باکس آفیس روز شکرگزاری: Coco با فروش بالایش Justice League را می‌بلعد

استودیوی انیمیشن‌سازی دیزنی و پیکسار بین خودشان صاحب شش اکران پنج‌روزه‌ی برتر تاریخ در روز شکرگزاری، بدون در نظر گرفتن تورم، هستند

«کوکو» Coco پیکسار Pixar آخرین عنوان انیمیشنی از امپراتوری انیمیشن‌سازی دیزنی Disney است که پیروز باکس آفیس تعطیلات روز شکرگزاری شده است و با اکران پنج‌روزه‌ی 71.2 میلیون دلار از 3987 سالن سینما، پس از «داستان اسباب‌بازی‌ها 2»Toy Story 2، «منجمد» Frozen و «موانا» Moana، چهارمین اکران بزرگ تاریخ در روز شکرگزاری است. فروش آن شامل 49 میلیون دلار در آخر هفته‌ی سه‌روزه است. «کوکو» Coco در روز پنجشنبه اکران شد، در حالی‌که جان لستر John Lasseter مدیر انیمیشن‌سازی دیزنی Disney و یکی از پایه‌گذاران پیکسار Pixar، پس از داشتن “مکالمات دردآور ” و “کج‌روی”های نامشخص وارد یک دوره‌ی شش‌ماهه‌ی غیبت شد.
این فیلم که درباره‌ی تعطیلات محبوب مکزیکی‌ها موسوم به Dia de Los Muertos (روز مردگان) است، امتیاز رؤیایی A+ را در سینمااسکور به دست آورد و به گزارش PostTrak از کام‌اسکور comScore با استقبال بی‌نظیر مخاطبان اسپانیایی‌تبار مواجه شد که 36 درصد کل خریداران بلیت را تشکیل دادند. 43 درصد مخاطبان سفید‌پوست‌ها بودند.

در خارج از آمریکا — که «کوکو» تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ مکزیک شده است (با فروش 53.4 میلیون دلاری تاکنون) — این فیلم با فروش 30.7 میلیون دلاری از 22 مارکت با جمع فروش خارجی 82.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 153.4 میلیون دلار رسید. این فروش شامل 18.2 میلیون دلار فروش در چین می‌شود، جایی که در آن «کوکو» از جمعه تا شنبه فروش پیوسته‌ی 25‌ درصدی را رقم زد.
در اکتبر 2014 «کتاب زندگی» The Book of Life از ریل اف‌اکس استودیوز Reel FX Studios که آن‌هم انیمیشنی درباره‌ی روز مردگان بود، با اکران بی‌سروصدای 17 میلیون دلاری روبرو شد.
دیو هولیس، رئیس پخش دیزنی، گفت: “پیکسار نه‌تنها بر روی روایت یک داستان خوب تمرکز کرد، بلکه آن‌ها سعی کردند این فیلم را تا جایی که ممکن است متناسب با فرهنگ مختص این روز بسازند. به عقیده‌ی من این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود این فیلم برای تمام مخاطبان، مخصوصاً اسپانیایی تبارها، اصیل به نظر برسد. البته داستان آن برای همه ملموس است و پیکسار برای هر فیلمی این کار را می‌کند. در دنیایی که پر از عناصر حاشیه‌ای است، کیفیت همیشه کار را پیش می‌برد.”

استودیوی انیمیشن‌سازی دیزنی و پیکسار بین خودشان صاحب شش اکران پنج‌روزه‌ی برتر تاریخ در روز شکرگزاری، بدون در نظر گرفتن تورم، هستند. «منجمد» Frozen (در سال 2013) با 93.6 میلیون دلار فروش رکورد‌دار است؛ «موانا» Moana سال گذشته 82.1 میلیون دلار فروش را رقم زد؛ «گیسوکمند» Tangled در سال 2010 فروش 68.7 میلیون دلاری داشت؛ و «دایناسور خوب» The Good Dinosaur در سال 2015 فروش 55.5 میلیون دلاری به جیب زد. با در نظر گرفتن تورم، «داستان اسباب‌بازی‌ها 2» Toy Story 2 (در سال 1999) با فروشی نزدیک به 141 میلیون دلار، «منجمد» را کنار می‌زند (فروش پنج‌روزه‌ی «داستان اسباب‌بازی‌ها» بدون در نظر گرفتن تورم 80.1 میلیون دلار بود). دیزنی همچنین جایگاه هفتم را با «افسون‌شده» Enchanted (با فروش 49.1 میلیون دلار) تصاحب کرده است.
«کوکو» به کارگردانی لی آنکریچ Lee Unkrich و دستیار کارگردانی آدریان مولینا Adrian Molina درباره‌ی میگوئل Miguel، یک پسر 12 ساله است (با صداپیشگی آنتونی گنزالس Anthony Gonzalez) که می‌خواهد مانند ارنستو دلا کروز Ernesto de la Cruz (با صداپیشگی بنجامین برت Benjamin Bratt) موسیقی‌دان موفقی شود. مشکل اینجاست که خانواده‌ی او برای نسل‌هاست که موسیقی را ممنوع کرده‌اند. ناگهان میگوئل خود را در سرزمین جادویی مردگان می‌یابد که در آن با هم‌دستی هکتور Hector حیله‌گر (با صداپیشگی گیل گارسیا برنال Gael Garcia Bernal) به دنبال پرده برداشتن از راز تاریخ خانواده‌اش می‌رود.

«لیگ عدالت» Justice League از وارنر Warner و دی سی اینترتینمنت DC Entertainment در دومین آخر هفته‌اش در جایگاه دوم قرار گرفت و از 4051 سالن سینما فروش 59.7 میلیون دلاری را برای بازه‌ی پنج‌روزه‌ی تعطیلات (پنجشنبه تا یکشنبه) رقم زد که 40.7 میلیون دلار برای آخر هفته‌ی سه‌روزه بود و نسبت به آخر هفته‌ی گذشته 57 درصد افت داشته است. عملکرد این فیلم ابرقهرمانی که جمع فروش داخل آمریکا برای آن در یکشنبه 171.5 میلیون دلار بود همچنان بسیار پایین‌تر از «ثور: راگناروک» Thor: Rangarok است.
«لیگ عدالت» Justice League در خارج از آمریکا وضعیت بهتری دارد و توانسته است با فروش 72.2 میلیون دلاری از 66 مارکت در صدر باکس آفیس خارجی آخر هفته قرار گیرد و با عبور از مرز 300 میلیون دلار، جمع فروش جهانی خود را به 481.3 میلیون دلار تاکنون، برساند. «ثور» Thor از دیزنی و مارول Marvel در این بین از مرز فروش 500 میلیون دلاری رد شده و جمع فروش جهانی خود را به 790.1 میلیون دلار برساند.

برخلاف رقابت از طرف «کوکو»، «اعجوبه» Wonder کارگردان استیون شباسکی Stephen Chbosky خانواده‌ها را متعجب کرد. این فیلم فروش قوی 32 میلیون دلاری از 3172 سالن سینما را در پنج روز و فروش 22.3 میلیون دلاری را در سه روز آخر هفته رقم زد — با افت اندک 19 درصدی — که جمع فروش ده‌روزه‌ی این فیلم را در داخل آمریکا به 69.4 میلیون دلار می‌رساند.
این فیلم که اقتباسی از رمان شناخته‌شده‌ی کودکان نوشته‌ی آر. جی. پالاچیو R.J. Palacio است، درباره‌ی داستان پسر جوانی است که صورتش دفرمه شده و برای اولین بار به مدرسه‌ی عمومی می‌رود (کتاب این داستان آغازگر جنبش Choose Kind بود). لاینزگیت Lionsgate، پارتیسیپنت مدیا Participant Media، والدن مدیا Walden Media و مندویل فیلمز Mandeville Films در ساخت «اعجوبه» Wonder همکاری داشتند و جولیا رابرتز Julia Roberts، جیکوب ترمبلی Jacob Tremblay و اوون ویلسون Owen Wilson در آن بازی می‌کنند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان