ماهان شبکه ایرانیان

دسر های ترکیه ای ؛ معرفی ۱۰ مورد از خوشمزه ترین ها

دسر های ترکیه ای ؛ معرفی ۱۰ مورد از خوشمزه ترین ها شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - جهان گردی,برترین ها,گردشگری,جالب انگیز مردم ترکیه از تمام مواد غذایی به نحوو احسن استفاده کرده و بهترین غذا و دس ...

مردم ترکیه از تمام مواد غذایی به نحوو احسن استفاده کرده و بهترین غذا و دسر را درست می کنند بنابراین این غذاهای و دسر های ترکیه ای خوشمزه که بسیار هم در بین مردم دنیا محبوب است رو در مجموعه شیرینی های ترکیه ای برای شما جمع آوری کرده ایم.در اینجا برای علاقه مندان به دسر های ترکیه ای 10 دسر محبوب را معرفی کرده ایم .

دسرهای ترکیه ای

Kunefe

در سفر به ترکیه دسری ایت که مواد اولیه اش تشکیل شده از رشته های باریک مخصوصی است که برای شیرینی پزی از شیرینی های ترکیه ای استفاده می شود و برای طعم بهتر این دسر از یک اسکوپ بستنی وانیلی و یا پنیر ذوب شده استفاده می کنند در اصل این دسر مربوط به کشور فلسطین در ترکیه است .

دسرهای ترکیه ای

باقلوا ( Baklava )

باقلوا این دسر ترکیه ای و شیرینی ترکیه ای  که از چند لایه خمیر ( این خمیر از آردد گندم است ) شیرینی درست شده و روی آن شهد غلیظ ریخته می شود این شیرینی که طعم اصلی آن از فندق ، بادام ، گردو و یا پسته است که در بین لایه ها قرار دارد . این دسر از دسر های ترکیه ای بسیار طرفدار دارد و دسر محبوب در مجموعه شیرینی های ترکیه ای در بین مردم است که به عنوان میان وعده و یا دسر بعد از غذا سرو می کنند .

دسرهای ترکیه ای

Asure

مردم ترکیه دینشان سنی بوده که در ماه محرم بر این عقیده هستند که روز 10 محرم کشتی حضرت نوح به ساحل رسیده و پیروان ایشان با هرآنچه داشتند چیزی مانند عاشوره درست کردند و به همگان دادند و با توجه به همین عقیده این دسر عاشوره یا  پودینگ نوح ( Noahs pudding ) را که دلیل نام گذاری اش به همین دلیل است عاشوره که نوعی نذری مردم ترکیه است را در روز های 10 تا 15 محرم درست می کنند که مواد تشکیل دهنده این دسر پسته ، بادام ، میوه ها و غلات است .

دسرهای ترکیه ای

Profiteroles

این دسر که طرز تهیه اش با خمیر پاف است و داخلش از خامه پر شده که برای تزیین روی آن شکلات آب شده میریزند . این شیرینی ریشه غربی دارد و این دستورالعمل مربوط به طرز تهیه غربی اش است .

دسرهای ترکیه ای

لقمه ( Lokme )

لقمه که غذای خیابانی ترکیه محسوب می شود که در شهر استانبول دست فروش ها این غذا را می فروشند که بسیار در بین مردم محبوب است از این دسر به عنوان یک میان وعده شیرین استفاده می کنند این شیرینی ها از تکه های خمیر تشکیل شده اند که در روغن سرخ شده و شربتی غلیظ که شیرین نیز است روی آن ریخته می شود .

دسرهای ترکیه ای

Tavuk Gogsu

این دسر که از شیر و تخم مرغ درست می شود به صورت پودینگ بوده که بسیار برای سلطان های عثمانی محبوب و لذیذ بوده است . تست کردن این پودینگ لذیذ برای همگان می تواند محبوب باشد . در زبان ترکی نام این دسر به معنای سینه مرغ است و با توجه به نامش طرز تهیه اش بسیار برای همگان جالب می باشد .

دسرهای ترکیه ای

پودینگ برنج ( Sutlac )

این پودینگ که ریشه در غرب دارد و با برنج و دارچین تزیین می شود محبوب ترین دسر در ترکیه است و طرز تهیه این دسر به گونه ی غربی اش درست می شود که در رستوران ها و کافه ها سرو می شود .

دسرهای ترکیه ای

Dondurma

این دسر یک نوع بستنی است و شما در زمانی که وقتتان را در خیابان ها می گذرانید می توانید به دنبال بستنی های سنتی باشید و با خوردن آن ها لذت ببرید . این بستنی های سنتی از نوع مدل غربی اش غلیظ تر هستند و متفاوت بوده این بستنی های پر طرفدار بهترین نوعشان که غلیظ بوده و آب نمی شود در منطقه مرعش یافت می شود .

دسرهای ترکیه ای

Kazandibi

این دسر که نوعی پودینگ است به طور معمول با بستنی آن را سرو می کنند و در اصل در لغت به معنای ته دیگ یا ته قابلمه است . این پودینگ را با شکر سوخته یا قهوه ای که روی آن ریخته اند میل می کنند که بسیار پر طرفدار بوده . در واقع دلیل نام گذاری این دسر به این نام به دلیل شکر رویش است .

دسرهای ترکیه ای


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان