به مسجد میدان میر عماد، تیمچه امین الدوله، تیمچه بخشی، تیمچه سید آقا، تیمچه صباغ، آب انبار بالا بازار، آب انبار درب زنجیر، حسینیه سوراخ ریسمان، مسجد کفش دوزها، مسجد بالا بازار و ... اشاره کرد. از دیگر جاذبه های بازار سنتی کاشان، کاروان سراهای موجود در آن هستند که از مهم ترین آن ها می توان کاروانسرای ذغالی ها، کاروانسرای نو و میرپنج را نام برد. اصناف مختلفی در این بازار فعالیت می کنند که مهم ترین آن ها مسگری، رنگرزی، کفش دوزی، زرگری، بزازی و ریسمان فروشی هستند و هرکدام از آن ها در راسته و بازار خود مشغول به کارند. بازار سنتی کاشان در دوران سلجوقیه و صفویه از اهمیت و رونق بالایی برخوردار بوده است و دلیل آن قرار گرفتن این بازار در کنار راه های بازرگانی باستانی بوده است. این بازار در سال 1192 در اثر زلزله تخریب شد و بسیاری از بناهای تاریخی و بافت آن از بین رفت. بازار کنونی بر روی بقایای باقی مانده از بازار قدیم بازسازی شده است که البته این بازسازی بر اساس معماری دوره قاجاریه انجام شده و از آن موقع باقی مانده است.

مراکز خرید کاشان

بازار صفویه کاشان

یکی از بهترین و معروف ترین مراکز خرید کاشان که باید در تور کاشان به آن سر زد، بازار بزرگ صفویه است. در این پاساژ می توانید انواع کالاها از جمله پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، لباس عروس، لوازم آرایشی، زیورالات و ...  را پیدا کنید. این پاساژ دو طبقه دارای پارکینگ بوده و ساعات کاری آن هر روز از صبح تا 10:30 شب می باشد.

مراکز خرید کاشان

مجتمع تجاری سبز

مجتمع تجاری سبز نیز یکی دیگر از مکان هایی است که می توانید در سفر به کاشان و تور کاشان، انواع کالاهای مورد نیاز از کیف و کفش گرفته تا انواع پوشاک مردانه و زنانه و بچه گانه را از آن خریداری نمایید. این مجتمع تجاری در خیابان شهید رجایی کاشان واقع شده است.

مراکز خرید کاشان

مراکز خرید شفق و سپید

مرکز خرید شفق و مر کز خرید سپید نیز که در خیابان شهید رجایی واقع شده اند، جزو بهترین مجتمع های کاشان هستند که می توانید در تور کاشان، کالاهای مختلفی را از آن جا تهیه نمایید.

مراکز خرید کاشان

مراکز خرید کاشان

جمعه بازار

جمعه بازار کاشان نیز از جمله بازارهای کاشان است که مانند جمعه بازار شهرهای دیگر پر از  شلوغی و جمعیت است. دست فروشان، هر هفته در یک مکان دور هم جمع شده و کالاهای رنگارنگ و متنوعی به مردم عرضه می کنند. این بازار نیز به دور از فروشگاه های لوکس و پرزرق و برق، سرشار از زندگی و شور و هیجان است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر