خانه عامری های کاشان ؛ یک مجموعه تفریحی و گردشگری کامل

خانه عامری های کاشان ؛ یک مجموعه تفریحی و گردشگری کامل جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ایران گردی,اماکن دیدنی,تاریخ گردی,گردشگری اگر شما هم از علاقه مندان به خانه تاریخی هستید، بدون شک تاکنون نام ...

اگر شما هم از علاقه مندان به خانه تاریخی هستید، بدون شک تاکنون نام خانه عامری های کاشان را شنیده و حتی شاید در سفر به کاشان از آن بازدید و یا در آن اقامت کرده باشید، چرا که این خانه تاریخی که از معروف ترین جاذبه های گردشگری کاشان است، امروزه  به هتلی زیبا مبدل شده است که چه در سفرهای فردی و چه در سفر با تور کاشان، می توانید از آن بازدید به عمل بیاورید. در این مطلب قصد داریم تا معرفی کاملی از خانه عامری ها ارائه دهیم تا در صورت تمایل سری به آن بزنید. پس با ما و همگردی همراه باشید تا در سفر به کاشان، به طور مجازی، به این خانه که از زیباترین جاهای دیدنی کاشان است، سری بزنیم.

نمای خارجی خانه عامری ها

تاریخی در دل خانه تاریخی عامری ها

شاید بتوان گفت که یکی از دلایل شهرت این خانه در شهر کاشان، وسعت آن و تعدد خانه ها و حیاط هایش باشد، چرا که این مجموعه دارای مساحتی بالغ بر هفت هزار متر مربع بوده و همچنین 3 خانه و 5 حیاط دارد که قدیمی ترین آنها که حیاط بیرونی و اندرونی نام دارد، حدود 85 اتاق دارد، از اینرو می توان گفت که این خانه، بزرگترین خانه تاریخی کاشان می باشد. این بنا در واقع در زمان زندیه ساخته شده است، ولی شخصی به نام  سهام السلطنه عامری در زمان قاجار، آن را بازسازی کرده است که علت نامگذاری این بنا به خانه عامری ها نیز به همین خاطر است. سهام السلطنه پس از مرگش، حیاط های بیرونی را برای پسرش ابراهیم خلیل خان عامری بجا گذاش،. اما همانطور که گفته شد، این مجموعه دارای ساختمان های متعددی می باشد که به افراد دیگری از خاندان  عامری ها تعلق گرفته است. به عنوان توضیحی برای نوشته مذکور باید گفت که چهار حیاط بیرونی، اندرونی، مهمان خانه، حیاط خدمه و سوارکاران نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است و بستگان سهام السلطنه در سه حیاط دیگر سکونت داشته اند. از جمله وجوه تمایز و زیبایی های این خانه، می توان به انواع تزیینات روی بدنه خارجی حیاط ها و درون ساختمان و مهم تر از آن، وجود بادگیری که بلندترین بادگیر شهر نیز هست، اشاره کرد، چرا که این خانه که از بهترین جاهای دیدنی کاشان است، دارای دو بخش اندورنی و بیرونی با ایوان های بلند، شاهنشین 7 دری و چندین اتاق 3 دری و حوضخانه است. 
نمای داخلی خانه عامری ها

 هتلی زیبا و سنتی در قلب این خانه تاریخی

و اما می رسیم به هتل سنتی خانه عامری های کاشان که پس از مرمت و بازسازی های صورت گرفته توسط اداره میراث فرهنگی کاشان، به شکل هتلی 5 ستاره درآمده تا علاوه بر اینکه جزو جاذبه های گردشگری کاشان به حساب آید، برای اقامت و سکونت مسافران و البته گردشگران خارجی نیز مناسب باشد، چرا که در این هتل، علاوه بر تعدد اتاق ها و راحتی آن ها، رستورانی نیز در یکی از زیباترین تالارهای آن به نام تالار آیینه خانه تعبیه شده است و به مهمانان به خوبی هر چه تمام تر در در فضایی کاملا سنتی، سرویس دهی می شود. از دیگر امکانات این مجموعه، می توان به وجود غرفه ها، فروشگاه ها، نمازخانه، چایخانه، کافه تریا، آرایشگاه و شیرینی پزی های گوناگون در پیرامون حیاط بیرونی ابراهیم خلیل خان اشاره کرد، البته علاوه بر امکانات مذکور، امکاناتی نیز برای انجام امور  بانکی و ارزی و همچنین عرضه صنایع دستی و خشکبار، جواهرات و فرش مهیا شده است. ضمن اینکه سالنی نیز برای برگزای مراسم مختلف و با   گنجایش 90 نفر برای برگزاری نمایشگاه های هنری تعبیه شده است. بنابراین می توان گفت که در این خانه، نگران هیچ چیز نباید بود و فقط باید به فکر بازدید و گشت و گذار بود و در حوضخانه های آن لذت برد، چون ویژگی های خاص خانه، آن را تبدیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی کاشان کرده است.
ساختمان خانه عامری ها

چگونه خود را به خانه تاریخی عامری ها برسانیم؟؟

برای دسترسی به این خانه تاریخی در سفر به کاشان، باید خود را به  محله ی سلطان میراحمد برسانیم و پس از آن در خیابان علوی و در کنار حمام سلطان میراحمد به دنبال خانه عامری های کاشان ها بگردیم.

ایوان خانه عامری ها


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر