حقایقی جالب در مورد کشور یونان که نمیدانستید!

حقایقی جالب در مورد کشور یونان که نمیدانستید! سه شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ - جالب انگیز,جهان گردی,گردشگری از جمله کشورهایی که گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند، یونان می باشد

از جمله کشورهایی که گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند، یونان می باشد. یونان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد، درست در محل تقاطع اروپا، آفریقا و آسیا. همسایه های این کشور ترکیه، آلبانی، جمهوری مقدونیه، یوگسلاوی سابق از سمت شرق، همچنین از این سمت با دریای اژه نیز هم مرز است، دریای یونان نیز از سمت غرب می باشند. یونان کشوری است که تمدن آن قدمت بسیار زیادی دارد و جاذبه های گردشگری یونان زبانزد خاص و عام است که باعث شده هرکس آرزوی سفر به یونان را داشته باشد.یونان اولین پیشرفته ترین تمدن اروپا بوده است. در این مطلب حقایق جالبی در مورد این کشور و دیدنی های یونان آورده شده است.

 جهان

حقایقی جالب از یونان و جاذبه های گردشگری یونان

- اولین کشور در جهان که حکومت دموکراسی داشته است، یونان می باشد.

- قبل از آنکه در این کشور دولت مدرن برپا شود، سه دوره را پشت سر گذاشته است. دوره اول، عصر هلنیستیک (مسیحیت) است که یونان تحت سلطه اسکندر مقدونی بوده است. بعد از آن حکومت عثمانی بر سر کار قرار گرفت.

- مساحت این کشور 50 هزار کیلومتر مربع است. از این مساحت حدود چهار پنجم آن، کوه ها و تپه ها می باشد. کوهی به نام المپیوس با ارتفاع 2919 متر، بزگ ترین کوه در این کشور است و از آن در داستان ها و اسطوره های یونانی بسیار نام برده شده است که از مهم ترین دیدنی های یونان است.

- 13600 کیلومتر طول خط ساحلی این کشور است که در رده سوم جهان می باشد.

- حدود 6000 جزیره در این کشور وجود دارد. از بین این جزیره ها فقط 78 تای آ نها بالا 100 نفر سکنه دارند و تنها 227 جزیره مسکونی می باشند.

یونان

- در فرهنگ و سنت کنونی این کشور، می توان ردپای امپراطوری بیزانس، عثمانی ها و یونان کلاسیک را دید.

- از جمله قدیمی ترین شهرهای به ثبت رسیده جهان، پایتخت یونان، آتن می باشد. این شهر مربوط به 3400 سال پیش می باشد.

- یونانی ها کشور خود را به نام Hellas  یا Ellada  صدا می زند، نام رسمی این کشور جمهوری هلنیک است، اما به انگلیسی این کشور به نام Greece است.

- پول رایج این کشور یورو می باشد.

- یونان عضو اتحادیه اروپا است.

- شالوده اصلی اقتصاد اروپا از قدیم تا به امروز، مختص صنعت حمل و نقل و دریایی آن می باشد. تجارت دریایی در این کشور 15 درصد از کل ظرفیت جهانی را پوشش می دهد و در رده سوم بزرگ ترین صنعت دریایی دنیا می باشد.

یونان

 - آتن، شهری است که اغلب جاذبه های توریستی و مورد علاقه گردشگران در آن قرار دارد. از جمله جاذبه های گردشگری یونان می توان به موزه ملی، نوازشگاه هرودس آتیکوس و پارتنون در آکروپولیس اشاره کرد.

- از دیدنی های یونان می توان به خط ساحلی زیبای آن، آب و هوای معتدل و آب های لاجوردی اشاره کرد. جزیره های دیدنی و جالب این کشور، کورفو، میکونوس و سانتورینی می باشند.

- اهمیت این کشور از نظر فرهنگی بسیار بالا است و رخدادهای بسیاری در این کشور اتفاق افتاده. علوم مدرن سیاسی، درام و ادبیات غربی در این کشور تولد یافتند، همچنین بازی های المپیک در این کشور شروع شد.

- این کشور تاریخ بسیار غنی دارد که با هیچ کشوری غیر از چین و هند نمی توان آن را مقایسه کرد.

- تقریبا 18 درصد از تولید ناخالص داخلی یونان و 16 درصد از کل نیروهای استخدامی مربوط به صنعت گردشگری و سفر به یونان می باشند.

- در بین کشورهایی که بیشتر مورد بازدید و سفر گردشگران قرار می گیرند، یونان در رده دهم است.

- 17 اثر از این کشور در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

یونان

- در یونان کلیساهای بسیاری وجود دارد، دلیل آن نیز جمعیت 98 درصدی مسیحیان ارتدوکس می باشد.

- از جمله علایق یونانی ها، غذا، موسیقی و شراب می باشد. موساکا، غذای ملی این کشور است که از بادمجان، گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه، ادویه جات و سس سفید تهیه می شود و باید حتما در سفر به یونان این غذاها رو تست کنید.

- پرچم این کشور داری صلیب مسلح برابری در گوشه سمت چپ بالا و 9 خط آبی و سفید می باشد.

- زبان رسمی در این کشور، یونانی است.

- سرود ملی یونان، بندهای اول و دوم شعر سرودی برای آزادی اثر دیونی سوس سالاموس می باشد.

- جشن روز استقلال کشور یونان 25 مارس است. این روز در این کشور،تعطیل می باشد. 

یونان


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان