آخر هفته ها کجا بریم ؟ ؛ معرفی بهترین مکان های گردشگری

آخر هفته ها کجا بریم ؟ ؛ معرفی بهترین مکان های گردشگری جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ایران گردی,طبیعت گردی,گردشگری پس از یک هفته کار و تلاش بهتر است آخر هفته خود را به تفریح و گشت و گذار در طبی ...

پس از یک هفته کار و تلاش بهتر است آخر هفته خود را به تفریح و گشت و گذار در طبیعت زیبا و رنگارنگ که در کشور ما به وفور یافت می شود بگذرانیم تا تجدید نیرویی کرده باشیم و بتوانیم با انرژی بیشتر هفته جدید را آغاز نماییم حال اگر یک روز در آخر هفته برای تفریح در نظر گرفته اید ما به شما آبشار هریجان و جنگل راش را پیشنهاد می کنیم اما اگر می توانید دو روز را برای اینکار در نظر بگیرید بهتر است برای معرف بهترین مکان های گردشگری به منطقه ییلاقی مازیچال و کال جنی از جاهای دیدنی ایران بروید  و بهترین پاسخ رو برای سوال آخر هفته ها کجا بریم پیدا کنید

سفرچند ورزه

سفر یک روزه

در صورتی که قصد گردش یک روزه در طبیعت را دارید کافی است برای لذت بردن از تمام روز صبح زود از خواب برخواسته و به دامان طبیعت بروید و مطمئن باشید زمانیکه پیش از تاریکی هوا به منزل باز می گردید حس و حالی تازه برای شما برای آغاز هفته ای جدید به وجود آمده است .

روستا و آبشار هریجان

در صورت حرکت در نوار ساحلی جنوبی دریای خزر ( جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان ) بعد از سیاه بیشه رستورانی می بینیم به نام جعفر میردار سلطانی پشت این رستوران یک جاده فرعی را خواهیم یافت . وارد جاده شوید تا به روستایی برسید در این روستا طبیعتی بکر و زیبا خواهید دید که می توانید از آن لذت ببرید . یک جاده فرعی در سمت چپ روستا قرار گرفته است از این مسیر پس از یک ربع پیاده روی به آبشاری عظیم و زیبا که از فراز سنگ ها جاری است خواهید رسید و اگر به سنگ نوردی علاقه خاصی دارید می توانید از دیواره های سنگی کنار این آبشار بالا رفته و مناظر طبیعی زیادی زیر پای خود ببینید . این منطقه و این روستا با داشتن طبیعتی زیبا و بی نظیر آب و هوایی معتدل و دلپذیر نیز دارد . معرفی این مکان از جاهای دیدنی ایران میتونه پاسخ مناسبی برای سوال آخر هفته ها کجا بریم باشه.

هریجان

جنگل راش

اگر طبیعت جنگلی را دوست دارید و از قدم زدن میان درختان سر به فلک کشیده از بهترین مکان های گردشگری ، شنیدن نغمه های خوش آهنگ پرندگان و رطوبت و نم هوای جنگل لذت می برید ما شما را به شهر ساری در منطقه سواد کوه ، بخش دو دانگه دعوت می کنیم . در نزدیکی شهر ساری روستایی به نام سنگده وجود دارد که به نوعی جزو جاذبه های گردشگری شهر ساری محسوب می شود . به دلیل داشتن مسیر کوهستانی و جنگلی البته این جنگل حدود 100 کیلومتر با شهر ساری فاصله دارد . در صورتیکه شما قصد دیدن این منطقه را دارید پس از خروج از شهر تهران به سمت جاده فیروزکوه رفته و مسیر ورسک ، ارفع ده و شورمست را انخاب کنید در شور مست شهرک صنعتی وجود دارد که باید از آن گذر کرده و قبل از رسیدن به پمپ بنزین وارد خروجی در سمت راست خود شوید . در این مسیر از لمرز و فلورد گذشته و به ابتدای جاده ی خنوا ( خانقاه پی ) که رسیدید به سمت چپ حرکت کنید در میانه راه قهوه خانه ای به نام قهوه خانه رنجبر را خواهید دید پس از گذشتن از آن به وزملا و سنگده خواهید رسید که طی این مسیر حدود سه ساعت و نیم به طول می انجامد . البته از روستا تا اول جنگل جاده خاکی پیش رو دارید که می توانید این مسیر را با ماشین های محلی طی کنیدد . پس از رفتن به این جنگل سرسبز و خوش آب و رنگ از بهترین مکان های گردشگری و جاهای دیدنی ایران با انبوهی از درختان راش که تقریبا 40 متر ارتفاع دارند رو به رو می شوید . به جز جنگل راش می توانید از جنگل زیبای ارفع ده و دریاچه ی شورمست و همچنین سایت ستاره نگری آلاشت دیدن کرده و از سفر یک روزه خود لذت ببرید .این مکان از  ایران میتونه پاسخ مناسبی برای سوال آخر هفته ها کجا بریم هم باشه.

جنگل راش

سفر های دو روزه

با اختصاص دادن دو روز آخر هفته از جاهای دیدنی ایران خود به دیدن از دو منطقه ی مازیچال و کال جنی از تعطیلات خود لذت ببرید و هفته آینده ی خود را با نیرویی مضاعف آغاز کنید .

 ییلاق مازیچال

با سفر به منطقه شمال کشور از جاهای دیدنی ایران و بهترین مکان های گردشگری معرفی جاده چالوس و پس از آن ورود به جاده کلاردشت _ عباس آباد دو کیلومتر به سمت عباس آباد پیش بروید سپس از روستای طویدره به سمت چپ که جاده ای خاکی جنگلی است حرکت کنید از این نقطه به بعد می توانید سراغ ییلاق مازیچال را بگیرید . مازیچال که از کلاردشت 17 کیلومتر فاصله دارد ییلاق روستاییان و دامداران آن منطقه است . البته این 17 کیلومتر سربالایی بوده و بهتر است با تجهیزات و اتومبیل مناسب بروید در این منطقه ی فوق العاده زیبا و بکر و خوش آب و هوا خانه های ییلاقی و اقامتگاه هایی برای اجاره وجود دارد که می توانید آخر هفته خود را بدون آنتن تلفن در آسایش سپری کنید . البته باید بدانید که زندگی در این منطقه از امکانات شهری یعنی آب لوله کشی و برق به دور است .نام این منطقه یعنی مازیچال از دو کلمه ی مازو به معنی بلوط و چال به معنی دره یا همان گودال گرفته شده است زیرا در دره ی این منطقه درختان مازو یا بلوط فراوانی را خواهید دید .

اطراف تهران

کال جنی و جاذبه های آن

اگر منطقه ای خشک تر و بیابانی تر را برای تعطیلات خود می پسندید ما منطقه ای را در نزدیکی شهرستان طبس به شما پیشنهاد می کنیم . اگر از این شهرستان به سمت شمال 35 کیلومتر پیش برویم به روستای میغان می رسیم . قناتی در نزدیکی این روستا قرار دارد که در امتداد خروجی آن منطقه ای به نام کال جی که دارای طبیعتی فوق العاده زیبا و عجیب است وجود دارد . کال جنی در واقع دره ای است که به دور از جاده ی آسفالت طبس بشرویه پس از 5 کیلومتر از دوراهی استخر _ شاعر قرار گرفته است . این دره ی فوق العاده زیبا دو راه ورودی دارد راه اول که متصل به کوه است و در انتها جاده خاکی قرار گرفته و راه دوم شکافی ایجاد شده توسط فرسایش است که در میانه های مسیر خاکی قرار دارد . با رفتن به کال جنی و دیدن فرم عجیب این دره حس حیرت انگیز و رمز آلودی به ما دست می دهد که باعث می شود دلیل نام گذاری ان را بهتر درک کنیم . زیرا بومیان قدیم نام کال جنی یا همان دره جن ها را بر روی آن گذاشته اند زیرا معتقد بودند به دلیل فرم عجیب این دره از جاهای دیدنی ایران محل زندگی ارواح است . یادتان باشد برای رفتن به این منطقه از بهترین مکان های گردشگری باید شخصی که به این منطقه آشنایی دارد را با خود ببرید زیرا دیوار های بلند و پر شیبی دارد که می تواند خطرناک باشد . البته فصل رفتن به این منطقه بسیار مهم است زیرا در برخی از زمان ها به دلیل بارندگی سیلاب های خطرناکی در آن جریان می یابد .یکی دیگر از جذابیت های کال جنی به جز فرم و شکل آن وجود تونل ها و خانه هایی در دیواره های آن است که به نام خانه گبر ها نامیده می شود و در زمان قدیم محل سکونت زرتشتیان بوده است و به نظر می رسد که به دوران ساسانیان باز می گردد . رسیدن به این تونل ها و حفره ها بسیار سخت است و بین حفره ها نیز تونل هایی را می توان دید که مانند راهرو برای ارتباط حفره ها با یکدیگر ساخته شده است . در مسیر این دره از جاهای دیدنی ایران آبشار های کوچکی دیده می شود که نام آن ها در زبان محلی شلن است  و میتونه پاسختون رو در مقابل سوال آخر هفته ها کجا بریم باشه.

کال جنی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر