تویوتا راو۴ هیبریدی شاسی‌بلند جدید تویوتا در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد + فیلم

ایرتویا نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش تویوتا در ایران در نمایشگاه خودروی تهران امسال یک کراس اوور جدید را معرفی کرده است که به زودی توسط این شرکت وارد بازار خواهد شد

ایرتویا نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش تویوتا در ایران در نمایشگاه خودروی تهران امسال یک کراس اوور جدید را معرفی کرده است که به زودی توسط این شرکت وارد بازار خواهد شد. این خودرو تویوتا راو4 هیبریدی است خودرویی که ورود آن به بازار کشور را از قبل می شد حدث زد چون نه تنها تمامی شرایط فرود به کشور را دارد بلکه این روزها که با وجود قانون منع واردات خودروهای بالای 2.5 لیتری شاهد عدم حضور شاسی بلندهای قدرتمند (به جز بی ام و) در بازار هستیم تمامی رقبای راو 4 دارای موتورهای ضعیفی هستند که چندان انتظارات افرادی را که اهل شتاب گیری و لذت رانندگی هستند را برآورده نمی کند بنابراین راو 4 هیبریدی می تواند با اتکا به موتور قدرتمند و البته کم مصرف خود و نه به خاطر آپشن های رفاهی اش در بازار موفق شود.

تویوتا راو4 هیبریدی

تویوتا راو4 هیبریدی

راو 4 هیبریدی از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه ی بنزینی ندارد و تنها نوشته ی هیبرید در عقب خودرو به چشم می خورد. اما در داخل کابین شاهد تودوزی تک رنگ هستیم و این در حالی است که مدل های بنزینی دارای تودوزی دو رنگ هستند. همچنین در این مدل عقربه ی دور موتور سنج وجود ندارد. در سایر بخش ها تفاوتی با راو 4 بنزینی مشاهده نمی شود.

تویوتا راو4 هیبریدی

تویوتا راو4 هیبریدی

در خصوص قوای فنی این خودرو باید به یک موتور بنزینی 2.5 لیتری 4 سیلندر از نوع تنفس طبیعی اشاره کرد که می تواند 155 اسب بخار قدرت را در 5500 دور بر دقیقه و 210 نیوتن متر گشتاور را در 4200 تا 4400 دور بر دقیقه تولید کند. در کنار این موتور بنزینی از دو موتور برقی با قدرت 143 و 68 اسب بخار و گشتاور 270 و 139 نیوتن متر نیز استفاده شده است. البته مجموع قدرتی که به چرخ ها می رسد 197 اسب بخار است که این خودرو را قادر می سازد در 8.3 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت راو4 هیبریدی نیز 180 کیلومتر بر ساعت است .

تویوتا راو4 هیبریدی

تویوتا راو4 هیبریدی

گیربکس این خودرو نیز از نوع ECVT است و نیروی موتور هیبریدی را به هر 4 چرخ خودرو انتقال می دهد. مصرف شهری این خودرو 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر و مصرف جاده ای آن نیز 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این کراس اوور 1690 کیلوگرمی در سیکل ترکیبی نیز 5 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر مصرف می کند و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن 117 گرم در هر کیلومتر است. راو 4 هیبریدی توانایی یدک کشی 750 کیلوگرم بار را نیز دارد و ظرفیت صندوق بار آن 501 لیتر است که قابلیت افزایش تا 1633 لیتر را نیز دارد.
در انتها می توانید ویدیو و تصاویر تهیه شده از این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر