ماهان شبکه ایرانیان

گشت و گذار مجازی در شهر کاتماندو، پایتخت ۲۰۰۰ ساله نپال

گشت و گذار مجازی در شهر کاتماندو، پایتخت ۲۰۰۰ ساله نپال پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - جهان گردی,اماکن دیدنی,گردشگری در این مطلب از سفر به کاتماندو برایتان می گوییم از جاذبه های گردشگری کاتمان ...

در این مطلب از سفر به کاتماندو برایتان می گوییم از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو که بازدید آن ها را نباید از دست داد. نپال یک کشور کوچک آسیایی است. یکی از مهمترین بخش های کشور نپال ، پایتخت این کشور شهر کاتماندو میباشد. قدمت این شهر را دو هزار سال تخمین زده اند. این شهر در میان دره ی بزرگی در بین چهار کوه قرار دارد و از نظر تاریخی مهمترین شهر نپال است به طوری که به آن لقب «تمام نپال» یا «نپال واقعی» داده شده است. معنی لغوی کاتماندو سایه سار چوبی میباشد.علت این نامگذاری نوع معماری شهر است که در آن سایه بان چوبی زیاد بوده است. برای توریست ها دیدن یک شهر قدیمی با خیابانهای باریک و معماری باستانی که ده ها معبد تو در تو و ساختمان مدرن را با هم دارد جذابیت ویژه ای دارد. بیشتر از یک میلیون نفر در شهر کاتماندو زندگی میکنند و بیشتر این جمعیت را بودائیان تشکیل میدهند. بنابراین با ما همراه باشید در سفر به کاتماندو برای تماشای جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو ...
کاتماندو

داستان این شهر دیدنی ....

در سال 2015 زلزله شدیدی در این منطقه رخ داد که تلفات سنگینی به دنبال داشت.این زلزله تعدادی از مناطق تاریخی شهر را از بین برد. از جمله تا حدود زیادی موجب تخریب میدان دوربار که یکی از میراث تاریخی نپال در لیست یونسکو بود شد.اما هنوز تعداد زیادی از جاذبه های این شهر پا برجا و استوارند و کاتماندو هنوز روح تاریخی خود را حفظ کرده است. ضمن اینکه با پیشرفت صنعت گردشگری در پایتخت نپال،هرسال برتعداد مسافرانی که راهی این کشور میشوند اضافه میشود.برای اینکه به کاتماندو سفر کنید باید به ماجراجویی و کشف کردن علاقه مند باشید. در سفر به توکماندو امکان اینکه گردشگران ساعتها در یک ترافیک در یک ریشکای قدیمی گیر کنند بسیار است اما اگر علاقه مند به تاریخ باشید، دیدن منطقه های  قدیمی و تاریخی و معابد آن که متعلق به قرون وسطی هستند خستگی را از تن شما بیرون خواهد برد و هنر و فرهنگ مردم این  منطقه شما را شگفت زده خواهد کرد. میتوانید در معبدهای پنهانی که پر از گلهای زیبا هستند قدم بزنید.از مزرعه های برنج دیدن کنید و به کارگاههای آموزشی بروید. در این سفر بخش کوچکی از میراث هنری و طبیعی مردم کاتماندو را خواهید شناخت. این یک فرصت استثنایی است. کشف کردن طبیعت دست نخورده و منظره های بکر شهر قسمتی از آن چیزی است که در سفر به نپال باید تجربه کنید.برای اینکه در سفر به نپال فرصت کافی برای کشف جاذبه ها داشته باشید باید زمان سفرتان را حداقل یک هفته تامین کنید.

Kathmandu

تقویم سفر

بهار کاتماندور در فاصله بین ماههای بهمن تا اردیبهشت میباشد.این زمانی است که گلها و شکوفه های رنگارنگ طبیعت این شهر را لبریز میکند.برای مسافرانی که جذب جاذبه های طبیعی این منطقه میشوند زمان خوبی است.ازآخر شهریور تا ماه آبان به دلیل هوای مساعد ،جشنها و فستیوالهای مختلف برپا میشوند. این زمان در کاتماندو اوج حضور گردشگران است. در ماههای دی و آذر منطقه کاتماندو در سرما فرو میرود.پس سفر به کاتماندو در فصل سرد توصیه نمیشود. در زمان باران های فصلی که این بارانها تا ماه مرداد طول میکشد.این زمان برای بازدید از پایتخت نپال زمان خوبی نیست.
نپال

برنج و سبزیجات ارگانیک

یکی از تجربه های بیاد ماندنی سفر به نپال ، مزه غذاهای سنتی این کشور است که جزو جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو حتی بهحساب می آید. در دره کاتماندو میتوانید این غذاها را امتحان کنید. مواد اصلی غذاها در این منطقه برنج و سبزیجات است.  در یکی از خیابانهای لوکس این منطقه میتوانید به رستوران فایر اند آیس بروید و بهترین غذاهای سنتی ایتالیایی را تهیه نمایید. این رستوران قدیمی در سال 1995 افتتاح شده و خیلی زود به مشهورترین پیتزا فروشی در این شهر تبدیل شد. اگر مایلید در میان خانواده های مرفه نپال غذا بخورید میتوانید به این رستوران بروید. در نپال افراد زیادی نیستند که تمکن مالی مناسبی داشته باشند. رستوران بهو جان گریها (Bhojan Griha)  یک محل تاریخی محسوب میشود. این رستوران در حدود 150 سال قبل محل اقامت یکی از کشیشان سلطنتی بوده است اما در حال حاضر این مکان از زیباترین رستورانهای این شهر به حساب می آید. ظرفیت رستوران بیشتر از 250 نفر می باشد. یک غذای رنگارنگ و خوشمزه نپالی در ظرفهای برنجی چیزی است که در این رستوران باید انتظارش را داشته باشید. همچنین اجرای موسیقی سنتی و مردمی نپال در رستوران حال و هوای خوبی دارد. رستوران یانگلینگ از مهمانان خود با سبزیجات بخار پز و سوپ رشته داغ پذیرایی  میکند. این رستوران به خاطر کیفیتش شهرت خوبی دارد. برای خوردن یک ترکیب هیجان انگیز از غذاهای اروپایی و آسیایی میتوانید به آشپزخانه و کافی شاپ رزماری سر بزنید. این آشپزخانه در طبخ غذاهای خود از محصولات طبیعی و ارگانیک مزرعه های محلی استفاده میکند. همچنین حیاط و فضای باز رستوران منظره های دل انگیزی را به شما پیشکش میکند. یکی از رستورانهای دلپذیر در کاتماندو کافه قیصر است این رستوران غذاهای خود را در باغهای سرسبز اطراف سرو میکند و قهوه ی آن نیز به شدت محبوب است.

برنج و سبزیجات ارگانیک

چگونه برویم؟

برای اینکه به نپال سفر کنید باید از این کشور ویزای توریستی بگیرید. پس در اولین قدم به سایت اینترنتی سفارش ویزای نپال بروید و فرم ویزا را به صورت اینترنتی دریافت کنید آن را پر کنید و بعد از اینکه پاسخ کنسولگری نپال را دریافت کردید مدارکی مانند گذرنامه و کپی صفحات دوم و سوم گذرنامه و دو قطعه عکس را به کنسولگری نپال واقع در خیابان سعادت آباد تهران ببرید. هزینه ویزای توریستی به مدت پانزده روز در این کشور سی دلار آمریکا  میباشد. برای سفر به کاتماندو از خطوط هوایی قطر، امارات، ترکیش یا عمان استفاده نمایید.
نپال

تاکسی و ریشکاسواری

زمانی که میخواهید در کاتماندو گردش کنید خوب است به چند نکته دقت داشته باشید. نکته اول: تعداد زیادی از خیابانهای کاتماندو اسم مشخصی ندارند و به همین دلیل پیدا کردن مسیر برای یک مسافر نا آشنا بسیار سخت است. نکته دوم اینکه این شهر ترافیک شدیدی دارد که گاهی ساعتها طول میکشد. بهترین روش برای گردش در کاتماندو پیاده روی است. اما مسیرهای طولانی نیز وجود دارند که این مسئله را دشوار میکنند. شما میتوانید به جای تاکسی از ریشکا استفاده کنید. این وسیله نقلیه محلی به شما برای بازدید از نقاط تاریخی کمک میکند و علاوه بر این جزو یکی 

تاکسی و ریشکاسواری

جشنواره های کاتماندو

در فصلهای مختلف سال مردم نپال جشنهای مختلفی را برگذار میکنند. این جشنها که جزئی از جذابیتهای توریستی این کشور نیز محسوب میشود ریشه در فرهنگ و مذهب این مردم دارد و حتی جزو جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو محسوب می شوند.

جشنواره های کاتماندو

هیجان رنگ ها

جشن هولی یا جشن رنگ یکی از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو و مراسم های مشترک بین مردم هند و نپال است. این مراسم در یکی از ماههای فوریه یا مارس انجام میشود و به دلیل هیجان زیادی که در شهر ایجاد میکند شهرت دارد.این زمان هنگام شروع فصل بهار در کشور است. جشن هولی یا رنگ پاشی و آب بازی تعطیل رسمی در تمام هندوستان است. مردم در این زمان که مطابق تقویم هندی تعطیل رسمی است، پایان زمستان و آغاز بهار طبیعت را جشن می گیرند. در این جشن بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه های مخصوص به سوی یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و رقص، به سرور و پای کوبی می پردازند. در این آیین شاد، همهٔ افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده است. در این روز مردم پودرهای رنگارنگی به هم میپاشند. یک جشن شاد و البته پر آشوب که سرتاپای شما را رنگی خواهد کرد. پس اگر میخواهید در هولی شرکت کنید یک دست لباس قدیمی به تن کنید چون در پایان این مراسم دیگر نخواهید توانست از آن استفاده کنید. مدت جشن هولی یک روز کامل یا 24 ساعت است.

جشن هولی

جشن باران

در ماه سپتامبر با افزایش دمای هوا فصل بارندگی در کاتماندو به پایان میرسد. در این زمان نیز فستیوال مهمی در شهر برگذار میشود.فستیوال ایندرا که او را به عنوان خدای خدایان و خدای باران و رعد و برق نیز میشناسند. این خدای نپالی همواره سوار بر فیل سفید عظیمی است. فصلی از کتاب ریگ ودا به نام اوست.همچنین در کاتماندو یکی از دختران جوان ساکن این منطقه را به عنوان الهه زندگی انتخاب میکنند. انتخاب این فرد با دقت بسیارزیادی صورت میگیرد. این کودک باید بین دوتا چهار ساله باشد. هیچ وقت آسیب ندیده و دچار خونریزی نشده باشد و بتواند 23 آزمایش کمال را با موفقیت پشت سر بگذارد. از جمله این آزمایش ها آزمایش فال، شکل دندان و رنگ چشم است. بعد از انتخاب الهه جشن به صورت رسمی آغاز میشود و به مدت هشت روز به طول می انجامد. در پایان این مراسم هم خدای آکاش با یک ماسک خیلی بزرگ در میان مردم حاضر میشود.

جشن باران

ارابه طلایی

جشن بیسکت جاترا  (Bisket Jatra) در ماه آوریل برگذار میشود که در سفر به کاتماندو تماشای آن را نباید از دست داد. اوج مراسم جشن در اواسط آوریل است در این زمان یک ارابه ی بزرگ طلایی رنگ در اطراف شهر به گردش در می آید تا به محله خالنا تول  (Khalna Tole) برسد. این ارائه طلایی تصاویری از خدایان مردم نپال را در خود حمل میکند و در طول مسیر خود ساکنان شهر را به دوری از جنگ و حفظ صلح و دوستی دعوت میکند.

ارابه طلایی

بهترین مکان اقامت در سفر به کاتماندو

در کاتماندو میتوانید انواع مختلفی از اقامتگاهها را پیدا کنید. در این شهر از هتل های بین المللی لوکس تا مسافرخانه های ارزان قیمت وجود دارد. در سال 2015 و در طی زلزله تعدادی از هتل ها و مسافرخانه ها صدمه دیدند و تعداد زیادی از اماکن اقامتی برای بررسی های امنیتی تعطیل گشتند. پس از بررسی و ایمن سازی این ساختمانها بار دیگر به سرکار خود بازگشتند.

اقامت در یک موزه هنری

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مایلید در بهترین هتلها اقامت داشته باشید پس باید به سراغ هتل دواریکا بروید. این هتل شیک بسیار مجهز است و از هتل هایی است که برای گذراندن ماه عسل بسیار مناسب است. در 40 سال گذشته صاحبان این هتل چندین نوع مجسمه چوبی زیبا را از تمام منطقه کاتماندا جمع آوری میکنند و از آنها در دکورهتل استفاده مینمایند. این مسئله موجب شده که این هتل به یک موزه ی زیبای هنری شباهت داشته باشد. در این هتل لوکس کلیه امکانات رفاهی مهیا میباشد. موقعیت این هتل در قسمت مرکزی شهر میباشد و درست در روبروی یکی از خیابانهای شلوغ شهر است. اما همین بودن هتل در مرکز شهر موجب میشود که اقامت در آن بهتر باشد چرا که از آن نقطه بهتر میتوانید به تمام مناطق دیدنی شهر دسترسی داشته باشید. در این هتل 5 ستاره برای هرشب اقامت باید 260 دلار هزینه کنید.

بهترین مکان اقامت

 پر زرق و برق

هتل هایت کاتماندو یک هتل پر هزینه است. در ساخت این هتل از هیچ هزینه ای  فروگذار نشده است. معماری ساختمان مدرن و به روز است. سالن ورودی آن چشم گیر و پر تجمل است و استخر ورودی فوق العاده ای دارد. کلیه اتاقهای این هتل کاملاً مدرن و امروزی بوده و در آنها امکاناتی مانند تلوزیون صفحه تخت، یخچال و وان اختصاصی را مد نظر قرار داده اند. همچنین هتل دارای یک استخر شنای بزرگ، سالن بدنسازی مجهز و رستورانهای خیلی خوب است.هتل هایت در جاده بودهانت چندکیلومتر بیرون از شهر کاتماندو قرار دارد. این هتل پنج ستاره برای هرشب اقامت 110 دلار هزینه دریافت مینماید.

مانند یک قصر

اگر خواستید در میان کاتماندو یک عمارت قرن نوزدهمی کلاسیک را ببینید سریبه هتل شانکر بزنید. این هتل با باغ  زیبا و مجلل و راهروهای چوبی منحصر به فردش برای اقامت در کاتماندو گزینه خیلی خوبی است. این هتل یکی از بهترین استخرهای کاتماندو را دارد. لابی هتل یک محل تاریخی بود که بخش بزرگی از آن در طول زلزله سال 2015 تخریب شد اما تعمیرات اساسی روی آن انجام شد و البته صدمه ای به اتاقهای آن نرسید.هتل شانکر شبیه به یک قصر است اتاقهای زیبا با کف پوشهای چوبی دارد و دکوراسیون آن با رنگهای روشن انتخاب شده. اقامت در این هتل چهار ستاره برای شما شبی 50 دلار هزینه خواهد داشت.

مهمان خانه مجهز

اگر مایل به گذراندن سفری با هزینه کم هستید، مهمان خانه رکپا مکانی مناسب برای شماست. اتاقهای مهمانخانه به اندازۀ کافی بزرگ و مدرن هستند و یک باغ زیبا دارد که محیطی دلپذیر فراهم میکند. رستوران این مهمانخانه از مهمانان خود با غذاهای محلی پذیرایی میکند. با وجودی که بیشتر مسافران این مهمانخانه از این مسئله مطلع نیستند اما سود مهمانخانۀ رکپا به خانه های کودک کاتماندو متعلق میگیرد. در این مهمانخانه سرویس اینترنت پرسرعت رایگان میباشد و در هر اتاق حمام خصوصی کتری برقی و سیستم تهویه وجود دارد. اقامت در مهمانخانه رکپا برای هرشب 28 دلار هزینه در بر دارد. بنابراین در سفر به کاتماندو، نام این محل را به خاطر داشته باشید.
کاتماندو

روز اول سفر به کاتماندو

خوب است بدانید کاتماندو تنها پایتخت کشور نپال نیست. این شهر در حقیقت مرکز مذهبی مردم این کشور نیز محسوب میشود. یکی از جذابیت های این سفر برای شما میتواند جستجو در معابدی باشد که قدمت تاریخی بسیاری دارند همچنین دیدن آیین های مردم این کشور نیز از جذابیت های این کشور است.

نمادهای اسرار آمیز

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های کاتماندو مقبره گنبدی بودهانت(Boudhanath)  است. این در 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو در لیست این سازمان ثبت گردید. بنای گنبد روی پایۀ هشت ضعلی بزرگی بنا شده که به اطراف آن پرچمهای رنگارنگی آویخته اند. در این معبد میتوانید انواع نمادها را ببینید. به طور مثال پنج مجسمۀ بودا در این معبد وجود دارد که نماد پنج عنصر سازنده جهان (آب ، باد، خاک، آتش و زمین) است.سیزده حلقه دارد که نماد سیزده پله برای رسیدن فرد به اوج دانایی و کمال است. همچنین این بنا نه طبقه دارد که اشاره به کوه مرو میباشد که در نظر بودائیان مرکز کیهان محسوب میشود. درکشور نپال معبد بودهانت مرکز جامعۀ بودائیان محسوب میشود و در اطراف آن 40 صومعۀ مختلف وجود دارد.
کاتماندو

بلندترین معبد

در سفر به کاتماندو نباید سفر به بوهاکتاپور(Bhaktapur)  را که در 10 کیلومتری کاتماندو قرار دارد را فراموش نکنید. در قرن دوازدهم بوهاکتاپور زیر نظر آناندا مالا پادشاه وقت بود که آن را به عنوان یک شهر مستقل میشناختند. این مکان میدانی بنام دوربار دارد که اطراف آن با معابد باستانی و مجسمه های زیبا پر شده است. قسمت شمالی این میدان به کاخ سلطنتی این منطقه مرتبط است که در ساختمان آن گالری هنری ملی نپال وجود دارد.شهرت بوهاکتاپور در میان گردشگران به دلیل معابد زیبا و مجسمه های باستانی آن میباشد. همچنین در سال 1702 بلندترین معبد نپال در این مکان ساخته شد.
Bhaktapur

معبد طلاکاری شده

در سال 1696 یکی از مهمترین معابد هندوها در نپال ساخته شد. این معبد که به نام معبد پاشوپاتینات (Pashupatinath) شناخته میشود در ساحل رودخانۀ باگمانی ساخته شده و معماری حیرت انگیز آن بازدیدکنندگان را متعجب میسازد. قسمت پشت بام معبد پاشوپاتینات طلاکاری شده و چارچوب در اصلی آن از جنس نقره است که توسط مجسمه های خدایان بودایی احاطره شده. ارتفاع معبد پاشوپاتینات نزدیک 24 متر است و باید بدانید که ورود افراد غیر هندو به این معبد ممنوع میباشد. با این وجود میتوانید از بیرون نگاهی به ساختمان زیبا و فضا و معماری آن بیندازید.

 Temple

روز دوم سفر به کاتماندو

لذت بخش ترین بخش سفر به پایتخت کشور نپال، گردش در طبیعت زیبا و بکر دره کاتماندو است. این دره با شکوه با کوههای بلند محصور شده و زیبایی های بسیاری را در دل خود دارد.

پارک ملی

در سال 1973 پارک ملی چیتوان در این کشور تأسیس شد. این پارک که تنها یازده سال بعد در فهرست میراث جهانی ثبت شد بیشتر از 900 کیلومتر مساحت دارد. در این محدوده چند جنگل و تالاب طبیعی وجود دارد. خوب است بدانید که معنای لغوی کلمه چیتوان «قلب جنگل» است. در این پارک زیبا مسافران میتوانند انواع مختلفی از حیوانات را ببینند. بیشتر از 450 گونه پرنده در این مکان زندگی میکنند و تمساح، کفتار، میمون، گوزن شاخ دار و گراز وحشی از حیوانات این ناحیه میباشند. این پارک توانسته است محیط مناسب و امنی برای حیوانات پدید آورد به طوری که در سرشماری سال 2011 تعداد دو حیوان رو به انقراض جهان در این پارک به رشد مناسبی رسید . در این آمارگیری 125 قلاده ببر و 501 کرگدن شمارش شد که موفقیت طبیعی بزرگی به حساب می آید.

منطقه اورست

بخش بزرگی از رشته کوه اورست در کشور نپال میباشد. این کشور در حقیقت هشت قله بلند هشت هزارپایی از این رشته کوه را در خود جای داده که جزو جاهای دیدنی کاتماندو هستند. سایر قله های این رشته کوه در کشورهای هند، چین و پاکستان میباشند. میتوانید در فرودگاه لوکلا سوار یک هواپیمای کوچک شوید و در کمتر از نیم ساعت به منطقه اورست خواهید بود. از این منطقه میتوانید به بلندترین قله جهان صعود کنید. البته پیودن رشته کوه اورست کار هرکسی نیست و تنها کوهنوردان حرفه ای و به صورت تیمی از این کوه بالا میروند. میتوانید با یکی از این گروهها همراه شوید و به کوهنوردی بپردازید. این مکانی است که ورزشکاران بسیاری از سراسر دنیا بر آن پای نهاده اند.

everest nepal

کوه مقدس

یکی از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو، منطقه آناپورنا میباشد که در سفر به کاتماندو، بازدید آن را نباید از دست داد. این منطقه به واسطه طبیعت بکری که دارد و همچنین به خاطر وجود کوه مقدس شهرت خوبی دارد.مردم محلی این کوه را دم ماهی نامیده اند. علت این نامگذاری شکل این فلات در فصل یخ بندان است. اردوگاه اصلی این منطقه در ارتفاع 4130 متری زمین قرار دارد و نمای باشکوهی از یک یخچال طبیعی و شهر را پیش چشم بازدیدکنندگان می گسترد.افرادی که برای کوه نوردی و رسیدن به قله توانایی لازم را ندارند میتوانند در کافه دودل که یکی از جاهای دیدنی کاتماندو هست، توقف کنند و در حین نوشیدن چای به تماشای امضای اولین افرادی که به اورست صعود کرده اند بنشینند.
کوه مقدس

روز سوم سفر به کاتماندو

منطقه کاتماندو از نظر تاریخ سیاسی و فرهنگی با سرزمین های اطرافش ارتباط محدودی داشته و به همین دلیل برای توریست ها و افرادی که به مکانهای تاریخی علاقه مندند جذابیت خاصی دارد.

قلب شهر

روبروی کاخ پادشاه سابق کاتماندو یک میدان مربع شکل وجود دارد که مشهورترین میدان نپال و یکی از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو محسوب می شود. نام این میدان در بین میراث جهانی یونسکو ثبت شده. تعداد زیادی از ساختمانهای اطراف این میدان در سال 2015 بر اثر زلزله ریزش کرده. اما قسمتی از معماری جذاب و دیدنی این شهر باقی مانده که بخشی از هنر و فرهنگ چند صد ساله این کشور را نمایان میکند.منطقه دوربار به عنوان قلب گردشگری کاتماندو شناخته میشود. بعضی از ساختمانها و معابد این منطقه قدمتی در حدود دوازده قرن دارند و جزو جاهای دیدنی کاتماندو هستند.

کاخ سلطنتی

کاخ موزه نارایانهیتی(Narayanhiti)  تا پیش از سال 2008 محل زندگی و اقامت پادشاهان نپال بوده، این روزها به یکی از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو تبدیل شده. در سال 2001پادشاه و ملکه مبیراندرا و شش عضو دیگر خانواده سلطنتی به دست ولیعهد این کشور و به ضرب گلوله کشته شندند. برطبق شایعات این قتل عام خانوادگی در حقیقت انتقام ولیعهد  از پادشاه و ملکه به خاطر جلوگیری شان از ازدواج او بوده. جانشین این پادشاه گیانندرا که عموی ولیعهد بود به علت سیاستهای تند و سلطه گری که داشت در میان مردم محبوبیتی نداشت و مخالفان زیادی داشت. سرانجام در سال 2008 اعتراضات مردم نپال بالا گرفت و پس از چند قرن نظام جمهوری در کشور نپال شکل گرفت.این کاخ 52 اتاق دارد و لوازم اعضای خانواده سلطنتی گذشته در آن نگهداری میشود. امروزه بازدید از این کاخ که یکی از جاهای دیدنی کاتماندو است، برای مردم آزاد بوده و یکی از جاهای دیدنی در کاتماندو نپال به شمار میرود.

Narayanhity Palace  

پاتان

در جنوب کاتماندو منطقه پاتان قرار گرفته است که یکی از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو است. این منطقه توسط رودخانه باگماتی از شهر جدا شده است. پاتان تاریخی باستانی و کهن دارد. میتوان قسمتی از این تاریخ را در میان بناهای گندی که به 250 سال قبل از میلاد مسیح مربوط است  درک کرد. از جذاب ترین مناطق این بخش میتوان به معبد طلایی 5 طبقه ، معبد کومبشوار (که در حدود سال 1392 میلادی ساخته شده است)، و معبد قرمز ماپاندرانت (که قدمتی در حدود قرن هفتم دارد) میباشد.

 پاتان


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان